recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - køb af ny sattelit-HDboks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketkøb af ny sattelit-HDboks

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2009 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af Shovel79 Shovel79 skrev:

Michael, hvad med QbxHD? er den, eller bliver den,på højde med ip900? ser ellers spændende ud den beskrivelse der findes via din Blog.

MVH

som du nok ser er den blog så ikke opdateret, for boksen er i et rent mekka beta stadie, og kan slet ikke måles med ip9000 eller dreambox.

Så når jeg ser den er stabil, vil jeg skrive en bedre vurdering, lige nu er den ikke ret god..   Den virker, og så alligevel ikke.

 

Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2009 kl. 20:54
Oprindeligt skrevet af thebbomber thebbomber skrev:

Jeg har i øjeblikket en Nokia 9802s modtager men overvejer at skifte til en HD-boks. Men da jeg har både viasat og canalDigital skal det jo gerne være en boks med min. 2 kortlæsere.


Jeg har kigget på  HYRO 9000HD og Vantage 7110S. Er der nogen der har erfaring en en af disse bokse. Jeg er bl.a. nysgerrig om der evt. er problemer med opdatering af mine kort når udbyderne udbyder ændre koder. Der er jo surt at boksen kun virker til der har været en opdatering. Og så er det slut.


På forhånd tak for hjælpen



Hej
Lyngsat box

http://netto-sat.dk/canal_digital_tilbud_hd_tv_til_flere_sat ellitter_-c-134_155.html?gclid=CIn1j6f23JkCFQWvkgod9Rh5Vw
E.L.
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2009 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 


 Som der er blevet skrevet, så kan Visat HD KUN modtages af deres egne boxe. Ingen HD fra Viasat uden en af deres boxe.



Lyngsat box med et NDS ca- modul klarer da vist opgaven
E.L.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2009 kl. 22:07
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 


 Som der er blevet skrevet, så kan Visat HD KUN modtages af deres egne boxe. Ingen HD fra Viasat uden en af deres boxe.



Lyngsat box med et NDS ca- modul klarer da vist opgaven

der findes ikke officielle NDS ca moduler som må sælges på lovlig vis, dem som eksisterer er uden værdi , hvis deres funktion kun er NDS.. de er nemlig ikke godkendt af mediaguard.
Trex som midt imellem løsning kan da klare visat SD, men igen.. INGEN moduler eller løsninger anden en officielle bokse løser HD kanal problematikken i Danmark.
I Italien, Polen, England, Tyskland kører de ikke samme NDS mediaguard løsning, så de NDS moduler løser ikke de danske "forbehold" som viasat klogt har taget til sig.

Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2009 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 


 Som der er blevet skrevet, så kan Visat HD KUN modtages af deres egne boxe. Ingen HD fra Viasat uden en af deres boxe.


Lyngsat box med et NDS ca- modul klarer da vist opgaven


der findes ikke officielle NDS ca moduler som må sælges på lovlig vis, dem som eksisterer er uden værdi , hvis deres funktion kun er NDS.. de er nemlig ikke godkendt af mediaguard.Trex som midt imellem løsning kan da klare visat SD, men igen.. INGEN moduler eller løsninger anden en officielle bokse løser HD kanal problematikken i Danmark.I Italien, Polen, England, Tyskland kører de ikke samme NDS mediaguard løsning, så de NDS moduler løser ikke de danske "forbehold" som viasat klogt har taget til sig.



Nå, ...men du har ikke ret. Jeg har da klaret mig udemærket med ..t indtil for ganske nylig
E.L.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2009 kl. 23:42

Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:


Nå, ...men du har ikke ret. Jeg har da klaret mig udemærket med ..t indtil for ganske nylig

kan du poste links til boxen og modul? for jeg vil da gerne undersøge det nærmere da jeg har et par "HD" venner som absolut vil have viasat HD kanaler og ikke kun SD, men! de vil ikke have viasat boks.

Så det vil jeg så meget gerne høre mere om.

Det har pt ikke være beskrevet nogen andre løsninger som virker med HD kanalerne hos via.. så spændende hvis sådanne løsning findes alligevel.

Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2009 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Nå, ...men du har ikke ret. Jeg har da klaret mig udemærket med ..t indtil for ganske nylig


kan du poste links til boxen og modul? for jeg vil da gerne undersøge det nærmere da jeg har et par "HD" venner som absolut vil have viasat HD kanaler og ikke kun SD, men! de vil ikke have viasat boks.


Så det vil jeg så meget gerne høre mere om.


Det har pt ikke være beskrevet nogen andre løsninger som virker med HD kanalerne hos via.. så spændende hvis sådanne løsning findes alligevel.



Da V.a S.t gik over til det andet kodeystem kunne man købe CA- modulet, og jeg vil ikke sprede forhåbninger til andre hvis dette modul er ulovligt at forhandle.
Jeg har haft V.a i 4 år (nu kabel) og det har virket meget fint med mit N..modul i Samsung Via Ci.
Jeg er overbevist om at det virker i f.eks. Lyngsat HD box.

Jeg vil ikke sælge modulet, for måske vender jeg tilbage til parabol.
E.L.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2009 kl. 12:00

Har checket linket højre oppe imod den lyngsat boks, og den sælges kun til Canal Digital med conax modul.   Skal man bruge Viasat er det slet ikke nævnt , eller nok muligt, da du igen også refererer til den gamle krypertering på SD kanaler med NDS.. og det er ikke det de bruger på HD kanalerne idag i 2009..

Så vi er tilbage til starten.. der findes ikke en Viasat HD løsning som virker på andre bokse end Viasats egne bokse. Der findes mange viasat SD kanal løsninger deriblandt lyngsat, men som sagt det dækker alle bokse når vi taler SD kanalerne.

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu