recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "No Data Available" i kanalguiden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket"No Data Available" i kanalguiden

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
juulonline Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Emne: "No Data Available" i kanalguiden
    Sendt: 07-Maj-2009 kl. 11:51
Jeg har netop installeret Win7 RC - og efter 3 års kamp med WMC er der grønt lys over hele linien... Næsten..

Kanaloversigten er ikke altid opdateret - ved nogle kanaler står der "No data available".
Når jeg så skifter og ser en kanal med "No data available", så opdateres kanal-guiden i bagrunden, og en tilbagevenden til guiden afslører at kanalen (og nogle gange andre kanaler også) har fået TV-programmerne opdateret.

Det er et problem jeg har haft med Vista TV Pack 2008 også, og som altså stadig er i Win7 RC.

Jeg kører med FireDTV (rel. 5.1N) og YouSee. Da jeg installerede Win7RC valgte jeg YouSee som transponderlist - såvidt jeg husker.

Har andre det samme - og måske endda en løsning?
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af juulonline juulonline skrev:

Jeg har netop installeret Win7 RC - og efter 3 års kamp med WMC er der grønt lys over hele linien... Næsten..

Kanaloversigten er ikke altid opdateret - ved nogle kanaler står der "No data available".
Når jeg så skifter og ser en kanal med "No data available", så opdateres kanal-guiden i bagrunden, og en tilbagevenden til guiden afslører at kanalen (og nogle gange andre kanaler også) har fået TV-programmerne opdateret.

Det er et problem jeg har haft med Vista TV Pack 2008 også, og som altså stadig er i Win7 RC.

Jeg kører med FireDTV (rel. 5.1N) og YouSee. Da jeg installerede Win7RC valgte jeg YouSee som transponderlist - såvidt jeg husker.

Har andre det samme - og måske endda en løsning?


Default benytter VMC "In-Band" EPG(dvs guide data udsendt med tvkanalen) på de kanaler der har dette. Hvis ikke reverter den til Vistas egen EPG(Hvis der eksisterer EPG til kanalen og navnet er det samme i Vistas Guide og det kanalen hedder når du scanner)

I windows 7 kan man deaktivere In-band data specifikt og vælge en anden EPG data i Guide setup. På VMC m TVpack, er det lidt det samme, omen der ikker er et menupunkt til at enable/disable indband data.

Det bedste resultat fåes ved at vælge Vistas guide alle de steder hvor det er muligt, dersom inband Data ikke altid er særlig omfattende(nogen gange kun et par timer frem) og fordi der med Inband generelt kræves at der tunes ind på kanalen førend selve MC guiden kan opdateres. Sidstnævnte er det du oplever.

På epgstream.net er der nogle folk der arbejder på en XMLTV parser til Windows 7 således at vi selv kan lave en ordenlig tvguide og importere den...Desvære ser det ud til at udviklingen går lidt langsomt.


Redigeret af Patriarken - 07-Maj-2009 kl. 12:47
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
juulonline Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 12:58
Takker - Skal prøve det snarest muligt. Lyder præcis som den løsning jeg søger...
Til top
juulonline Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 10:47
Det virker! Mit liv (eller i hvert fald mit media center) er perfekt! Tak for hjælpen. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu