recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjemmevideo til DVD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjemmevideo til DVD

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Caudillo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjemmevideo til DVD
    Sendt: 04-August-2005 kl. 20:43

Hej allesammen...

Vi har en masse gamle videobånd som jeg gerne vil have over på min PC, og derfra brændt over på DVD.

Min PC er en medion MD8083 med analog indgang, og DVD-afspilleren er en sony, der understøtter SVCD format.

Nu vil jeg så gerne have at vide trin for trin (jeg er begynder) hvilke programmer jeg skal bruge, og hvordan jeg får filmene lavet til SVCD format.

Jeg har Nero, PVR, HomeCinema, The filmMachine, Cinema craft enc og diverse andre enkodere. På forhånd tak...

Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2005 kl. 22:58
Kig forbi på Doom9. Der er programmer og guides til mange forskellige ting og sager mht. video-redigering på PC.

Det er dog en meget besværlig affære i forhold til at investere i en DVD Recorder, og så blot overspille dem til DVD den vej.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Caudillo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2005 kl. 23:04

Nu er en DVD-Recorder jo en bekostelig affære, og jeg synes da også at det er "hyggeligt" at sidde og ordne det ved computeren.

Men jeg vil følge dit råd og kigge forbi på Doom9...

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2005 kl. 10:10

Hej Caudillo,

Hvis du ikke selv skulle have fundet frem til capture guiden på Doom9, så følg dette link.

Jeg har brugt RIGTIG mange timer foran PC'en gennem de sidste 3 år, men synes ikke resultatet står mål med den tid man bruger på opgaven (i forhold til at bruge en recorder får du ikke bedre resultat). Prøv at regne lidt på det, hvis du værdsætter din egen tid til 30,- i timen, må du ikke bruge mere end 130 timer foran skærmen før det kunne betale sig at købe en fin optager (til 4.000,-)

Men selvfølgelig havde du så ikke fået 'leget' så meget med PC'en

/Lars



Redigeret af laursen
Redaktør, recordere.dk
Til top
Draco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2005 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Jeg har brugt RIGTIG mange timer foran PC'en gennem de sidste 3 år, men synes ikke resultatet står mål med den tid man bruger på opgaven (i forhold til at bruge en recorder får du ikke bedre resultat).



jeg købte Hauppauge PVR-150, og bruger WinTV2000 til optagelser (i eks. 6Mbit) også TMGnc DVD Author til at lave menu'er og brænde.

Nu ved jeg godt at DP-558 ikke er en dvd recorder, men kun en HDD optager.. men personligt synes jeg det er ligeså let at optage igennem PVR-150 og derefter redigere det og brænde det, som det er at optaget det på DP-558, overføre det til PC, redigere og brænde det.

Prøvede at optage samme program på DP-558 (6Mbit) og på PVR-150 (6Mbit), og brænde dem ned og kunne ikke se forskel.

Har RealVNC installeret på min HTPC, da redigering af optagelserne via TV-OUT er for dårligt, så jeg optager og derefter kan sidde via en browser og redigere optagelserne og brænde dem (hvis der er en dvd skive i drevet.)

Nu har jeg desværre ikke prøvet en dvd recorder, så jeg har ingen ide om hvor let det angiveligt skulle være ifh. til PC.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu