recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 6’eren på DVB-C i Århus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket6’eren på DVB-C i Århus

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Brian Broe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Emne: 6’eren på DVB-C i Århus
    Sendt: 05-August-2009 kl. 19:50
Er jeg den eneste der ikke kan tage 6'eren på DVB-C i Århus?

Den har virket på et tidspunkt, men det seneste stykke tid har den godt nok optrådt på kanallisten og vist EPG, men når jeg gik over på kanalen var der bare sort skærm mens den stod og skiftede mellem "Ikke indstillet" og et forsøg på at vise kanalen.

Så lavede jeg en ny kanalsøgning, og nu er den slet ikke på listen mere. Den er på min zaptor, så den burde da også være på DVB-C?

Jeg har heller ikke nogen af de norske og svenske kanaler på DVB-C efter den nye søgning..

Mit TV er et Sony W4500, hvis det skulle have noget betydning.

Brian


Redigeret af Brian Broe - 05-August-2009 kl. 19:51
Sony KDL-40W4500 m. Stofa DVB-C - Sony DAV-F200 - Apple TV 2 m. XBMC - Xbox 360 - iPad 1 - HTC Legend
Til top
Brian Broe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 14:05
Ingen der har input til det her?
Sony KDL-40W4500 m. Stofa DVB-C - Sony DAV-F200 - Apple TV 2 m. XBMC - Xbox 360 - iPad 1 - HTC Legend
Til top
filthat Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 344
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 14:28

6'eren ligger i samme frekvensområde/QAM som SVT1,SVT2,TV4, NRK1 og TV2 Norge på Århus anlægget.

Hvis du kan se de kanaler på din Zaptor så kunne det dog tyde på et problem med tuneren i fjernsynet, måske den kræver kraftigere signal i forhold til Zaptoren.

Hvis du prøver at søge på den frekvens der hedder 394mhz så burde dit tv finde den gruppe kanaler, ellers skal du fejlmelde det via support.

Til top
Brian Broe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 21:06
Hvis jeg laver en søgning på en specifik frekvens så skal man også indstille Netværks-ID og Symbolrate. Hvis de bare står til Auto, så finder den slet ingenting.

Det er kun ved fuld scanning at den finder noget, og der er de nævnte kanaler ikke med, men jeg har haft dem allesammen engang.


Redigeret af Brian Broe - 07-August-2009 kl. 21:06
Sony KDL-40W4500 m. Stofa DVB-C - Sony DAV-F200 - Apple TV 2 m. XBMC - Xbox 360 - iPad 1 - HTC Legend
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2009 kl. 22:00
http://www.stofa.dk/showpage.php?mid=335

Fjernsynet skal indstilles ved hjælp af følgende
indstillinger:
Frekvens: 346 Mhz
Symbolrate: 6900
QAM: 64
NetværksID: 0
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
Brian Broe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2009 kl. 19:56
Tak Mike.

Det hjalp i det omfang at kanalerne nu optræder på listen igen, men de går ikke igennem. Det gælder for 6'eren samt de svenske og norske.

Mit TV står og skifter mellem "Det valgte program er ikke indstillet", "Det valgte program er ikke tilgængeligt" og et forsøg på at vise kanalen, hvor der af og til kommer lidt farver og lyd igennem.

Jeg må vist have fat i support.

Tak for hjælpen.
Sony KDL-40W4500 m. Stofa DVB-C - Sony DAV-F200 - Apple TV 2 m. XBMC - Xbox 360 - iPad 1 - HTC Legend
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2009 kl. 22:11
Brian - det går måske over efter lidt tid - det kan være kodningen - stil dig evt. på en kanal der går igennem i lidt
længere tid og prøv så.
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
Brian Broe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2009 kl. 17:26
heh.. Det kan da godt se sådan ud..

Nu har den stået på 6'eren i 5 min og er gået fra at være fuldstændig umulig at skelne former på til at næsten kunne ses..

Jeg lader den stå lidt endnu.. :)
Sony KDL-40W4500 m. Stofa DVB-C - Sony DAV-F200 - Apple TV 2 m. XBMC - Xbox 360 - iPad 1 - HTC Legend
Til top
Brian Broe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2009 kl. 18:58
Nå.. Det virkede ikke rigtigt.

Billedet og lyden bliver godt nok bedre efterhånden, som den får lov at stå på kanalen lidt, men det bliver aldrig helt godt, og når jeg har været væk fra kanalen skal jeg starte forfra.

Jeg lod den stå hele natten, men det hjalp heller ikke rigtigt. Måske jeg bare skal finde mig i at skulle tænde min Zaptor, hvis jeg skal se 6'eren.
Sony KDL-40W4500 m. Stofa DVB-C - Sony DAV-F200 - Apple TV 2 m. XBMC - Xbox 360 - iPad 1 - HTC Legend
Til top
Brian Broe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2009 kl. 15:31
Nå.. Jeg lavede en full search sidst, jeg skrev i denne tråd, og det resulterede jo så i, at jeg ikke havde 6'eren og de norske og svenske kanaler på min liste. Det betød jo ikke så meget, eftersom jeg jo ikke kunne se dem alligevel.

Idag opdagede jeg så, at de allesammen var dukket op sidst på listen igen, og denne gang går de fint igennem.
Mon ikke Stofa har rodet lidt rundt. Jeg synes også, at der har være en del udfald på min EPG på DR og TV2.
Canal 9 er også dukket op på det digitale signal. Dog er den scrambled, men det ændrer sig nok d. 1/9.


Redigeret af Brian Broe - 29-August-2009 kl. 15:35
Sony KDL-40W4500 m. Stofa DVB-C - Sony DAV-F200 - Apple TV 2 m. XBMC - Xbox 360 - iPad 1 - HTC Legend
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu