recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-T brugere skal genindstille kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-T brugere skal genindstille kanaler

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Direkte link til dette indlæg Emne: DVB-T brugere skal genindstille kanaler
    Sendt: 24-Februar-2009 kl. 18:08
http://www.digi-tv.dk/nyhedsarkiv.asp

Jeg synes dog ikke det fremgår særlig klart, om det gælder alle sendere, eller kun nogle.
Kunne de ikke lige vise de rulletekster på TV2 også? På de nævnte tidpunkter ser jeg normalt ikke DR1.
Til top
Bent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 293
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2009 kl. 21:06

31. oktober 2009 skifter Danmark fra analogt til digitalt tv, og forberedelserne er allerede godt i gang. Det betyder, at en del af kanalerne i det digitale sendenet vil få nye pladser (på de samme frekvenser som hidtil) allerede den 2. marts 2009 kl. 10. Resultatet er, at seere, som i dag ser DR1, DR2, TV 2 og DR Update via egen antenne og en digital modtager, skal retune deres digitale tv-modtager.

Fra 25. februar til 1. marts DR vil sætte rulletekster på DR1 i tidsrummet kl. 18.30 – 18.40 og igen fra kl. 21.00 – 21.10. Denne rulletekst kan kun ses på de tv-skærme, som modtager det digitale signal via en antenne og en digital modtager og dermed kun af de seere, som den 2. marts skal foretage sig noget for fortsat at kunne se tv.

læs mere på http://www.digi-tv.dk/nyhedsarkiv.asp



Redigeret af Bent - 24-Februar-2009 kl. 21:08
Bent Dueholm
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu