recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjemmevideo til DVD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjemmevideo til DVD

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Caudillo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjemmevideo til DVD
    Sendt: 04-August-2005 kl. 20:43

Hej allesammen...

Vi har en masse gamle videobånd som jeg gerne vil have over på min PC, og derfra brændt over på DVD.

Min PC er en medion MD8083 med analog indgang, og DVD-afspilleren er en sony, der understøtter SVCD format.

Nu vil jeg så gerne have at vide trin for trin (jeg er begynder) hvilke programmer jeg skal bruge, og hvordan jeg får filmene lavet til SVCD format.

Jeg har Nero, PVR, HomeCinema, The filmMachine, Cinema craft enc og diverse andre enkodere. På forhånd tak...

Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2005 kl. 22:58
Kig forbi på Doom9. Der er programmer og guides til mange forskellige ting og sager mht. video-redigering på PC.

Det er dog en meget besværlig affære i forhold til at investere i en DVD Recorder, og så blot overspille dem til DVD den vej.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Caudillo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2005 kl. 23:04