recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vise et stort billede
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVise et stort billede

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
01unos Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-April-2007
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Emne: Vise et stort billede
    Sendt: 11-Februar-2009 kl. 14:43

Jeg har lavet en plaket/poster til et konkurrence. Den har målene 2meter bred og 1,52 meter høj. Den er lavet i illustrator. Grundet størrelsen kan jeg jo ikkke se den i 1:1 forhold på mit computerskærm så tænkte jeg bare satte den til min projektor og så måtte jeg jo have den i 1:1 format. Men projektoren viser jo bare min skærm blæst op i stor størrelse. Er der noget software eller på nogen anden måde det er muligt at vise et billede med den nævnte størrelse i "naturlig størrelse" så man kan se hvordan det vil se ud inden jeg får printet den hos et trykkeri.

på forhånd mange tak

Niels  

Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 15:18
Æhh, kan du ikke bare vise den i fullscreen og så indstille (med en god gammeldavs tommestok) projectoren så den viser et billede som er 1,52 meter i højden?

-Kent

Til top
01unos Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-April-2007
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 19:44

Hvis jeg gør som du siger, som jeg selv regnede med man kunne, så får man bare sit fuldskærmsbillede forstørret op i rigtig størrelse men når du kun har zoomet på ca. 8% på din egen skærm så bliver opløsningen på projektoren elendig så man slet ikke kan læse teksten.

Til top
prodic Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 49
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 22:13
Udover mulighederne under View i Illustrator, hvor du nok får mest nytte af Actual Size-muligheden, så er eneste reele mulighed at få den printet.

Derudover så kan du - hvis du er lidt usikker - altid måle dig frem til størrelsen på teksten(højde og lign.) og ud fra de data vurdere hvorvidt størrelsen er passende.

De muligheder - hvilket også inkluderer et 100% zoom - er nok dine bedste muligheder ud over erfaringen.

Jeg ville dog ikke være synderligt bekymret i dit tilfælde, men det er også nemt at sige når man har lavet mange elementer i den størrelse. Man er lidt nervøs første gang men når man arbejder i de dimensioner, så afgører brugen samt størrelsen på dokumentet som hovedregel af man automatisk opnår noget brugbart.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu