recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD Fab
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVD Fab

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pjoska Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Emne: DVD Fab
    Sendt: 08-Maj-2009 kl. 15:14
Hej ville lige høre om der er nogen som arbejder med DVD Fab program når de lægger deres dvd på harddisk til eget brug  hvilken version skal man vælge, jeg har både blueray film og alm. dvdere i tonsvis som jeg godt kunne tænke mig at lægge på harddiske så jeg kan afspille dem med min Popcorn hour a110, og vil helst have den lagt på disk uden tab af kvalitet
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 16:53
Jeg prøvede DVD Fab, før jeg skulle købe mig en ripper. Enten kunne jeg ikke finde ud af den, eller også kunne min Kiss ikke. Det hakkede meget, og jeg fik kun undertekster med hver anden gang, når jeg rippede til avi.

Det omvendte gjorde sig gældende med Magic DVD Ripper, som leverede det ønskede resultat hver gang. Den købte jeg så.

Nu har jeg imidlertid købt en NMT i form af en ICYBOX, og den kan ikke spille de filer ordentligt. Den spiller kun hver anden film.

Jeg spurgte i en anden tråd, og Mr. NMT (Spawn) havde kun hån til overs for mit rippeprogram. Det forstår jeg nu hvorfor (Jeg testede med Mediainfo, og det var noget skrammel, som han sagde.)

Han bruger svjv DVD Fab, men du har også muligheden for at bruge VirtualDub eller Handbrake (http://handbrake.fr) - begge gratis.

Jeg har ikke fået VirtualDub til at virke i betaversionen - stable kan forårsage McAfee til at rapportere en fejl (og så bliver jeg stegt -> en tvungen reinstallation), men Handbrake ser meget lovende ud. Den kunne tage min avi-fil og konvertere den uden problemer. Den kan også rippe DVD'er.

Jeg har til gode at teste det hele, for alt er pakket væk, fordi vi skal holde konfirmation, men iflg. Mediainfo skulle det gå godt. Jeg har rippet til mkv med h.264

Venligst
Søren
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 20:41
Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Jeg har ikke fået VirtualDub til at virke i betaversionen - stable kan forårsage McAfee til at rapportere en fejl (og så bliver jeg stegt -> en tvungen reinstallation)


Hvordan kan det ske? Virtualdub installerer ikke noget som helst. Det er en standalone .exe plus et par DLL'er som du unzipper til et directory og kører derfra.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af Virtualdub.org Virtualdub.org skrev:

Antivirus software issue: Some versions of McAfee Antivirus have a bug where they report a Dialer-182 spyware infection after running VirtualDub 1.8.x. This is a false alarm caused by an exceptionally poor Registry key matching pattern in McAfee (anything in Software\Freeware) which misdetects VirtualDub's stored settings as from a dialer. VirtualDub does not have any malicious code or any dialer logic. Unfortunately, I cannot force McAfee to fix their software. If you are having problems with this, you may need to use 1.9.1+, which has the settings Registry key changed to work around this problem.


Mystisk, men jeg vil ikke løbe en risiko med min it-afdeling. Lige nu kører jeg en sag med deres installation af en firewall, der gør, at jeg ikke kan få adgang til mit hjemmenetværk.

Ingen backup, ingen print ingen afspilning og ripning af musik og film

Venligst
Søren
Edit: Jeg har prøvet det før. Jeg hentede et program til min søn. Det kunne slette filer, hvor processen kører. Han hjælper nemlig gamle damer med deres virusbefængte pc'er. Fyfy, nyt image (og to hjemmearbejdsdage til at genskabe min opsætning)
Edit2: Jeg skal ikke kalde folk, der gør deres job i den bedste mening noget - bare fordi jeg er uenig --> adjektiv fjernet...


Redigeret af Breddam - 21-Maj-2009 kl. 01:13
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu