recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - UPnP - Philips NP2500 + D-Link DNS-313
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUPnP - Philips NP2500 + D-Link DNS-313

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Emne: UPnP - Philips NP2500 + D-Link DNS-313
    Sendt: 11-Februar-2009 kl. 10:36

Jeg har kigget lidt på denne Philips NP2500, samt en D-Link DNS 313 NAS server. begge har UPnP. Vil det være muligt, at bruge NP2500 sammen med D-Link DNS-313, uden at man skal ha sin computer tændt?

D-Link DNS-313 http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=340637

Philips http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/Lyd/NP2500_(Wupti1).h tml

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 12:51

Det burde spille (og uden pc) - men jeg kender ikke kvaliteten af NAS'ens indbyggede UPnP AV medieserver. Overvej eksempelvis denne med 500GB og mediaserveren Twonky præinstalleret: http://www.getmore.dk/detalje-side.aspx?ProductGuid=301269EK

/kris

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af kris kris skrev:

Det burde spille (og uden pc) - men jeg kender ikke kvaliteten af NAS'ens indbyggede UPnP AV medieserver. Overvej eksempelvis denne med 500GB og mediaserveren Twonky præinstalleret: http://www.getmore.dk/detalje-side.aspx?ProductGuid=301269EK

/kris

Hej Kris, det lader til at den NAS server er ugået, ville denne kunne bruges istedet: http://www.dustinhome.dk/pd_5010199566.aspx

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 13:19

Hm... søg på den Lacie jeg nævner på edbpriser - mange forhandlere sælger den, så mon ikke en af dem stadig har den...?

Den model du nævner som alternativ kender jeg desværre ikke.  Lacie EDmini kan jeg med et snuptag ændre så den har fuld Twonky-adgang (jeg har de nødvendige filer, som jeg kan maile dig), men om de filer også duer til den anden model aner jeg ikke...

/kris

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 13:28
Hvordan kan man ellers se/vide på en UPnP NAS server, at den kan virke med Twonky? Synes ikke, at LaCie hjemmeside giver udtryk for noget.
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 13:36

Hæ - det er bare noget jeg ved efter mange års Twonky-brug/streaming! Og nej - Lacie skilter ikke meget med deres indbyggede Twonky. Måske fordi de leverer Twonky i en begrænset udgave (som jeg så har fundet ud af at åbne til fuld udgave).

Men mange af de NAS'er der kommer på markedet i disse år sælges med Twonky præinstalleret. Og det vil fremadrettet være den eneste måde at få Twonky på NAS, da Twonky i dag har droppet at supportere installation af serveren på NAS'er, som ikke er født med Twonky.

/kris

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 15:40
Kirs, bare Kort fortalt hvor stor forskel er der på en præinstalleret Twonky og den fulde udgave?
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 21:14

Den præinstallerede udgave af Twonky på Lacie kan ikke styres på nogen måde af brugeren (det tror jeg ikke gælder præinstallerede Twonky-versioner på andre NAS'er). Men efter et minuts arbejde med upload af et par filer fremkommer den fulde Twonky-adgang på Lacie.

Det indebærer bl.a., at jeg kan opsætte den måde musikken præsenteres på på mine klienter præcis som jeg ønsker det. Og det indebærer, at jeg kan styre præcis hvor på min NAS, jeg ønsker Twonky skal kigge efter musik.

Men musikopsætningen er det væsentligste for mig. Jeg har 3200 albums på NAS'en, så det er bestemt vigtigt, at opsætningen er optimal, så jeg hurtigt kan finde rundt. Eksempel: Med den skrabede Twonky på Lacie kan man på sin klient vælge "kunstner" og derefter fremkommer ALLE numre med den kunstner. MEN: Jeg har masser af kunstnere med hver 10-15 albums. Jeg har derfor brug for  søge-rækkefølgen kunstner -> album -> numre. Også fordi jeg sjældent kan huske albummets navn på forhånd - det er kunstneren jeg får lyst til at høre. Med den fulde Twonky kan jeg skrue "træet" (som det hedder i Twonky) sammen som jeg lyster, så jeg har selvsagt indsat album efter kunstner. Håber det gav lidt mening.

/kris

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2009 kl. 08:19
Kris, jo det gav mening så jeg takker for din hjælp
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2009 kl. 09:45

Blot til info: Jeg opgraderede endnu en Lacie EDmini i går fra begrænset til fuld Twonky 4.3, så filerne virker stadig!

/kris

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu