recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 360 DivX afspilning over netværk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket360 DivX afspilning over netværk

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
galthen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Emne: 360 DivX afspilning over netværk
    Sendt: 14-April-2009 kl. 13:47
Når jeg kører medie center extender på min 360 kan den ikke afspille nogle DivX/Xvid filer. (De kører fint hvis jeg ligger på en DVD)

Burde den ikke kunne det, eller skal der bruges Tversity eller noget i den stil?
Til top
phb Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2009 kl. 22:23

Du skal skelne mellem Xbox Medie Center Extender teknologi og Xbox dashboard.

Via XBox dashboard kan du sagtens afspille DivX både via cd/dvd drevet og også via UPnP netværk. Jeg gør det selv via en NAS maskine med Ubuntu.

Når du kører Medie Center Extender er det en anden sag, da den desværre ikke kan finde ud af at afspille DivX. For at gøre det må du køre eksterne programmer på din Medie Center Server PC som omdanner (transcoder) dine film til et Xbox forståeligt format.

Håber det hjælper dig lidt.

Hvorfor Medie Center Extender teknologien ikke kan afspille DivX aner jeg ikke, men det er møghamrende irriterende.

Det er lidt siden jeg har kigget på det, men prøv eventuelt af kigge på MyMovies, som er et film kartotek til Medie Centeret. Jeg er lige ved at tro at det har indbygget noget transcoding, så kan du måske slippe for selv at installere et 3. parts transcoding program.



Redigeret af phb - 18-April-2009 kl. 22:25
Til top
Psudo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2009 kl. 21:51

Nogen der kan fortælle mig hvorfor jeg ikke kan afspille optaget TV fra mit VMC, via min xbox360?
 Den er fundet som extender og jeg kan sagtens se preview (stillbilledet) men ligeså snart jeg trykker afspil, så kommer den ud i en videofejl. Siger noget om at man skal genstarte mediacenteret/xbox´en...men det er stadig det samme.
Har læst på engelske sider at mange andre har samme problemer!

En løsnning kunne være gæv, og uden en reinstall af VMC.
/Psudo

Til top
ojet Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2009 kl. 20:38
Tversity virker fint
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu