recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Endnu en newbie skal vælge HDD-recorder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEndnu en newbie skal vælge HDD-recorder

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2005 kl. 14:43

Tillykke Zyker med købet. Så er der en Sony bruger mere i klubben

Moef

Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
Zyker Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2005 kl. 15:21
Tak Moef. 

Tror jeg bliver i klubben i et godt stykke tid..
/Mads
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2005 kl. 15:27

Haha.. ja det vil jeg da håbe på Zyker. Jeg var som sagt også selv meget imponeret over Sony'ens egenskaber. Men nu kommer jeg også fra en VHS verden, så jeg blev meget positivt overrasket over de muligheder der pludselig var på en moderne HD/DVD recorder.

Mvh. Moef

Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2005 kl. 15:48

Ja, tillykke Zyker!

TapeConnection har vist hamstret, og pris og service ser ud til at være flot balanceret.

Ja, Moef, det var mig (og en af Lars'erne joinede ind), der gik lidt i dybden med A-B redigering. For manualen lægger stort set bare op til at ramme A og B mens afspilning kører. Det giver ikke just den præcision, der kan opnås ved lidt mere omhu.

Jeg regner naturligvis også med at være med i klubben i mange år.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2005 kl. 01:09

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

(fra en liste om Pioneer tidligere i tråden)

HighSpeed dubbing bevarer nøjagtig frame-klipning ved dubbing fra HDD til DVD.

(og i et senere indlæg:)

Det er nu en gang et faktum, at Sonys maskiner ikke bevarer frame-accurate bort-klipning af f.eks. reklamer ved efterfølgende overførsel i HighSpeed til DVD-Video diske. Det er også et faktum, at Pioneers maskiner gør (med indsættelse af en mindre pause, ligesom Sonys maskine gør i andre situationer).

Det er da forbruger-information at fortælle om de reelle forskelle, der er mellem disse to maskiner.

Hej!

Dette blot for at få et faktum på plads og informere forbrugerne.

Pioneer fortæller i manualen side 82 nederst:

Billednøjagtig redigering er meget præcis. Redigeringspunktet er nøjagtigt ved det billede, du vælger. Denne nøjagtighed bevares dog ikke i alle kopier, du laver, hvis du anvender funktionen for højhastighedskopiering for at lave en dvd i videotilstand.

Det er således ikke bare et spørgsmål om en mindre pause, men også om frames. Der kan ryge et par stykker iflg. Johnlindgreen med en DVR 520 H. Sony tenderer mere i den anden retning - at flere "rester" evt. kommer med.   



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2005 kl. 07:56
Jeg kan oplyse, at jeg ALDRIG har observeret dette på nogen af mine Pioneer maskiner. Den har ALTID klippet NØJAGTIGT på den frame jeg har valgt.

Det, manualen henviser til, er KAPITEL-MÆRKER, der kun kan være på starten af GOPs ifølge DVD-Video standarden, og du kan derfor ikke lave frame-accurate KAPITEL-MÆRKER på Pioneers maskiner (eller andre mærker for den sags skyld) på DVD-Video diske (men fint på HDD og DVD-VR diske). Dette skyldes behovet for at overholde DVD-Video standarden ved kopiering til DVD-Video diske.

Redigeret af HeartWare
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2005 kl. 08:55
Tilføjelse, efter at have afprøvet det på mine maskiner:

START-punktet (altså den første frame i en titel) ser ud til at blive klippet ikke på frame-accurate niveau, men kun på GOP niveau. Dette kan betyde, at du ved ind-klip (og muligvis også ud-klip) i enderne kan få lidt mindre med ved kopiering til DVD-Video mode diske, men hvis du klipper Frame-Accurate og kører uden Seamless playback, så vil klip INDE i optagelsen blive bevaret på fuldt frame-niveau.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2005 kl. 10:18

Hej igen,

Jeg fandt citatet fra manualen og også side 76 om redigering i form af sletning af kapitler, reklameblokke m.v. refererer til det. Det drejer sig IKKE blot om kapitelmærker.

Jeg opfordrer folk til stille og roligt at at læse det selv. Og Heartware til at trække dette tilbage: "HighSpeed dubbing bevarer nøjagtig frame-klipning ved dubbing fra HDD til DVD." da det ikke er korrekt.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2005 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Jeg opfordrer folk til stille og roligt at at læse det selv.

Og jeg opfordrer folk til stille og roligt at PRØVE det selv. Det er nu en gang mere sigende end hvad en manual end måtte påstå .

Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Og Heartware til at trække dette tilbage: "HighSpeed dubbing bevarer nøjagtig frame-klipning ved dubbing fra HDD til DVD." da det ikke er korrekt.

Det var da sjovt - det er det på mine maskiner .

Redigeret af HeartWare
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2005 kl. 12:45

Hej Keld,

Bestemt positivt, at en Pioneer kan vise sig at arbejde mere præcist end dens manual "påstår" eller lægger op til.

Enig i at der ikke er noget, der kan erstatte selv at prøve tingene af. Hvor relevant det er under denne trådtitel kan så diskuteres - hvor mange newbies får en Pioneer-recorder (eller en Sony for dens sags skyld) på prøve før valg eller køb?

Manualerne kan man derimod finde links til her i forummet, downloade og læse og søge i før ens valg. Anbefales, hvis man ikke er "manual-forskrækket" og gerne vil vide mere.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2005 kl. 14:15
Men det allerbedste må være at lytte til de mennesker, der rent faktisk HAR en Pioneer maskine, ikke sandt?
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2005 kl. 16:33

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Men det allerbedste må være at lytte til de mennesker, der rent faktisk HAR en Pioneer maskine, ikke sandt?

I en Pioneer-brugergruppe-tråd: Jo. I en Sony-tråd: Tja, bom-bom.

Nu skriver du så i denne her tråd, der ikke er mærkespecifik, og jeg svarer: Efter min mening kun sandt, hvis der i samme grad lyttes til brugere af andre mærker, der indgår i købsovervejelserne. Og jeg mener da også, der er andre kilder til korrekt information end brugere her i "klubben".

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu