recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC Bredbånd City nedlagt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC Bredbånd City nedlagt?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2005
Status: Offline
Point: 1048
Direkte link til dette indlæg Emne: TDC Bredbånd City nedlagt?
    Sendt: 29-Januar-2009 kl. 20:34

Hej med jer!

Jeg har haft Bredbånd City  i lang tid fra TDC.

Lige pludselig ser jeg at jeg i min selvbetjening står til en mindre linje (10mbit/1) end jeg altid har haft (20mbit/1).

Så begynder jeg at finde Bredbånd City hos tdc.dk MEN det er simpelthen ikke til at finde noget som helst om City mere. Jeg ringede til TDC's - nu meget ringe - servicenummer (trykket mig igennem 3x4 valgmuligheder og ventetid på 10 min.), og fik at vide at City stadig var der, men at det nok var "blevet lidt væk" grundet deres nye Trio/Duo produkter.

Jeg kan sige jeg intet har fået at vide om City ikke skulle være der ihvertfald - er der nogen der kender til det?

Det der er humlen i mit problem er (og til alle andre med City), at på mine tidligere regninger har været bredbånd City rabat på -375 kr, men den fratrækkelse er der ikke mere nu.
Dvs jeg netop har betalt 474 kr/ pr.mdr. for en 20/1 linje, som der pt står i min selvbetjening til 10/1 linje....
En general linje fra tdc 20/1 koster normalt 363 kr. pr mdr.

Tjek lige din regning hvis du har bredbånd City....

Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2009 kl. 21:18
Du er sikker på, at du ikke har betalt den rigtige pris alligevel? TDC's regninger kan godt være noget uoverskuelige med læggen til og trækken fra.

Hvis du ikke har IP-telefoni hos TDC, synes jeg, at du skal overveje skift til Telmore. Det er et søster-/datterselskab til TDC, og det benytter TDC-forbindelser. Du kan beholde dine TDC mailadresser, hvis du snakker med TDC først.

EDIT: Ikke tilføjet.

Redigeret af jeje - 29-Januar-2009 kl. 21:19
Til top
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2005
Status: Offline
Point: 1048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2009 kl. 23:55
ja jeg er helt sikker, at prisen er forkert.
Den er ikke så svær at forstå, når man sammenligner regningerne.

Men telmore ser da spændende ud, især når man kan få 2 i upload, for samme pris. (har normalt telmore som mobil)

Men det med emailen er et centralt problem - den skal jeg nemlig beholde... Hvordan gjorde du helt præcis ?
Til top
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2005
Status: Offline
Point: 1048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2009 kl. 23:57
kan man få fast ip hos telmore - kan ikke finde det i priserne...
Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2009 kl. 00:04
Oprindeligt skrevet af Pade2204 Pade2204 skrev:

kan man få fast ip hos telmore - kan ikke finde det i priserne...


Jeg er heller ikke stødt på det, så det kan man nok ikke. Men jeg har ikke brug for det. Men du kan prøve at sende en mail eller ringe til dem, så de mærker interessen.
Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2009 kl. 00:35
Oprindeligt skrevet af Pade2204 Pade2204 skrev:

Men det med emailen er et centralt problem - den skal jeg nemlig beholde... Hvordan gjorde du helt præcis ?

Jeg har ikke selv beholdt min mailadresse, for da jeg flyttede internetadgang fra TDC til Telmore troede jeg, at man kom til at betale i dyre domme hos TDC for at beholde den. Men informationen har jeg læst i nyhedsgruppen dk.edb.internet.udbydere. Første indlæg hedder "Om at beholde sin TDC mail efter skift af udbyder" og er dateret 16/1-2009. Du kan sikkert finde tråden i Google groups. Her er et uddrag:

"Når man flytter fra TDC til Telmore, så er man sådan set stadig TDC
kunde. Og derfor kan man få lov at beholde sin TDC mailadresse. Men
man skal naturligvis have det aftalt inden skift af udbyder. På dagen
for flytningen bliver ens kundenummer så konverteret til et gratis
Netbasis-abonnement, og dermed har man så fortsat adgang til
mailadressen inklusiv webmail. Han nævnte, at man formentlig vil få et
brev en gang i kvartalet som fortæller, at man ikke har haft trafik på
abonnementet, og at man bedes bekræfte, at man stadig ønsker
abonnementet. Det kan man så blot ringe og gøre, og så vil det køre
videre."

Hvis man flytter til et andet selskab end Telmore, kan man få overflyttet sine emailadresser til et Netplus abonnement, som koster 318 kr/år ved helårlig betaling.
Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2009 kl. 01:31
Hvis man har en variabel IP-adresse men gerne vil have en fast i stedet, skulle det kunne lade sig gøre med dynamisk DNS. Jeg ved ikke, hvor godt det fungerer.

EDIT: Jeg har prøvet at teste min Telmore-forbindelse. Min IP-adresse ændrer sig ikke, hvis jeg fornyer eller releaser IP-adressen i routeren. Den ændrer sig heller ikke, hvis jeg slukker det hele incl. ADSL-modem i nogle få sekunder. Men den ændrer sig, når jeg slukker det hele natten over. Så umiddelbart vil jeg tro, at man har den samme IP-adresse, sålænge modem og router er tændt. Og så kan dynamisk DNS nok fungere udmærket.

Redigeret af jeje - 30-Januar-2009 kl. 02:27
Til top
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2005
Status: Offline
Point: 1048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2009 kl. 09:49

jeje - tak for hjælpen.

TDC sagde at Bredbånd City fortsætter (hvorfor min regning så ud som den gjorde var en mystisk fejl).
Det der er i det, er, at du nu får ip-telefoni oven i - faktisk til samme "lave" pris som City nu var i sin tid.

Bredbånd City 349,- 20/1mbit
TDC HomeDuo 348,- 20/1mbit + fastnettelefon (uden ekstra beløb af abb. mv)

Det er derfor de ikke har City på hjemmesiden nu, da det er næsten ens priser, men du pt får mere i pakkeløsningen.

Mystisk strategi og regning udførelse ihvertfald.

Men jeg overvejer nu stadig Telmore-tippet
Og du har helt ret i det med IP'en - jeg har også dynamisk, og den skifter sjældent, fordi routeren heletiden er "på".

 

Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2009 kl. 11:47
Telmore tilbyder nok IP-telefoni på et tidspunkt. Da jeg snakkede med dem her i starten af januar sagde en medarbejder, at de nok ikke blev klar før i andet kvartal. Men ellers kan man fx købe en IP-telefon og abonnere hos en IP-telefoniudbyder.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu