recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - tuner med hdd til comx
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkettuner med hdd til comx

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
taz83 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Emne: tuner med hdd til comx
    Sendt: 19-Juni-2009 kl. 08:41
hej
jeg får snart comx, og skal have fat i en digital tuner. Men jeg er lidt på herrens mark hvilken jeg skal købe. Jeg har følgende krav:

  • Dvb-t- tuner da det er sådan en fyr at Comx kræver(selvom det er kabel)
  • harddiskoptager indbygget, som benytter det digitale EPG. dvs. jeg kan bare "trykke" på udsendelsen i epg, og så optager den. Er dettte ikke muligt nu hvor signalet er digitalt?
  • mpeg4 understøttet da den gerne skulle være fremtidssikret
Er der nogle der kan finde anbefale en fyr som har overnstående krav? Gerne så billig som mulig. Det har simpelthen ikke være muligt at finde en med disse krav når jeg søger rundt.

På forhånd tak
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2009 kl. 08:46

 

 Så skal du jo bruge en af de Sagem PVR som fås til BoxerTV. 

Sagem DTR 94250TA HD






Sagem DTR 94.250 HD er en digital-boks, klar til at modtage HDTV-udsendelser og tv-kanaler, der udsendes med den nye MPEG4-teknologi.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
taz83 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2009 kl. 08:54
hmm den er godt nok lidt pebret... En normal harddiskoptager med dvd og  dvb-t kan den egentlig ikke gøre arbejdet?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2009 kl. 08:58

 

 Jo det kan den helt afgjort hvis det nu ikke lige var det med MPEG4 som du stillede som et krav.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
taz83 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2009 kl. 09:22
ja det tænkte jeg sq nok:-) hmm. ville bare gerne have noget der var lidt fremtidssikret.

For at komme tilbage til den sagem, så er anmeldelserne er den ret dårlige. En blæser, gammelt og kedeligt menusystem, dårlig opskalering. Er der nogle herinde som har stiftet bekendskab med den og kan bekræfte dette?

Er der et alternativ som også har hdd og mpeg4?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2009 kl. 09:35

 

 Der er andre muligheder, som f.eks Arion, Dreambox og andre, men de er ikke billigere, da de ikke understøttes af udbyderen og ej heller er godkendt af dem.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu