recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - AV-sync problemer med NAD T514
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAV-sync problemer med NAD T514

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
durup63 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: AV-sync problemer med NAD T514
    Sendt: 27-Juli-2009 kl. 14:52

Jeg har efterhånden brugt en hel del timer på dette forum, og fundet svar på et utal af spørgsmål. Så først lige en (off-topic) tak til alle brugere på dette forum for mange omfattende og lærerige indlæg.

Nu er jeg dog imidlertid stødt på et problem som jeg ikke umiddelbart har kunnet finde et entydigt svar på herinde. Jeg har for nylig langt om længe fået købt mig en fladskærm (Sony 40w5500), men har desværre i den forbindelse oplevet problemer med synkroniseringen mellem billede og lyd fra min DVD-afspiller (NAD T514). Det er konsekvent billedet, der er en smule bagefter lyden, men det er ikke lige udpræget alle film.

Afspilleren er koblet til tv'et via et component-kabel og direkte til min forstærker via et phono-kabel.

Jeg har gennem de to år jeg havde afspilleren koblet til mit gamle panasonic crt-tv aldrig oplevet problemet. Om det så skyldes at problemet ikke var der eller om jeg bare ikke lod mærke til det ved jeg ikke. DVD'en var her koblet til tv'et via scart og til forstærkeren på samme måde som nu.

Hvad kan problemet skyldes? Kan det være signalvejen til tv'et der er længere, eller er det simpelthen tv'ets billedbehandling der forsinker billedet.

Jeg har overvejet om det kan løse problemet at køre lyden via tv'et ned i forstærkeren. Jeg har dog ikke fået det afprøvet endnu, da jeg ikke lige har et phono-kabel, der er langt nok til det, og jeg tvivler også på at dette vil gøre ret mange underværker for lydkvaliteten.

Hvis det er DVD'ens sync det er galt med, er der så en måde hvorpå man kan justere det manuelt? Hvis det er DVD'en den er gal med kunne alternativet være at skrotte den og bruge min PS3 som afspiller. Dette ville jeg dog umiddelbart være lidt træt af, da jeg synes at både lyd og billede er bedre fra min NAD end fra PS3'en.

Er der nogen af alle I kloge debatører herinde der har et godt forslag til hvad jeg gør?

Sony KDL-40w5500k
NAD C352, C542 og T514
Dali Concept 8
Playstation 3
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 23:39
Billedbehandlingen i en fladskærm er typisk langsommere end tilsvarende lyd. Der skal være en mulighed for at indstille "Delay" på forstærkeren, ellers er du lige vidt.
Til top
durup63 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2009 kl. 11:42

Tænkte bare at tv'et måske tager højde for denne langsommere billebehandling og derfor sender lyden ud med tilsvarende forsinkelse. Der sker jo ikke det samme fra min PS3, hvor lyden til forstærkeren går gennem tv'et. Men der er måske forskel i tiden på billedbehandlingen efter om kilden er koblet til tv'et via hdmi eller component?

Måske jeg bare skal ud og finde et kabel der er langt nok og så prøve mig frem.

Sony KDL-40w5500k
NAD C352, C542 og T514
Dali Concept 8
Playstation 3
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2009 kl. 16:28

Jo, Tvet skal nok synkronisere lyd og billed når det kommer ud af TVets højttalere. Det er når der kommer en ekstra spiller på banen i form af en Reciever at der opstår sync problemer. Om du opnår noget ved at sende lyden fra TV til reciever ved jeg ikke.

Typisk sendes både lyd og billede jo gennem reciever, hvor lyden sorteres fra og sendes til højttalerne, og billedet videre til skærmen. Og de fleste recievere har denne sync indstillingsmulighed.

Til top
durup63 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2009 kl. 17:57

Det er bare en smule svært at sende billedet gennem en analog stereo forstærker

Men tak for inputtet alligevel.

Sony KDL-40w5500k
NAD C352, C542 og T514
Dali Concept 8
Playstation 3
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu