recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV, internet og streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV, internet og streaming

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
carstengaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Emne: TV, internet og streaming
    Sendt: 14-September-2009 kl. 12:43

Hej Forumbrugere

Jeg vælger at starte denne tråd i et forsøg på at samle overblikket mht tilslutning af husalteret til internettet og evt en installeret NAS/homeserver. Hvilke muligheder er der. Hvilke hardwarekrav er der osv.

Jeg vil benytte min egen situation som eksempel.

Har nyligt installeret en windows home server og får snarest etableret et kablet netværk herhjemme i tilknytning til det trådløse. Har et Sony 32" V4500 LCD TV. Jeg overvejer nu at udskrifte mit TV med en nyere model der bl.a. har netværksstik. Jeg har surfet lidt rundt i forsøget på at finde de muligheder dette ville give mig. Jeg gør mig følgende overvejelser:

-Kan man umiddelbart forbinde til internet TV stationer i lighed med den umiddelbare forbindelse til internet radio som fx squeezebox og sonos tilbyder

Er der browserfunktion i TVet? Email læst over TVet?

Evt tilslutning til husholdsningsovervågning (strømforbrug i huset, strømstyring osv)

Hvad med videopodcasting? Kan man f.eks. podcaste via fx windows mediaplayer, gemme på centralt lager (for mit vedkommende min homeserver) og så dele podcasten direkte til TVet uden anden hardware?

Hvad med det her western digital TV - det virker lidt kompliceret i mine øre - hvilken plads har det?

Andre dimser/streaming enheder der kunne være relevante

Andre overvejelser der kunne være relevante

Jeg er klar over det er et bredt emne men jeg synes TVets integration i hjemme- og internettet er et noget broget emne så denne tråd er som sagt oprettet i forsøg på at samle viden.

Hilsen Carsten

carstengaard
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu