recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Artikel om Squeezebox Duet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketArtikel om Squeezebox Duet

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
cfuttrup Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2009 kl. 21:00
hej all

bhaagensen:
Ah, ja, hvis man går så grundigt til værks at man læser chippens datablad, så kan jeg godt forstå at misforståelser kan opstå.

... Tja, men det var altså det eneste sted, hvor jeg kunne finde denne tekniske information ... ja, jeg burde have meldt mig ind i forums.slimdevices.com ... men hvorfor står det ikke højt og tydeligt i produktdatabladet? Det er som om at Logitech har valgt at teknisk information er for avanceret til os dumme forbrugere, så det skal vi skånes for ... nu kan jeg så bare ikke spille HD lyd-filerne.

slate: Ja, det tror jeg gerne.

Jeg kan bare ikke forstå at jeg nu også skal købe en Touch, for at spille HD-filer. (suk) ... og jeg spørger mig selv, er Touch'en overhovedet et hak bedre i lydkvalitet? Efter at have opdaget at SlimDevices (nu Logitech) er meget teknisk orienteret og slet ikke audiofil, tja de har faktisk ikke forstand på at lave gode audio produkter, så tror jeg faktisk at jeg takker nej til en Touch. Hvorfor købe et produkt og gå fra "lousy" til "bad" ... og hvad er egentlig værst?

P.S. Selve linket til hjemmesiden er nede ... hele hjemmesiden er nede, fordi min trafik-grænse på 500 Mb er overskredet. Om ca. 1 uge er den oppe at køre igen. Hvis der er nogen her i vores forum, der kender et godt sted at få hostet sine hjemmesider, så hører jeg gerne om det ... ellers må jeg leve med 500 Mb grænsen (som er latterligt lav).

Mvh Claus
Til top
bhaagensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2009 kl. 22:32
Oprindeligt skrevet af cfuttrup cfuttrup skrev:

Efter at have opdaget at SlimDevices (nu Logitech) er meget teknisk orienteret og slet ikke audiofil, tja de har faktisk ikke forstand på at lave gode audio produkter, så tror jeg faktisk at jeg takker nej til en Touch. Hvorfor købe et produkt og gå fra "lousy" til "bad" ... og hvad er egentlig værst?


Du har ramt lige det tidspunkt hvor Logitech overtagelsen virkelig kommer til syne. Grundlæggerne af Slimdevices har begge forladt firmaet indenfor de sidste par måneder. Den ene var den primære drivkraft og designer af Transporteren. Teknisk har de alltid været, men der har også gennem de 3/4 år jeg har fulgt firmaet været stor fokus på lydkvalitet.

Men jeg gætter på at der ikke kommer flere produkter hvor den analoge lydkvalitet er vægtet lige så tungt som på Transporteren. At lave audiofile konvertere er ikke Logitech's kerneområde, hvorfor jeg godt ser logikken i at det overlades til traditionalle hi-fi produsenter.

Argumenter for at vælge Logitech vil i fremtiden (tror jeg) være: Funktionalitet, integration med eksterne tjenester, integration med andre systemer, brugervenlighed (der arbejdes på sagen...),  pris!!!, etc.

Det giver mening for mig, og mit håb er at de dog gør sig umage og designe det digitale udgangstrin således at kvaliteten af dette bliver så godt som muligt . Touchen's digitale udgang er efter sigende væsentligt bedre end Receiveren såvel som SB3.


 
Til top
cfuttrup Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2009 kl. 18:37
Hej bhaagensen.

Du har nok desværre ret i at tendensen nu er gående mod det billigere - og på den anden side er rigtig hi-fi produkter fra en skov af "rigtige" hi-fi producenter jo på vej.

I mellemtiden - min side om Streaming Audio er tilbage.

Mvh Claus
Til top
spock Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 14:19
Hejsa, god artikel, tak for den.
Jeg er egentlig nysgerrig efter at vide hvorfor man i alverden har lyst til at købe Touch?

Ulemperne er jo til at få øje på: den er stationær, det er en afspiller som skal være fast placeret et sted. Ikke specielt praktisk. Hvis nu man har en modtager i soveværelset, skal man så løbe ind i stuen og bruge Touch'en for at skifte nummer? Nej, vel?

Efter min mening er Duet og Touch fuldstændigt forskellige ting - den ene udelukker ikke den anden, men uden Duet har man da besværet med at skulle connecte til webinterfacet på Squeezecenter for at lege med playlists, ændre musik, søge m.v.

Derfor min undren: hvorfor dog købe en Touch - andet end at man har lyst til at stille noget lir frem i sin stue (mens fjernbetjeningen ligger lige ved siden af, hehe)...

Jeg står og er ved at anskaffe mig en Duet - overvejede en Touch - men gider da ikke have en skærm stående fast ved mit anlæg. Det er sådan lidt 1997, er det ikke?? :)

Alternativt kan man vel bruge et cellphone interface til at navigere rundt, det vil måske i virkeligheden være bedre og mere praktisk?? Fjernbetjeninger i alle afskygninger sutter mås.
Til top
spock Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 14:20
Lige en opdatering: jeg er klar over at en Touch kommer til sin ret i stuen - man behøver dermed ikke nødvendigvis bruge fjernbetjeningen .. men jeg mener stadig at - har man flere modtagere rundt i huset - så er Touchen jo ikke god nok. Man skal have begge dele.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu