recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjælp til køb af ny DVD afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethjælp til køb af ny DVD afspiller

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SonGoku Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: hjælp til køb af ny DVD afspiller
    Sendt: 06-August-2009 kl. 14:54

Nu ryger min gamle Kiss DP-1500 snart ud af vinduet. Har haft den fra den kom på gaden for nogle år siden, men syntes ikke at der har været andet end problemer med den på trods af div. firmware opdateringer. De rettede nogle problemer, men introducerede andre. Og fatter ikke at de ikke udgav den med 54 Mbit/s når 11 Mbit/s i praksis ikke rigtigt fungerede. Ved godt at det har noget med kodningen af filen at gøre, men alligevel kræver jo bare en driver til et netkort der understøtter 54 Mbit/s.

Har ikke rigtigt fulgt med i udviklingen i mange år og nu begynder min DP-1500 også at hakke med stort set alle slags skiver man smider i den. Holder den simpelthen ikke ud længere. Så må ud og ha' en ny en af slagsen og tænkte jeg måske kunne få nogle anbefalinger herinde. Mine kriterier er følgende:

- må ikke være af mærket Kiss (er færdig med den producent)

- billig, går ikke så meget op i HD, surround, blueray og den slags. Skal bare kunne vise noget på min gamle ikke fladskærms tv

- skal kunne afspille divX/Xvid format og gerne understøtte en ordentlig røvfuld codecs, således at jeg ikke konstant skal konvertere alt som det oftest har været tilfældet med min DP-1500

- wireless der virker i praksis og ikke kun i teorien

- kunne afspille filer direkte fra min pc

- helts ingen noisy blæser i maskinen

- skal helst være let at bruge og uden kendte fejl. Ville være perfekt hvis producenten var flittig med at udgive firmware opdateringer når div. fejl bliver konstateret

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2009 kl. 17:02
jeg havde component 576I på mit gamle crt tv. så brugt min popcorn hour på det i 2 måneder indtil mit nye fladskærm kom
der havde den nye popcorn hour c200 været rigtig god til dit forbrug. Men hvis du kan leve med S-video ud, er det løsningen.
Når du så en dag køber en fladskærm kan du tilslutte den HDMI.

ingen dvdafspiller opfylder dine krav  
Til top
SonGoku Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2009 kl. 19:02

Tak for input  Lyder meget smart den Popcorn medieafspiller, men vil også gerne kunne se alm. DVD skiver uden at skulle rippe dem først.

Måske hvis jeg dropper wireless og det at kunen afspille filer fra pc at det kan lade sig gøre at finde en afspiller der kan dække mine behov? Bare den så har USB2 tilslutning så jeg kan sætte en USB nøgle i med et par film på.

Glemte lige at nævne at den selvfølgelig også skal være kodefri, men det er jo næsten implicit ell??

Til top
SonGoku Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2009 kl. 19:06
Min største irritation ved min kiss er at den hakker med jævne mellemrum ved afspilning af stort set alle typer af skiver og så at jeg skal konvertere en del DivX/XviD filer med AutoGK fordi den slet ikke starter afspilningen. Højst sandsynligt fordi den ikke suporterer det audio codec filen oprindeligt har været kodet med.
Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 695
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2009 kl. 23:16
PCH tror jeg er den bedste løsning, ellers så drop at omkode dem til divx og køb en afspiller til dine skiver inden du ændrer på dem.
Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu