recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IMDB’s User rating?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIMDB’s User rating?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Emne: IMDB’s User rating?
    Sendt: 08-Juli-2009 kl. 21:11

Anchorman nu på DR2 med 7.0 User rating på IMDB - den er da bare ikke sjov overhovedet. Måske man skulle blive medlem så man kan stemme . Min erfaring siger mig da også at man kun kan bruge den til at sortere de rigtig ringe fra (score under 4.5) hvilket denne også burde have fået. Toppen rammer nu meget godt med min smag. 

Kan I generelt bruge deres User Rating? 

Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Maj-2009
Status: Offline
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 21:24
Man bør nok altid have for øje at der næppe kan undgå at være et vist misforhold mellem films alder, målgruppe og brugere på imdb.

Groft sagt:

1) Nyere film har nemt ved at score højt sammenlignet med ældre, simpelthen fordi en forholdsvis stor del af dem der foretrækker ældre film ikke er så meget på nettet som "yngre" brugere.

2) Film med en bred og/eller ung målgruppe vil have nemmere ved at score højt end film med en smal/ældre målgruppe, lidt af samme årsag som som 1)

3) Ratings kan i meget høj grad hænge sammen med bestemte skuespilleres popularitet. Will Ferrel har nok i nogen grad indtaget den stjernestatus på komediefronten som Jim Carrey havde i 90'erne - og derfor skal en rating som du nævner nok snarere ses som et udtryk for hans generelle popularitet, end for den specifikke films kvalitet.

Jeg bruger sjældent IMDB's ratings til andet end overfladisk vejledning af om "nogen" synes om filmen - de skal tages med et pænt gran salt IMO.
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 22:08
Det er jo det samme med anmeldelser.

Jeg har tit hørt folk brokke sig over en film, som ellers havde fået gode anmeldelser, men hvis filmen ikke er deres stil eller slet ikke er beregnet til deres målgruppe, er det jo ikke en god film for dem.

Men det betyder jo ikke at anmeldelsen er forkert.

Og i nævnte tilfælde, hvis man ikke er til Ferrels humor, så er filmen nok ikke noget for en, selv om den får gode anmeldelser.
Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 22:24

Der kører lige nu en film på TV3 og jeg valgte lige at checke IMDB for at se dens score. Lidt sjovt at ham der har lavet "User comments" ikke bruger  tid på selve filmen men netop på den måde ratings ofte gives på.

http://www.imdb.com/title/tt0955298/

Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 22:42

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

hvis filmen ikke er deres stil eller slet ikke er beregnet til deres målgruppe, er det jo ikke en god film for dem.

Men det betyder jo ikke at anmeldelsen er forkert.

Og i nævnte tilfælde, hvis man ikke er til Ferrels humor, så er filmen nok ikke noget for en, selv om den får gode anmeldelser.

Jeg kan nu ellers godt grine af let tilgængelig humor som American Pie, Vild med Mary, Along came Polly, Meet the Parents etc. men jeg er nok mere til Ben Stiller end Will Ferrell. Ved faktisk ikke om jeg overhovedet har set Ferrell i en hovedrolle før. Jeg har "Blades of Glory" på recorderen som faktisk har fået en lavere rating men hvis Anchorman er Ferrell når han er bedst så bliver der næppe set meget af den.   



Redigeret af clausewitz - 08-Juli-2009 kl. 22:43
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 23:39

Jeg synes nu Anchorman er ret sjov.

Om man kan lide en film eller ej er jo i høj grad subjektivt, så selvom en IMDb rating er et gennemsnit over hvad tusinder af andre mennesker mener, så kan man jo godt selv være stærkt uenig til den ene eller den anden side.

Jeg har da også valgt at optage og se nogen film, som har fået meget høje ratings på IMDb (og kan være anmelder-roste), hvor jeg selv ikke kan døje filmen. Eksempel: Lost in Translation

Det betyder jo ikke at alle andre tager fejl og at jeg har ret... eller... OK, det er selvfølgelig præcis det, det betyder!

Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
DonJensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 23:52
Anchorman har jeg givet 7, fordi det synes jeg den er værd, da jeg især godt
kan lide Will Ferrel.
Jeg bruger IMDB ret meget, men det er jo altid noget der falder igennem,
eller uden for min smag, ligesom denne film har gjort for dig.

Smag og behag er heldigvis forskelligt, og du vil sikkert kunne finde mange
film som du vil rate højere end det er gjort.

IMDB skal tages med et gran salt.
Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 00:11

Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Jeg har da også valgt at optage og se nogen film, som har fået meget høje ratings på IMDb (og kan være anmelder-roste), hvor jeg selv ikke kan døje filmen. Eksempel: Lost in Translation

Helt enig. Lost in Translation er 2 mennesker der keder sig i Tokyo og det er bare for kedeligt at se på . Jeg havde både set de positive anmeldelser og Traileren som så rimelig sjov ud (klippet hvor Bill Murray deltager i det kiksede japanske talkshow). Bill Murray er ofte god synes jeg (Groundhog Day ) og Scarlett kan jeg da ellers godt holde ud at se på . Så når du finder ud af at:

Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Jeg synes nu Anchorman er ret sjov.

var en fejl, så er vi der . Jeg ville give den maks 2/10 men smag og behag .

Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 00:26

Kill Bill filmene har nu heller aldrig sagt mig noget selv om de begge har en høj rating (er meget mere til Reservoir Dogs, Pulp Fiction og Jackie Brown).



Redigeret af clausewitz - 09-Juli-2009 kl. 00:27
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu