recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beovision 7-40 og projektor styring
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBeovision 7-40 og projektor styring

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
HIL1963 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Emne: Beovision 7-40 og projektor styring
    Sendt: 09-Februar-2009 kl. 20:33

Hej vil gerne supplere med lidt info ang BV7-40 mrk III, den uden DVD afspiller. 

Vil lige starte med at sige det er super lækkert tv med kanon godt billede, kan dog kun sammenligne med mit Bv7-32 hvor jeg også var imponeret men dette er endnu bedre.


Tv er monteret på det nye "close"vægbeslag så det nu sidder helt tæt til væggen, eller så godt som. Der er 19 cm fra væg til frontglas.
Det var lidt en kamp at få alle ledninger på plads da det er ret snævert, og da man ikke har en stand, er det at afmontere hvergang en ledning måske lige har løsnet sig under montering. Beslaget er to-delt og tv´ets beslag skal glide ned i 2 slidser i vægpladen. I bunden er der 2 justeringsskruer så det evt kan justeres hvis det ikke er helt lige. Desuden er der en låseskrue i højreside, der medfølger en lang stang til justering af disse.

Efter montering af satbox, PS3 og projektor var det klar til opsætning.
Kunne ikke få lyden til at gemme opsætningen på de bagerste højtalere, men efter lidt frem og tilbage kunne jeg regne ud det er ændret i BV7-40 da det har et BS3 indbygget, så baghøjtalere hedder left og right surround, ikke logisk men sådan er det når man ikke lige læser manualen. Men da det var ændret spillede det.

Næste projekt var så at teste styring af projektor med TV og PS3
Har en EpsonTW420, den er jo ikke med i listen så valgte generic.
Det virkede og lydbilledet blev flyttet så det passer til når der spilles eller ses film.  Men så kom problemet, billedet hoppede og jeg prøvede så alle de opsætninger man kan inde i projektor menuen...ingen forskel, dog var 1366x768P mest rolig. Det var ikke meget men små hop op og ned i billedet. Men denne hoppen/flimren var alligevel for meget så jeg prøvede at vælge en af de andre projektorer i listen(SP-H700). Da jeg valgte den stoppede alt hoppen og billedet stod skarpt og roligt. Det var godt ellers var jeg nok blevet lidt skuffet. 

Har købt det med DVB-HD modul, man kunne håbe at der kom flere kanaler der kunne modtages via det jordbaserede signal i HD kvalitet.

Tilføjer lige et billede fra projektor + et af mit BV7-40



Redigeret af HIL1963 - 09-Februar-2009 kl. 20:37
mvh Henrik

Sony A80J oled serie 77"
Denon AVR-X3500H forstærker
BOWERS & WILKINS HTM6 S2 center
4 x Beolab 3
Beolab 2
Wharfedale Slim Bass 8 til under sofa
DALI ALTECO C-1 (Atmos)
APPLE TV 4K

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 20:36

Det ser sgu godt ud.

 

Kan desværre ikke hjælpe dig med det tekniske

Hvorfor har du sat dine højttalere så højt?

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
HIL1963 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 20:42

hej Skyum

tak har jo endelig fået styr på det tekniske var mere info til andre der overvejer køb og ikke gider betale en projektor til 20-40kilo, det kan spille med en til 4-6kilo. Så ville bare dele den viden med den opsætning,

Ang placering af BL3, så ser det nok højere ud end det er da billedet er taget lidt nedefra. Det er måske også set i lyset af jeg bruger de samme til når jeg ser film og på modsatte væg hænger de endda 10cm højere.

:-)

mvh Henrik

Sony A80J oled serie 77"
Denon AVR-X3500H forstærker
BOWERS & WILKINS HTM6 S2 center
4 x Beolab 3
Beolab 2
Wharfedale Slim Bass 8 til under sofa
DALI ALTECO C-1 (Atmos)
APPLE TV 4K

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 20:49

Jeg overvejer/overvejede også dit TV, netop pga. den mulighed med projektor, også fordi det ville se FEDT ud med mine 6 blyanter

Jeg valgte så et Pioneer Plasma, og må se om jeg skifter resten til Onkyo/Pioneer/Elac..    Har ikke rigtigt taget beslutningen endnu. 

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 20:50
Det er sgu ret flot.... mén... mine øjne søge symmetrien, og så generer det mig lidt at kassen står skævt i forhold til tv, og endnu mere at der hænger en ledningsskjuler og roder...

ellers fedt det med PJ, det vidste jeg slet ikk at den kunne :-)
(Ikk at jeg har en eller nogensinde får en b&o løsning :-) )
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
HIL1963 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 21:39

hej fumper
Du har ret, kassen kan/skal flyttes. Var meningen den skulle helt over i venstre side, men kablerne er alt for korte.  Ville have haft ledningsbakker til det men kunne ikke lige overskue en bedre løsning. Så den midlertidige løsning er en kabelskjuler pt. I min perfekte verden var alt det gemt inde i muren eller i en fodliste med masser af plads men det er ik muligt her.
Alle kabler fra tv skal jo ned i "kassen" og de kan ikke gå igennem de 2 bl4000 så er det kun udenom. Kan da være jeg snart ændrer det, men det bliver ik før tidligst næste weekend *GG*

 

mvh Henrik

Sony A80J oled serie 77"
Denon AVR-X3500H forstærker
BOWERS & WILKINS HTM6 S2 center
4 x Beolab 3
Beolab 2
Wharfedale Slim Bass 8 til under sofa
DALI ALTECO C-1 (Atmos)
APPLE TV 4K

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu