recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - nyt sony tv kraftige skygger
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketnyt sony tv kraftige skygger

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rs-6200 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-April-2006
Sted: åbenrå
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Emne: nyt sony tv kraftige skygger
    Sendt: 26-Juni-2009 kl. 08:55

HJÆLP HJÆLP jeg har lige købt

1 stk sony 46w4500  100htz og

1 stk sony 40z4500 200 htz

har yousee mellem pakke   kode 00500

køre med viaccess cam digital kort læser sort i begge fra yousee

jeg har store problemer med at der er mange skygger på alle kanaler især ved hurtige bevægelser og det er både med fuld motionflow  og slået fra og til der er ingen forskel har haft yousee ude  de kan se det store problem men jeg modtager signalet  med mellem ca 64 og 72db som er meget fint sagde han

har haft fat i sony support men der var ikke noget hjælp at hente

er der nogle der kender til dette problem og evt en løsning det er jo ærgeligt at smide så mange penge ud af vinduet

HILSEN ROLF

 



Redigeret af rs-6200 - 26-Juni-2009 kl. 08:57
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2009 kl. 09:21

Billedindstillinger, billedindstillinger, billedindstilliger!!!

Gå ind i billedindstillinger og slå ALT fra, som overhovedet kan stå til fra. Sæt derudover billed over på Film/movie/biograf, whatever den hedder -  istedet for dynamisk, som den står på som standard!

Om du har 60 eller 75 db ved YouSee DVB-C er skide ligegyldigt m.h.t. skygger...

M.v.h.

Til top
rs-6200 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-April-2006
Sted: åbenrå
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2009 kl. 09:59

hej henrik tak for dit hurtige svar der er kun støj filter og mpeg filter at slå fra og så har jeg kørt med kraftig jeg har hele tiden kørt med fuld filter på begge og kraftig det var det råd jeg fik hos  sony og ikke bruge film

det har kørt meget fint totalt uden skygger i ca 2mdr men så for 14 dage siden startede det og det var ved at lave mig tosset der var ingen hjælp at hente nogen steder såm kom jeg i tanken om jer der er jo trods mange der  har nogle rigtige gode råd som man ikke får på support så jeg har gjort som du sagde og glæder mig til at se om det hjælper i aften  især på z4500 som er den værste mange tak for det gode råd vender tilbage i morgen med om det har hjulpet jeg syntes bare det er mærkeligt at det først kommer efter 2 mdr men kan du havde en dejlig varm dag og tak for svaret

Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6071
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2009 kl. 16:06
rs-6200: Kommaet er din ven...
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
rs-6200 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-April-2006
Sted: åbenrå
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 08:06

 hej henrik tak for dit enormt gode råd du skulle sidde i supporten hos sony,  det har virkelig hjulpet ikke en skygge mere det var dejligt at se en film igen det er jo bare mærkeligt det først kommer efter 2 mdr

og at sony ikke kendte  til det

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 08:55

Velbekomme.

Det har nok været der hele tiden, men du har måske først bemærket det nu.

Det du har fået ud af dine nye indstillinger er så også et bedre, og mere naturligt billede.

Du skal så bare justere farve, lys og kontrast helt ind, efter dine preferencer. Ligesom jeg vil anbefale dig at skrue "Skarphed" helt ned til omkring 10 - 20%.

Og husk, at du skal indstille TV'et for hver indgang du benytter, da billedjusteringerne er separate for hver indgang: TV, HDMI 1, HDMI 2, Scart o.s.v.

Go' fornøjelse.

M.v.h.

Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af rs-6200 rs-6200 skrev:

... det har virkelig hjulpet ikke en skygge mere det var dejligt at se en film igen det er jo bare mærkeligt det først kommer efter 2 mdr

Kan det tænkes, at du er kommet til at trykke på den der orange knap på fjernebetjeningen?

Den skifter frem og tilbage mellem to forskellige billedindstillinger (noget i stil med BIOGRAF og NORMAL). Begge skal som udgangspunkt indstilles i menuen (når du har valgt dem med knappen) - og du kan f.eks. bruge den til at skifte mellem en indstilling til dagslys (højerere LYS og KONTRAST og måske BAGGRUNDSLYS) og en til aftenbrug.

Hvis den ene indstilling for har stået helt i skoven, kan det måske være forklaringen på den pludselige ændring?

 

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 09:24

RS nævner selv, at han hidtil har kørt med indstillingen "Dynamisk" - iøvrigt anbefalet af Sony  - dét i sig selv, giver et godt fingerpeg.

M.v.h.

Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 10:21
Helt enig - jeg tænkte mere på, hvorfor der pludselig var sket en ændring i billedgengivelsen...
Til top
rs-6200 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-April-2006
Sted: åbenrå
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2009 kl. 12:30
  hej henrik og bantam tak for de gode råd det har virkeligt hjulpet men den orange  theater har jeg ikke rørt var ikke klar over man kunne skifte sådan som du beskriver men det var en snedigt måde at skifte mellem dag og aften  tak for de gode råd og god weekend herfra
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu