recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC HomeTrio råd/vejledning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC HomeTrio råd/vejledning

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
MiniatureZeus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2009 kl. 09:00
Oprindeligt skrevet af Don Drift Don Drift skrev:

Det kan jeg ikke få, da der ikke er ført kabler til Telia
TV, kun TDC


Telia TV kommer ind via telefonstikket.

Vi har Telia TV som vi giver 239 kr. for pr. måned i grundpris for 10
Mbps, standard kanalerne (inkl. en valgfri tv2 kanal, f.eks. Zulu)
Derudover betaler vi så 99 kr. pr. måned for en Discovery pakke med alle
discovery kanalerne og en del nyhedskanaler.
Altså 338 kr. pr. måned. Udover dette får du også en udmærket trådløs
router med i købet, samt zaptor boks. Kort gebyr er 600 kr./år. Så alt i
alt 388 kr. pr. måned.

Der kommer HD kanaler omkring første November, hvor de desuden også
lancere nogle nye tjenester (mon ikke det er DR arkivet?).
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2009 kl. 17:02
Telia TV, dækker så stadig kun de større byer...

I min by har TDC og Fullrate fx VDSL2 men Telia dækker stadig ikke deres TV løsning.

Gad vide om TDC efterhånden kører deres Hometrio ind vha VDSL2 hvor det er muligt? Eller er det stadig kun ADSL2+ med deres 4kanals modem?
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2009 kl. 17:08
Angående din 20/10Mbit forbindelse
Oprindeligt skrevet af Don Drift Don Drift skrev:

Jamen altså, den er fordelt på 37 husstande, så du kan vel forstå at hvis alle er online, og downloader, ja så braser linien sammen, og så genstarter den automatisk (1 times downtime) - Dette kan ske 1-2 gange om dagen, og det er træls i længden.

Ja det er klart der sker det, hvis linien kører på en alm. skodrouter uden begrænsning..

20/10 er faktiskt rimeligt god hastighed hvis den deles med en ordenligt router der kan dele båndbredden odenligt ud til brugerne. Altså det gæder om at begrænse en bruger der lukker op for sluserne, så der stadig er hul igennem, ellers er det klart det går ned...


med en 20/10 burde der godt kunne garanteres en ca. 10/5Mbit forbindelse det meste af døgnet pga samtidighedsfaktor. med mindre det selvfølgelig er alle 37brugere der er storforbrugere af downloaf af film og musik og youtube

Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
Don Drift Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 102
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2009 kl. 17:27

Bjarke, det er bare en skod standard router tror jeg, uden den store forandring. Flere har klagede over det, og de siger at de arbejder på det, men det har de sagt i snart 2 år nu :) Så regner ikke med der sker noget. Min drøm er en dag at få Kabel-TV, YouSee eller lign. for satan det ville være smøre...

Men i siger altså at alle med telefonstik kan få Telia TV? Jeg bor i Svendborg, er det en af de "større" byer, som i betegner???

Til top
Don Drift Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 102
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2009 kl. 17:36
Jeg kan se at Telia TV, ikke benytter Viasat kanaler, hvilket er et stort minus. Da jeg er stor tilhænger af TV3 og 3+ da jeg er meget fodbold interesseret, samt godt kan lide at se hvad de viser på disse kanaler :(
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2009 kl. 17:38
Du kan jo prøve at tjekke dækningen hos Telia: http://ww3.telia.dk/tv/


du kan også få et Sony kamera med for 1kr for tiden..... så det kan man vel lige så godt bestille hvis det var... Hos telia er det i prænsippet kun kortafgiften man betaler for deres tv, da det er samme pris 299,- for deres 10/1Internet for dem der ikke kan få TV.
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu