recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos vs. Squeezebox vs. iTunes?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSonos vs. Squeezebox vs. iTunes?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2008 kl. 10:20
En klient er bare en fjernbetjening af serveren.
De to nævnte kan så også fungere som RUI (remote user interface) - altså bryde ind i mellem en klient og en server.

I stedet for en iTunes-server på en NAS, ville jeg til hver en tid vælge Twonky til en NAS, idet den fungerer langt, langt hurtigere og bedre.
Den dukker også op i iTunes, hvis der kommer en pc på netværket, så her er der ingen problemer.

Venligst
Søren
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2008 kl. 13:00

Oprindeligt skrevet af Kurt Poulsen Kurt Poulsen skrev:

Podcast er også en integreret del af SqueezeBox og meget nemt at benytte.

Hvis du har mod på det hvorfor så ikke downloade SqueezeCenter fra slimdevices og afprøve den sammen med SoftSqueeze på din pc. På den måde kan du afprøve systemet inden du køber det.

Du skal være klar over at det er kun Sonos og SqueezeBox der understøtter synkronisering af musikken mellem flere rum.

EDIT: Jeg tror ikke at brugere af SqueezeBox foretrækker en IPhone/ITouch som deres fjernbetjening. Den er et supplement for der er mange ting den ikke kan som Controlleren til Duetten kan.

Hvis du henter Squeezecenter 7.3 kan du hente Squeezeplay som er en pc-udgave af controlleren, så kan du rigtigt få en fornemmelse af squeezebox duet. Dog vil jeg sige at controlleren er lettere at bruge end pc-udgaven.

Med Squeezecenter 7.3 kan man iøvrigt bruge controlleren som bærbar afspiller. Det ved jeg ikke om Sonos' controller kan?

7.3 er i Beta, men er meget tæt på at blive released. Den kører stbailt uden problemer.

Mht Ipod touch/iphone som betjening af Squeeze og Sonos, så tror jeg de er præcis lige gode.

Squeezecenter 7.3 nyeste beta

Squeezecenter 7.21 (den nyeste officielle version)

 

 

Til top
hellediedk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2008 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

En klient er bare en fjernbetjening af serveren.
De to nævnte kan så også fungere som RUI (remote user interface) - altså bryde ind i mellem en klient og en server.

I stedet for en iTunes-server på en NAS, ville jeg til hver en tid vælge Twonky til en NAS, idet den fungerer langt, langt hurtigere og bedre.
Den dukker også op i iTunes, hvis der kommer en pc på netværket, så her er der ingen problemer.

Venligst
Søren


Men Twonky understøtter ikke AAC? Eller tager jeg fejl? Dvs. det musik man køber på iTunes går tabt?

Til top
hpdahl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2008 kl. 16:59
Oprindeligt skrevet af Muele Muele skrev:

Hvis du henter Squeezecenter 7.3 kan du hente Squeezeplay som er en pc-udgave af controlleren, så kan du rigtigt få en fornemmelse af squeezebox duet. Dog vil jeg sige at controlleren er lettere at bruge end pc-udgaven.

Med Squeezecenter 7.3 kan man iøvrigt bruge controlleren som bærbar afspiller.

Squeezeplay yder efter min mening slet ikke duetcontrolleren refærdighed. Jeg synes duetten fungerer rigtig godt. Hurtig opdatering af covers osv. Måske hænger det sammen med min opsætning, hvor jeg har en gammel computer stående  som server i et afsides skab, til at sørge for musikken. Strømforbruget er ikke noget problem, idet jeg kun har den tændt, når jeg skal bruge den. Hvilket duetcontrolleren klarer ved at vække den via Wakeonlan, når jeg skal bruge den (tager ca. 20 sek. når serveren er sat til hibernate). Så kan jeg også bruge den til at opbevare mine musikdvd-er til afspilning på Popcornhour.

Tak for tippet om at 7,3 gør controlleren til en bærbar afspiller. Lidt stor, men tænk at kunne have adgang til al sin musik i lossless format + podcast og internetradio direkte i ørerne uden at genere konens tv-kiggeri eller søvn

MVH
HPDahl
Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2008 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af Muele Muele skrev:

Oprindeligt skrevet af Kurt Poulsen Kurt Poulsen skrev:

Podcast er også en integreret del af SqueezeBox og meget nemt at benytte.

Hvis du har mod på det hvorfor så ikke downloade SqueezeCenter fra slimdevices og afprøve den sammen med SoftSqueeze på din pc. På den måde kan du afprøve systemet inden du køber det.

Du skal være klar over at det er kun Sonos og SqueezeBox der understøtter synkronisering af musikken mellem flere rum.

EDIT: Jeg tror ikke at brugere af SqueezeBox foretrækker en IPhone/ITouch som deres fjernbetjening. Den er et supplement for der er mange ting den ikke kan som Controlleren til Duetten kan.

Hvis du henter Squeezecenter 7.3 kan du hente Squeezeplay som er en pc-udgave af controlleren, så kan du rigtigt få en fornemmelse af squeezebox duet. Dog vil jeg sige at controlleren er lettere at bruge end pc-udgaven.

Med Squeezecenter 7.3 kan man iøvrigt bruge controlleren som bærbar afspiller. Det ved jeg ikke om Sonos' controller kan?

7.3 er i Beta, men er meget tæt på at blive released. Den kører stbailt uden problemer.

Mht Ipod touch/iphone som betjening af Squeeze og Sonos, så tror jeg de er præcis lige gode.

Squeezecenter 7.3 nyeste beta

Squeezecenter 7.21 (den nyeste officielle version)

 

 

vil det sige at vi snart kan bruge det lille "jack-stik" som sidder og irriterer lige nu som dugang til et par hovedtelefoner  - bare lige så jeg ikke render med en halv vind og fortæller røverhistorier. det bliver fedt, må dog vente med at prøve fra jeg kun kører Squeezecenter fra min Synology og den pakke som de pt har til download.

rettelse: kan læse mig til at det er vist det som der menes, skulle nok bare læse "tråden" helt færdig.  så det bare med at få den frigivet.....



Redigeret af Stay_Bamboocha - 05-December-2008 kl. 17:27
Til top
hpdahl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2008 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha
<P>[/QUOTE Stay_Bamboocha

[/QUOTE skrev:

vil det sige at vi snart kan bruge det lille "jack-stik" som sidder og irriterer lige nu som dugang til et par hovedtelefoner  -

vil det sige at vi snart kan bruge det lille "jack-stik" som sidder og irriterer lige nu som dugang til et par hovedtelefoner  -

[/QUOTE]

Bare hent version 7.3. Den virker!
Har brugt controlleren som bærbar afspiller hele eftermiddagen, medens jeg har haft pligtopgaven med at gøre huset rent. Bare plug dine sennhesiserni udgangen og enable udgangen i menuen Indstillinger-avanceret-lydafspilning
Hørt musik og Mads og monopolet som podcast

MVH
HPDahl
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2008 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af hellediedk hellediedk skrev:



Men Twonky understøtter ikke AAC? Eller tager jeg fejl? Dvs. det musik man køber på iTunes går tabt?



Jo, den gør. Det meste af min musik ligger i aac.
Til top
Jesper Broberg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2008 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Oprindeligt skrevet af Jesper Broberg Jesper Broberg skrev:

Musikken ligger på en QNAP NAS (som iøvrigt også har iTunes Server installeret). Umiddelbart fungere det ganske fint, men det er selvfølgelig ønskeligt, hvis Apple kunne finde ud af at lave en iTunes klient, som kunne kører på en NAS, så man slipper for at have pc'en tændt.

iTunes-klient? Dem er der da mange af. Her er der nævnt iPod Touch og iPhone.

Der er mange af de almindelige upnp-klienter, der kan spille fra iTunesserveren. Så sluk du bare pc'en

Venligst

Søren

Hej Søren,

er det noget du har prøvet??

Problemet er jo (som jeg ser det) at Remote App. på iPod Touch blot styrer den iTunes der ligger på min PC og IKKE den iTunes Server som ligger på NAS'en... Så der er ikke noget Remote App'en kan styre på min NAS, ergo er pc'en nød til at være tændt...

Tager jeg fejl??

Mvh.

Jesper

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2008 kl. 22:07
Er din iTunes-server aktiveret på din NAS?

Jeg bruger slet ikke iTunesserveren, idet jeg har Twonky. Den kan fjernstyres af en UPnP-RUI. Det har jeg kun prøvet via Cidero, men det funker dog fint.
Dermed kan jeg fjernstyre min Noxon/Twonky i stuen.
Det er der jo ikke noget smart i, men det samme ville vel kunne ske med en kompatibel telefon. Det eneste i den positve retning kunne være som en slags jukebox til en fest...

De mest lovende takter i retning af out-of-the-box-funktionalitet virker for mig til at være iPeng og Squeezebox.

Venligst
Søren
Til top
SKSK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-December-2006
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2009 kl. 15:10

Jeg har ladet mig fortælle at følgende opsætning skulle virke:

NAS til musikfilerne, som kables til en router, som også er kablet til Mac Mini (=lavt strømforbrug Apple påstår ca 25w når den er tændt). På Mac Mini'en opretter man én User pr. rum man ønsker musik i. Styresystemet skal have Enablet "Fast User Switching". Hver User får installeret en kopi af iTunes, der kan outputte trådløst til hver én Airport Express, som placeres i det rum man ønsker musik i.

Der skulle dermed være mulighed for, at udvide til alle de rum man ønsker ved at oprette en ny User og købe en ekstra Airport Express + højtalere.

Det hele skulle kunne styres fra iPhone/iPod Touch med Remote App.

I mine øre en meget tiltalende løsning, fordi det i høj grad er softwarebaseret og dermed kan updates/upgrades.

Jeg ville blive glad for kommentarer til ovenstående system, da jeg kraftigt overvejer at etablere et.

mvh SK

NB: Jeg er ikke helt klar over, om det er ligegyldigt hvilken router man bruger... det kan være, at det går mest glat hvis man vælger en Airport Extreme. Jeg har en Linksys WRT54G, som jeg i første omgang vil forsøge mig med.

Til top
mrbmann Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2009 kl. 14:47
Omkring en Itunes NAS server - jeg kan anbefale Qnap turbo 209 II - den er fuldt ud itunes kompatibel
Til top
- Iver Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2009 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af SKSK SKSK skrev:

Jeg har ladet mig fortælle at følgende opsætning skulle virke:

NAS til musikfilerne, som kables til en router, som også er kablet til Mac Mini (=lavt strømforbrug Apple påstår ca 25w når den er tændt). På Mac Mini'en opretter man én User pr. rum man ønsker musik i. Styresystemet skal have Enablet "Fast User Switching". Hver User får installeret en kopi af iTunes, der kan outputte trådløst til hver én Airport Express, som placeres i det rum man ønsker musik i.

Der skulle dermed være mulighed for, at udvide til alle de rum man ønsker ved at oprette en ny User og købe en ekstra Airport Express + højtalere.

Det hele skulle kunne styres fra iPhone/iPod Touch med Remote App.

I mine øre en meget tiltalende løsning, fordi det i høj grad er softwarebaseret og dermed kan updates/upgrades.

Jeg ville blive glad for kommentarer til ovenstående system, da jeg kraftigt overvejer at etablere et.

mvh SK

NB: Jeg er ikke helt klar over, om det er ligegyldigt hvilken router man bruger... det kan være, at det går mest glat hvis man vælger en Airport Extreme. Jeg har en Linksys WRT54G, som jeg i første omgang vil forsøge mig med.

Formålet med disse systemer er ofte synkronisering af musikken rummene i mellem. Jeg kunne forestille mig, at denne synkronisering er ikke eksisterende i din løsning.

Mvh. Iver

/Iver

Pana TH-42PZ80, Pana TH-37PX70
Core i7 920, 6GB DDR3, 2xHD3870 xFire, 2x1TB F1 SpinPoint
VMC, 2xDMA2200
Sonos 4xZP120, 1xZP90, 1xZoneBridge (ZB?), 1xCR100, 1xiPod Touch (still expanding)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu