recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD kvalitet på en recorder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVD kvalitet på en recorder

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
***7*** Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Emne: DVD kvalitet på en recorder
    Sendt: 10-Marts-2009 kl. 23:24

Har en ting jeg er nysgerrig omkring. Hvordan er kvailteten af en DVD afspilning på en recorder i 3000-3500 kr klassen (lad os sige en Pana EX-78) sammenlignet med en dedikeret DVD afspiller i 2000 kr klassen?

- og hvordan med den praktiske betjening af DVD aspilningen?

- Hvordan med lyd?

 

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2009 kl. 09:21
En recorder er bygget til at optage, men den fungere fint som dvdafspiller. loadtid er lidt højere, lyden er det samme. Til de flest er den fin, men dedikeret DVD afspiller som en denon 1940 eller tilsvarende er at fortrække. Men kommer an på hvad du forventer og hvilken skærm du har.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2009 kl. 10:22

At bruge HDD+DVD-optageren som DVD-afspiller er ganske udmærket. Men en ren DVD-afspiller kan også være god at have. Den kan give et bedre billede og måske også bedre lyd fordi, der er kræset for afspilning og ikke andet. Den er væsentligt hurtigere i opstart, og den bruger nok ikke så meget i strøm som at have en optager kørende. På den anden side set hvis optageren kører alligevel, kan man ligeså godt bruge den som DVD-afspiller, hvis man tænker i strømforbrug.

Så det kommer nok an på hvilken kvalitet i DVD-afspilningen man forventer.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2009 kl. 12:04

Faktisk overraskende god kvalitet. Har selv en EX87 og mange DVDer er så flotte at man kan forledes til at tro at det er i HD kvalitet.

Panasonic har en funktion der slukker for harddisken hvis den ikke bruges. Det sker helt automatisk og er strømbesparende.

Til top
***7*** Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2009 kl. 13:11

Ok takker.

Det er bare svært at se på reviews da deres reference altid er andre recordere, og deres analyse af billedet er knapt så detaljeret som ved reviews af DVD afspillere.

Jeg ser noget markant mere DVD end jeg optager, men at have begge ting er både dyrere naturligvis, men også upraktisk, derfor lidt et valg enten eller synes jeg.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu