recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kvaliteten af Boxer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKvaliteten af Boxer

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2009 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af Det sorte får Det sorte får skrev:

Ved ikke om jeg burde oprette en ny tråd, men nu bruger jeg lige denne, da jeg har samme udstyr som TO. Det drejer sig om et Pana PX70 TV, og så har jeg lige modtaget en Sagem ITD84HD DVB-T modtager. Den er jo gratis, hvis man samtidig køber et Boxer kort.

Den fanger fint de nye kanaler, TV2 Zulu, TV2 Charlie, Discovery osv. Og der er billedkvaliteten udemærket. Problemet er ved de "gamle" kanaler. Der er en del pixeleringer og udfald. Men bruger jeg DVB-T tuneren i mit TV, står de "gamle" kanaler rigtig godt.

Er der nogen som har oplevet det samme, og som evt. har en løsning til det?



Kan også være signalet er lidt for svagt og at dit tv er bedre til at håndtere dette end Sagem.
Jeg bor syd for Odder. Har selv den model boks, her modtager den fint endnu, men vi har også fået skiftet antennen. Tidligere kunne vi kun fange Fyn digitalt, så kom en tekniker og han satte en anden antenne på, nu kan vi tage Østjylland, selvom det er en antenne i samme størrelse som den gamle.
Fyn er kanal 25 og Østjylland er kanal 44, så vist de "gamle" kanaler fra "din" sender er en højere kanal end de nye, hjælper det måske med en ny antenne.
Eller også var vores antenne bare for gammel og vejrbidt.

Lige en bemærkning til trådens oprindelige emne, min boks er også temmelig længe om at starte op.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu