recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - CD billedkvalitet på SD-kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCD billedkvalitet på SD-kanaler

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nicklas Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Emne: CD billedkvalitet på SD-kanaler
    Sendt: 22-Januar-2009 kl. 19:13

Hej,

Vi har lige fået parabol og Canal Digital. HD-kanalerne ser rigtig godt ud, men synes ikke billedkvaliteten er så god på de almindelige kanaler. Så lidt Premier League og Serie A på Canal+ og og billedet var ikke så skarpt. Især når tingene foregik hurtigt. Rundt om spillerne var der ligesom noget flimmer. Oplever i også det eller er der noget galt med mit TV/HD-boksen eller modtagelsen?

Jeg har et Philips 32PFL5322 fjersyn og HD-boksen er den med harddisk, Sagem HD PVR 101-ST. Jeg har prøvet at ændre fra 1080i til 720p, men det har ikke rigtig gjort nogen forskel.

Håber i kan give mig svar, på forhånd tak.

Hilsen Nicklas

 



Redigeret af nicklas - 22-Januar-2009 kl. 19:15
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2009 kl. 20:11
Jeg syntes det står godt på mit pio 50 tommer, men der er forskel fra kanal til kanal og udsendelse til udsendelse, DR sender et rigtigt flot sd signal, ærgeligt at boxen ikke kan sende sourse direct ud når jeg har en dvdo edge.
SVP03
Til top
Valde1936 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-August-2007
Sted: DK-2800
Status: Offline
Point: 431
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2009 kl. 21:09

Jeg mstænker også Canal Plus for at have sat bitraten ned på ikke hd kanaler, jeg tænkte på det i går da jeg så planet of the apes... Om der er noget om det ved jeg ikke, jeg ser af årsag hovedsagligt HD film af samme årsag... Jeg sidder ca 1 m fra mit 32 tommer tv.

Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2009 kl. 10:06
Jeg synes ikke jeg oplever dårlige billedkvalitet på nogle af Canal+ kanaler,kun hvis det er gamle film,kan nogen godt være lidt grumset,ja,der kan godt være forkel på billedkvaliteten fra kanal til kanal,med hensyn til hurtige bevægelser,der oplever jeg ikke noget flimmer.
Mit tv PX80-42,HD-boksen Sagem81


Redigeret af ghost-the-man - 20-Februar-2009 kl. 10:08
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2009 kl. 10:13
Jeg får lavet min parabol i dag og har et px80 tv, jeg skal så kører med en Vantage 7100st box. allerede mit dvb_t signal er bedre end min pan ex87 recodere. Så er lidt spændt på kvaliteten af canal digital sd signal.
Til top
Bobben Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Maj-2007
Sted: Norway
Status: Offline
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2009 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af nicklas nicklas skrev:

Hej,

Vi har lige fået parabol og Canal Digital. HD-kanalerne ser rigtig godt ud, men synes ikke billedkvaliteten er så god på de almindelige kanaler. Så lidt Premier League og Serie A på Canal+ og og billedet var ikke så skarpt. Især når tingene foregik hurtigt. Rundt om spillerne var der ligesom noget flimmer. Oplever i også det eller er der noget galt med mit TV/HD-boksen eller modtagelsen?

Jeg har et Philips 32PFL5322 fjersyn og HD-boksen er den med harddisk, Sagem HD PVR 101-ST. Jeg har prøvet at ændre fra 1080i til 720p, men det har ikke rigtig gjort nogen forskel.

Håber i kan give mig svar, på forhånd tak.

Hilsen Nicklas

 



Problemet du ser er antagelig relatert til en feil i chipset i Sagem HD mottagerene.  Dette skal fikses i software.  De fleste HD bokser som benytter ST Micro chipset uavhengig av produsent har gitt samme feil .

Se artikkelen på Norske Teknofil


Her i Norge ble dette problemet fikset i Grundig DVB-T bokser forrige uke.  Disse boksene benytter samme hardware som Sagem.

Problemet er feil i oppskaleringen som gjør at videoen blir mye dårligere enn den egentlig er.  Normalt sett så vil oppskaleringen i dekoderen gi en forbedring av subjektiv kvalitet ( noe alle mine andre HD bokser gir).




Redigeret af Bobben - 27-Februar-2009 kl. 18:36
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu