recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dårlig signal til Squeezebox receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDårlig signal til Squeezebox receiver

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Peoke Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Direkte link til dette indlæg Emne: Dårlig signal til Squeezebox receiver
    Sendt: 09-Maj-2009 kl. 16:16
Er der andre end mig der har store problemer med at få et ordenligt Wifi signal igennem til mine Squeezebox receivers?

Jeg har kun ca 35 % i signalstyrke til min Squeezebox receiver i mit soveværelse, selvom routeren står i rummet ved siden af.

Er de receivere virkelig ikke bedre? Jeg har prøvet at sætte min Squeezebox Classic på samme placering - Her har jeg ingen problemer.

Jeg havde mistanke om at receiveren var defekt, men det giver samme resultat når jeg ombytter receiveren i soveværelset, med en af de andre recievere i huset.

Oplever i det samme?
But did you die?
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2009 kl. 16:39
Oplever ikke min reciever som ringere end de øvrige (1 classic, og 2 booms).

Husk at teste signalstyrken over tid, det kan godt variere en del, det er ikke sikkert den er på 35% hele tiden.

Prøv også at flytte lit på antennen på din router eller rejs recieveren på højkant, antennerne ligger jo anderledes end i en classic, så du kan ikke sammenligne uden at prøve lidt forskellige placeringer.

I øvrigt kan det jo også være ligemeget så længe den spiller fint nok og du ikke får "rebuffering". Min Classic står på førstesalen og spiller fint på 44% lige nu.
Til top
Peoke Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2009 kl. 16:52
Kigger lige på det.

Men problemet er netop at den ikke spiller "fint nok". Den falder ud konstant.
But did you die?
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2009 kl. 17:11
Havde selv problemet på et tidspunkt ift. min classic, men det blev løst ved at flytte routeren til en højere placering (stod på et bord før).


Til top
joze Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-December-2007
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2009 kl. 20:04
Har også haft problemet i forhold til mine Classics og valgte derfor at kable hele huset. Det er noget der virker og har helt sikkert været de par timer i rockwool'en værd. Hvis du bor i lejlighed er det sandsynligvis endnu nemmere at kable dig frem.

Man indrømmet, det er ikke lige frem den nemmeste løsning og det trådløse burde som udgangspunkt virke tilfredsstillende.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2009 kl. 20:35
Har ca. 8 m mellem receiver og AccessPoint. og en betonvæg imellem. Jeg har en signalstyrke på 94%.
Til top
SSvenSSon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2009 kl. 09:03

Min router ligger på vores 2. sal bag skorstenen, og receiveren er i stueetagen, og har aldrig haft problemer med signalet.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu