recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen Boxer kanaler?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIngen Boxer kanaler?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bace Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 85
Direkte link til dette indlæg Emne: Ingen Boxer kanaler?
    Sendt: 03-Maj-2009 kl. 22:45
Jeg har lige skaffet mig en stueantenne og en digital tuner (Hauppauge Nova-T) for at prøve at se hvordan dvb-t nettet fungerer (synes YouSee er blevet for dyrt, og HD kanalerne virker sporadisk).
DR1, DR2, DR Update, og TV2 modtages uden nogen problemer, med 85-90% signalstyrke iflg. DVBviewer. Men jeg kan ikke se nogen Boxer kanaler, G-TV mv. dette undre mig - er godt klar over at jeg ikke se de krypterede kanaler uden et program kort, men burde de ikke dukke op i oversigten?
Når jeg scanner med DVBviewer kan jeg også se at der fanges noget på kanal35 som Boxer sendes på i KBH, men ingen kanaler registreres??

Gør jeg noget galt, eller er det normalt så længe jeg ikke har et programkort?

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2009 kl. 23:03
Signalet modtages sandsynligvis ikke kraftig nok...

Kanalerne skal kunne findes med DVBviewer, også uden programkort..

Viser DVBviewer tilstrækkelig signalstyrke under scanningen af kanal 35?
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
bace Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 85
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2009 kl. 23:12

umiddelbart ser der ud til at være >80% signalstyrke hvilket jeg ville mene burde være nok...

Jeg har som sagt også godt signal på TV2, hvílket boxer jo skriver burde indikere at jeg kan modtage boxer?

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2009 kl. 23:17
Det afgørende er, hvad er signalstyrken på det MUX (kanal 35) hvor boxer ligger..
Prøv at scanne denne kanal alene...

Der kan evt. være tale om støj på denne kanal (35), altså en falsk visning som signalstyrke...

Har forsøgt at modtage boxer her (Viborg) og der er signalet meget svagere en det MUX, hvor Dr1, Dr2 m.v. ligger...
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
bace Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 85
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2009 kl. 20:25
Havde prøvet at scanne kanal 35, og havde næsten 100% signalstyrke...

Men nu har jeg prøvet at flytte antennen hen til vinduet, og nu kan jeg finde kanalerne

Så problemet har helt tydeligt været signalstyrken, hvilket jeg bare ikke forstår, da jeg har samme signalstyrke rapporteret i DVBviewer som jeg havde før... Måske DVBviwer bliver forvirret over at jeg har en aktiv antenne monteret??

Nå men nu kan jeg da finde kanalerne, så nu er det bare at få fat i en ny tuner og et boxer kort

Umiddelbart kigger jeg på TT CT-3650 kortene, da de er med CI og USB, hvilket giver mig størst valgfrihed, alternativt kigger jeg på firedtv kortene... men er der andre bedre/billigere alternativer?
Håber stadig på et setup med VMC/Windows 7... Men kan godt være jeg ender med MediaPortal/SageTV hvis ikke jeg kan få det andet til at køre stabilt...


Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2009 kl. 20:55
Hvis du anvender DVBviwer kan technotrend t1500 med tilsluttet ci-interface anvendes...  (relativ prisgunstig)

Ellers er det nok floppy/fireDTV, der er bedst supporteret med hensyn til VMC.
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu