recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med en del
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblemer med en del

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Alies_Benjamin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 13-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med en del
    Sendt: 13-Februar-2009 kl. 11:07
Hej med jer.

Kort om hvad jeg sidde med, er det FlobbyDTV T med Viaaccess cam + Boxertv som udbyder

Sidder med en lovlig vista 32bit premium

maskinen opdateret 100% +
*TV pack 2008*
*PlayReadyPC_x86*
*Windows6.0-KB950754-x86*
*Windows6.0-KB951685-x86*

Her fra har jeg hentet Beta driverne til FlobbyDTV dele som også har en del som går under "TV Pack 2008"

Det hele virker skønt, MEN betalnings kanalerne for jeg et billede op hvor der stå "Digital lydtjeneste"


Her har jeg selv 3 grunde.

1 At de kanaler bliver sendt i Mpeg4 men her skulle FiredtvViewer kunne vise dem da den skulle kunne arbejde i Mpeg4

2 Kortlæseren læser i decodeningen rigtig ud af mit kort, og herved ikke give mig mulighede for at det skulle virke

3 at jeg skal have langt mere ind i mce/dtv før det er muligt... Her kunne måske være tale om MS lille ups som går under navnet "MSDTVVDEC"


Nogen der kan rette mig lige op og skubbe mig den rigtige retninge ? :D

Mvh Benjamin
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2009 kl. 11:11
Hvilket CAM er det? Hvis det ikke er kompatibelt med Boxer, og dit programkort dermed ikke bliver opdateret, så får du ikke adgang til deres kanaler.
Mvh Hans
Til top
Alies_Benjamin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 13-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2009 kl. 11:30
Tro faktiske jeg har fundet problemt, nu handler det om at jeg er kommet til den overbevisning at alle de kryteret kanaler bliver sendt i Mpeg4 format... og det skal vi jo skiftet til her til november... og dette viaaccess modul udenstøtter kun mpeg2 :S


Så blev jeg klogere.

Efter en snak med mm vission viser det sig at den kan håndtere mpeg4. Men mit problem ligger i codec. Melder tilbage når jeg er blevet klogere :S

Jeg tro jeg bestille denne her, så må vi se om problemerne løser sig.

http://www.paraboleksperten.dk/boxer_tv/boxer_godkendt_viacc ess_ca_modul_390_da.html

Indtil vidre kan jeg se alle kanalerne, men jeg har et problem med at afspille dem som jeg har "Betalt" for.


Redigeret af Alies_Benjamin - 15-Februar-2009 kl. 20:08
Til top
Alies_Benjamin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 13-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2009 kl. 10:20
Godt så de herre :).

Jeg udskiftede det Cam til moduler Boxer selv har lavet, så kunne jeg se kanalerne i FireDTV :), og begefter smed jeg denne her Fiji fil ind som mange bruge, og så virkede det super i MCE :)

Mangler bare at mit billede gider afspille ordenlig når jeg afspille avi filer, det lader til at fiji filen har pillet i et eller andet...

Boxer TV køre nu i windows mediacenter, og jeg har adgang til kryteret kanal.

Hvis nogen skulle have intresse i at vide hvordan det hele skal gøres skal i være velkomme til at skrive til mig på messenger :)

arbejde vidre på min søge omkring hakkeriet i MCE når jeg afspiller avi filer :).



Redigeret af Alies_Benjamin - 18-Februar-2009 kl. 10:25
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2009 kl. 10:31

Oprindeligt skrevet af Alies_Benjamin Alies_Benjamin skrev:

Godt så de herre :).

Jeg udskiftede det Cam til moduler Boxer selv har lavet, så kunne jeg se kanalerne i FireDTV :), og begefter smed jeg denne her Fiji fil ind som mange bruge, og så virkede det super i MCE :)

Mangler bare at mit billede gider afspille ordenlig når jeg afspille avi filer, det lader til at fiji filen har pillet i et eller andet...

Boxer TV køre nu i windows mediacenter, og jeg har adgang til kryteret kanal.

Hvis nogen skulle have intresse i at vide hvordan det hele skal gøres skal i være velkomme til at skrive til mig på messenger :)

arbejde vidre på min søge omkring hakkeriet i MCE når jeg afspiller avi filer :).

Hvordan er billedkvaliteten? Jeg tænker her på om den er væsentligt dårligere end det digitale signal fra f.eks. TDC, Yousee, Stofa eller parabol, på grund af den kraftigere MPEG4 komprimering.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Alies_Benjamin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 13-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2009 kl. 23:15
Jeg har kun personlig selv, kun haft Canal Digital igennem et system mage til (DVB S modtager + Conax CA), og syntes signalet stå flottere, og mere skarp på boxer.

Men sidde sku godt nok fast nu, har prøvet helt dage og aftenen og forsøgt at få den til at spille som jeg gerne vil have det.

Mit Problem er nu at hvis jeg eks ser "Live TV" og bagefter bevæger mig ind og afspiller en divx fil, og så vil tilbage og se "Live TV" så kommer den op med en "Decode fejl" som jeg ikke kan komme udeom med mindre jeg genstarter hele maskineriet, fejlen gør selvfølgelig sådan at jeg ikke kan se TV mere, men alt andet virker i fineste forstand.

Jeg syntes jeg har været igennem den del med om der skulle ligge nogen codec og modarbejde hinanden, men syntes ikke jeg kan finde noget.

Mit kortet setup er således.
Vista Premium 32Bit.
Tvpack08 + 3 opdates & fiji
divx7 - powerdvd8 - plus Firedtv4.5D (med Main Concept codec)
FFDShow

Noget hint, vil gerne give tuneren skylden men jeg tro ikke det er der
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2009 kl. 23:21

Oprindeligt skrevet af Alies_Benjamin Alies_Benjamin skrev:


Noget hint, vil gerne give tuneren skylden men jeg tro ikke det er der

Så tror jeg hellere du skal give Vista skylden.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2009 kl. 08:53

Jeg synes du skal ofre de 15 Euro for DVBViewer så du kan få det til at virke, og jeg regner selvfølgelig med, at du melder tilbage hvordan det går.

Flemming 

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Alies_Benjamin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 13-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2009 kl. 12:23
:D Du er sku da fræk :P men jo det kunne jeg da godt overtales til, men fortæl mig lige hvad fordelen skulle være (Har ikke lige læst på det)
afvikler man mpeg4 i DVBViewer, som man kan tilføje til mediacenteret ?


Mvh Benjamin
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2009 kl. 12:46

Oprindeligt skrevet af Alies_Benjamin Alies_Benjamin skrev:

:D Du er sku da fræk :P men jo det kunne jeg da godt overtales til, men fortæl mig lige hvad fordelen skulle være (Har ikke lige læst på det)
afvikler man mpeg4 i DVBViewer, som man kan tilføje til mediacenteret ?


Mvh Benjamin

Nu er det jo ingen hemmelighed, at Vista har problemer med MPEG4, hvorimod DVBViewer ikke har. Nu bruger jeg hverken Vista eller MCE, men derimod XP Pro og MediaPortal i kombination med DVBViewer, så jeg er ikke nogen ørn til Vista eller MCE.

Jeg vil derfor foreslå, at du opretter en ny tråd med en mere rammende overskrift, f.eks. "Problemer med FloppyDTV og MPEG4" eller noget i den stil. Så er jeg sikker på, at der er mange brugere her på boardet der også bruger Vista, som kan hjælpe dig.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Alies_Benjamin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 13-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2009 kl. 17:29
Så har jeg købt DVBWiever og jeg har sku lidt et problem med at få den til at køre bare nogen lunde :S

efter længe basken rundt for man billede på, og så giver man den en genstarter og så virker det ikke mere :S

er der ikke "How to" guide på det program ?
Til top
Dinodino Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2009 kl. 23:46
-

Redigeret af Dinodino - 20-Februar-2009 kl. 23:50
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu