recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min hjemmebiograf, debat
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMin hjemmebiograf, debat

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
thokra Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 205
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2009 kl. 15:13

med mange års erfaring i indbrudsskader i forsikring, så er alt relativt.

Hvis du "mchris" var personen som tyven ville røve, så ville jeg regne med at tyven gjorde følgende:

1. Tjek profilen

2. Hvis den ikke sagde så meget, så søg profilnavnet på siden eller google.dk

3. Oftest har man samme profilnavn på mange andre sider og måske der har man sin adresse på andre sider.

Nu ved jeg ikke, om det er den samme, men jeg søgte Mchris på google.dk og kom hertil: http://www.trendsales.dk/main.asp?site=view_userinfo&id= 12004898&userid=79507&forum=160&road=&search =Gestuz&sort=ID%20DESC&status=1  med oplysninger om en bruger som hedder mchris på trendsales som bor i 8410 Rønde.

Hvis det ikke er dig mchris, så er jeg ikke så god en detektiv alligevel, men det beviser bare, at man let kan finde frem til oplysninger.

2. Sikring

Jeg har set flere hjemmebio'er til inspiration til det snarlige eget projekt og undrer mig ofte over de manglende indbrudssikringer og vil anbefale, at dem med de store flotte setups opgradere gearet med alarmsystemer, så er man da en smule sikret.

Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1744
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2009 kl. 15:48

Oprindeligt skrevet af thokra thokra skrev:

Jeg har set flere hjemmebio'er til inspiration til det snarlige eget projekt og undrer mig ofte over de manglende indbrudssikringer og vil anbefale, at dem med de store flotte setups opgradere gearet med alarmsystemer, så er man da en smule sikret.

1, Evt. huller i gulvet - faldelem, eller hul dækket med blade og små grene som nemt knækker!

2, Video kamera og røgmaskine! (den dyre løsning)

3, Den klassiske Rambo stil med grenen der kommer susene når man tråder på en snor - grenen skal være dækket med endnu flere grene der er spidse.

4, Net! også en klassiker! Fang indbrudstyven i et net der hænger oppe under loftet.

- OBS! Pas på når du skifter film. Disse fælder kender ikke forskel på dig eller tyven.

 

 

 

Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 09:23

Godt og relevant emne.

Jeg har også tænkt på at stort set alle udtiller deres udstyr, enten ved at nævne det i en tråd, eller simpelt hen ved at vise det her i underforummet.

Uanset hvad bør man overveje et alarmsystem når man har for 10tusindvis kroner af letomsættelige sager stående derhjemme.

Jeg tror ikke at det nytter noget at udelukke gæster fra at kigge. En del tyve vil nok alligevel oprette en bruger for at pushe tyvegodset på køb-salg forummet.

Men man kunne måske lave robots.txt så google etc ikke indexerer dette underforum (samt køb-salg)

Iøvrigt syne jeg RuneH's signatur er smart da det er et billede og derfor ikke flasher hans udstyr på en googlesøgning.

mvh Mogens (hvis mest værdifulde enkelt-genstand er en 3 år gammel laptop)

Til top
holmes_12 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Maj-2006
Status: Offline
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 09:49

Spørgsmålet er om ikke alle, efter de seneste års fråderi, har så meget "låneværdigt" udstyr stående, at de færreste tyve gider besvære sig med at undersøge sagerne i forvejen.

Jeg kende ri hvert fald rigtig mange der har fladskærm, spillekonsol, hifi anlæg mm.

Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2009 kl. 16:50

er der overhovedet brugere her fra, der har haft indbrud, hvor det ser ud som om det kun er hifi der er gået efter?

 

Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2009 kl. 19:07
Ahgg niko hold nu op,

seføli er det Hifi ala fladTV, ps3 , BDdvd afspiller og forstærker /højtaler som tyvene tager... men er det en narkoman , så kan det være du slipper med skræken, og midster din PS3 og didital kamaret..

Redigeret af henrik-t - 18-Februar-2009 kl. 19:10
+100HD Film
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2009 kl. 09:11

Oprindeligt skrevet af henrik-t henrik-t skrev:

Ahgg niko hold nu op,

seføli er det Hifi ala fladTV, ps3 , BDdvd afspiller og forstærker /højtaler som tyvene tager... men er det en narkoman , så kan det være du slipper med skræken, og midster din PS3 og didital kamaret..

Hvorfor er det "selvfølgeligt"? Hifi kan være rimeligt tungt (især hvis du regner store forstærkere, 50" tv og højtalere med), så det er ikke altid det de går efter. Desuden er ting som smykker også noget de ofte tager, da det er let at tage med og ikke fylder.

Hans spørgsmål gik jo også på om der var folk der havde haft indbrud, hvor det tydede på at det var bestillingsarbejde - altså hvor de specifikt var gået efter fx forstærker og højtalere eller et specielt tv. ingen grund til at "fare i flint" fordi du har misforstået mandens indlæg

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2009 kl. 10:22

Spørgsmålet er om man overhovedet skal/burde ligge under for noget så småligt som indbrudstyve. Hvad bliver det næste, at vi skal frygte at gå uden for en dør, af frygt for at blive kørt ned af en sprit og flugtbillist?

Tråden her er som sådan berettiget, og skulle man endelig gøre noget, så ville det være i form af alarm eller lign. Men helt at afholde sig fra at ytre sig, vise sit udstyr eller på anden måde indikere, hvad man har. Det synes jeg ikke kan være rigtigt.

 

Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2009 kl. 14:53

da jeg for nogle år siden havde indbrud stod min nye fladskærm stadig der (papkassen var ikke engang fjernet fra stuen)

tror faktisk det er både tit og ofte, at den slags er til fods, og her drejer det sig kun om udstyr, der kan være i diverse tasker de stjæler

mit spørgsmål var mere om nogen som har haft "flashet" sit udstyr herinde (eller på tilsvarende sider) har fået stjålet fra hjemmebioen.

(og bare rolig - opfatter det ikke som at fare i flint)

 

Til top
Vijnana Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 475
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2009 kl. 15:07
Hvis hifi og hjemmebioudstyr er så letomsætteligt, hvorfor er det mon så jeg aldrig har held til at få afsat noget af det på brugtmarkedet - selv når det udbydes til dumpingpris?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2009 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af Vijnana Vijnana skrev:

Hvis hifi og hjemmebioudstyr er så letomsætteligt, hvorfor er det mon så jeg aldrig har held til at få afsat noget af det på brugtmarkedet - selv når det udbydes til dumpingpris?
fordi prisen er for høj eller det er noget gammelt bras
Til top
Vijnana Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 475
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2009 kl. 15:20

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Vijnana Vijnana skrev:

Hvis hifi og hjemmebioudstyr er så letomsætteligt, hvorfor er det mon så jeg aldrig har held til at få afsat noget af det på brugtmarkedet - selv når det udbydes til dumpingpris?
fordi prisen er for høj eller det er noget gammelt bras

Nemlig, ikke engang værd at stjæle

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu