recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med Ipbox 910 HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketErfaringer med Ipbox 910 HD

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
swos Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaringer med Ipbox 910 HD
    Sendt: 01-Maj-2009 kl. 23:49
Hej forum. Det er mit første indlæg her.

Jeg har - efter at have gennemlæst diverse indlæg i dette forum nøje - valgt at købe en Abcom Ipbox 910HD. (Den er med dvb-c tuner og bruges på YouSee).

Jeg har haft den i en uges tid, og jeg ved ærligt talt ikke rigtig, om jeg skal grine eller græde. Suk!

Diverse erfaringer indtil videre:
  1. Boksen har låst og PANIC'et et hav af gange. Men efter jeg har fået NLB9207 lagt ind, er den dog blevet rimelig stabil.

  2. Blæseren kører konstant. Funktionen i webinterfacet til at slå den fra virker ikke. (Her hedder menupunktet i øvrigt også 'IP9000 options', så det er ikke helt tilpasset 910'eren).

  3. Blæseren kører også selvom boksen er 'slukket' (dvs. i standby/sleep).

  4. Fjernbetjeningen er god. Den kræver ikke, at man peger. Knapperne har god fasthed. Den virker ikke cheap, men oser dog heller ikke ligefrem af luksus.

  5. Opstart fra standby er hurtigt. Der er billede på efter ca. 4 sek.

  6. Opstart fra helt slukket tager ca. 40-50 sekunder.

  7. Bladring rundt i menuerne går lidt trægt.

  8. Spol frem/tilbage, pause mv. reagerer også lidt trægt.

  9. Hvis man læser tekstTV, så kan man ikke lukke den ned for lige at se hvad der sker i udsendelsen, og derefter åbne tekstTV igen og fortsætte dér hvor man slap. TTV starter forfra på side 100 (som er langsom). Man kan heller ikke fjerne baggrunden på ttv, så man derved kan se af udsendelsen igennem alle bogstaverne.

  10. DVB-subtitle problemer som beskrevet i anden tråd. (Hængende undertekster fra tidligere kanal og tekster, som er længe om at komme i gang).

  11. Video playeren (til afspilning af fx avi-filer) er meget ustabil, og den kan ikke vise undertekster som ligger i en separat fil (af samme navn). Er der nogen, som ved, om der kan gøres noget ved dette?

  12. Info-bjælken som kommer ved kanalskifte er uoverskuelig. Der er diverse info om signalstyrke, provider og QAM, men det er (IMHO) irrelevant at få frem hver gang. Det samme er tilfældet ved brug af "kanalvælgermenuen" (ok-knappen). Under miniaturebilledet står førnævnte info, men jeg ville da LANGT heller have vist navnet på udsendelsen, start/slut-tid og lign.!

  13. Når man spoler (både i live-tv og i en optagelse), så synes jeg, det er svært at se, hvor man er henne i udsendelsen. Altså et GUI-problem á la punktet ovenfor.

  14. EPG'en cutter noget fra. Ofte slutter beskrivelsen af med "...". Jeg kan så slå op i TTV og læse resten. Er det "normal" adfærd med digital-bokse? (Denne er min første boks overhovedet).


Nå, det blev en lang liste uden så mange egentlige spørgsmål, men byd endelig ind på ovenstående med erfaringer/løsninger...

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2009 kl. 00:47
2/3. Der findes et plugin til at løse dette blæser problem, så kan du styre hvornår blæser skal tænde og slukke.. desværre kan jeg ikke huske navn på dette.. eller om det har samme problem og ikke virker på en ip910.

5/6  IP910 er en linux baseret box, og når den tændes kører den indtil du tager strømmen. også i "standby". så derfor vil den kun slå tv udgangs billed fra når du sætter den i standby. og den bruger rigtig nok 50 sekunder på start når du har taget strømmen helt. Det er normalt for linux bokse..    Selv min WDTV mediaplayer kører på samme måde.

11 Den kan ikke benytte eksterne sub filer, så pt ingen løsning der andet end at benytte værktøjer på en pc til at lægge dem ind i filmen.
der understøttes kun dvb/txt undertekster i mpg filer.

12 der er håb forude :-)  nye planer her fra DGSTation siden.

13 som jeg ser det har du en lille tidsparameter under program titel, den viser det aktuelle klokkeslet for optagelsen, og den gule linie er også en positions indikator?

14 bruger du 2xI eller 2xEPG knappen på din fjernbetjening..  2xEPG knappen indeholder vistnok mere information.

Til top
swos Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2009 kl. 21:15
2/3 Ok, godt at vide. Har dog ikke fået kigget nærmere på det endnu.

11 Bummmer! Jeg havde egentlig tænkt mig, at Ipbox'en også skulle bruges som medieafspiller, men det duer ikke, hvis den ikke kan vise subs. Og det er for besværligt at skulle lægge underteksterne ind via pc'en. ÆV. Ved du/I om om der findes en alternativ medieplayer som plugin, som dels er mere stabil og dels kan vise subs?

12 Fedt! Ved du noget om hvor langt ude i fremtiden det ligger?

14 Det er ved brug af 2xi. Hvis jeg trukker 2xEPG, så skifter den bare til den programguide, hvor man kan se flere kanaler på samme tid. Hvis jeg trykker EPG+i, som kommer samme info, som ved 2xi.

Jeg har her til aften præsenteret det nye tekniske vidunder for min kæreste. Hun blev dog alt andet end imponeret, da boksen gik ned 3 gange i løbet af ca. 20 minutter. Og det eneste vi gjorde var at zappe lidt rundt i kanalerne!

Og så lige et (måske) dumt spørgsmål: Det der med cardsharing, som er med i NLB-imaget som standard, drejer det sig om deling af programkort til andre tilsluttede bokse i samme husstand? Eller drejer det sig om deling af kort i videre forstand over internettet? Jeg er slet ikke interesseret i den sidste mulighed, men jeg vil da gerne lige vide det, da det jo som standard er aktiveret.

Redigeret af swos - 03-Maj-2009 kl. 21:23
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2009 kl. 23:21

Oprindeligt skrevet af swos swos skrev:

11 Bummmer! Jeg havde egentlig tænkt mig, at Ipbox'en også skulle bruges som medieafspiller, men det duer ikke, hvis den ikke kan vise subs. Og det er for besværligt at skulle lægge underteksterne ind via pc'en. ÆV. Ved du/I om om der findes en alternativ medieplayer som plugin, som dels er mere stabil og dels kan vise subs?

Kun Enigm2, har dog ikke den store erfaring med stabilitet på ipbox.. men mange bruger det på boksen idag.
Forvent dog ikke installering er enkelt , desværre :-)  men du kan meget mere.. og ja den klarer ISO , subs osv....


Oprindeligt skrevet af swos swos skrev:


12 Fedt! Ved du noget om hvor langt ude i fremtiden det ligger?

14 Det er ved brug af 2xi. Hvis jeg trukker 2xEPG, så skifter den bare til den programguide, hvor man kan se flere kanaler på samme tid. Hvis jeg trykker EPG+i, som kommer samme info, som ved 2xi.

Jeg har her til aften præsenteret det nye tekniske vidunder for min kæreste. Hun blev dog alt andet end imponeret, da boksen gik ned 3 gange i løbet af ca. 20 minutter. Og det eneste vi gjorde var at zappe lidt rundt i kanalerne!

Og så lige et (måske) dumt spørgsmål: Det der med cardsharing, som er med i NLB-imaget som standard, drejer det sig om deling af programkort til andre tilsluttede bokse i samme husstand? Eller drejer det sig om deling af kort i videre forstand over internettet? Jeg er slet ikke interesseret i den sidste mulighed, men jeg vil da gerne lige vide det, da det jo som standard er aktiveret.

12 desværre ved jeg det ikke

14 den EPG information du ser modtages fra sateliten, og der er vist ikke nogen begrænsning på informationen, da jeg ved fra tyske kanaler som bruger 7-14 dages epg at her er der rigtig meget information, så fejlen i de ...  ligger nok hos udbyder af tv signalet.

- Du skal være opmærksom på at har du konfigureret "ENKEL" i OSD opsætning så er din boks dødsdømt ved zapping, så desværre skal du vælge FULD der... dette problem håber vi da DGStation snart får ordnet, så den ikke panic'r ved zapping og ENKEL menu bjælke (i øvre v. top)

:: Det er tildels muligt inde for husets 4 vægge med dit originale kort, hvis du kan sætte det op.. så meget vil jeg gerne kommentere dit indlæg om det emne. og ja , det NLB image kan det godt med få ændringer i standard opsætningen, igen inden for dine egne vægge.



Redigeret af pendec - 03-Maj-2009 kl. 23:23
Til top
swos Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2009 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

- Du skal være opmærksom på at har du konfigureret "ENKEL" i OSD opsætning så er din boks dødsdømt ved zapping, så desværre skal du vælge FULD der... dette problem håber vi da DGStation snart får ordnet, så den ikke panic'r ved zapping og ENKEL menu bjælke (i øvre v. top)


Okay, det var jeg ikke opmærksom på. (Jeg går ud fra, at det er indstillingen "Banner Type", du taler om.) I min boks er mulighederne Normalt eller Enkelt. Den er nu sat til Normalt, og så vil jeg se om det hjælper på stabiliteten.

Sjovt nok har jeg slet ikke kunnet finde ud af hvad denne indstiling egentlig gør?! Jeg har skiftet frem og tilbage med den en del gange efterhånden, men det er den samme infobar (banner), som altid kommer frem?! Hmmm
Til top
swos Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2009 kl. 23:31
Og så lige en observation mere (nok mest ment til brug for potentielle købere):

Boksen bruger 24 watt (uden intern harddisk). Og det gælder både tændt og i "standby" (hvilket som Pendec har skrevet jo blot betyder, at tv-udgangsbilledet er slået fra).
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2009 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af swos swos skrev:

Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

- Du skal være opmærksom på at har du konfigureret "ENKEL" i OSD opsætning så er din boks dødsdømt ved zapping, så desværre skal du vælge FULD der... dette problem håber vi da DGStation snart får ordnet, så den ikke panic'r ved zapping og ENKEL menu bjælke (i øvre v. top)


Okay, det var jeg ikke opmærksom på. (Jeg går ud fra, at det er indstillingen "Banner Type", du taler om.) I min boks er mulighederne Normalt eller Enkelt. Den er nu sat til Normalt, og så vil jeg se om det hjælper på stabiliteten.

Sjovt nok har jeg slet ikke kunnet finde ud af hvad denne indstiling egentlig gør?! Jeg har skiftet frem og tilbage med den en del gange efterhånden, men det er den samme infobar (banner), som altid kommer frem?! Hmmm

når du zapper med op/ned og "ENKEL" menu, så får du info i øv. venstre hjørne.

med FULD får du infobaren i bunden ved kanalskift ligesom når du skifter normalt.

Det giver hurtigere kanalskift men problemet er den panic'r når man hopper flere kanaler med ENKEL valgt.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu