recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxer vs. digitv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBoxer vs. digitv

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
AarhusBruger Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-September-2009
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Emne: Boxer vs. digitv
    Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 19:23
Sender Boxer med færre KW end digitv fra de samme master?

Jeg undrer mig over at jeg kan finde "TV2 (Syd)" her i Århus, men ikke kan finde Canal9 (ukodet) eller Boxer kanalerne (kodet).

Så vidt jeg kan se burde de begge komme fra Hedensted.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 19:26

 

 Det er muligt, at det indtil 1/11 ikke er det samme. Derefter vil man fra hovedsenderne køre alt ud med samme effekt.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 22:15

Oprindeligt skrevet af AarhusBruger AarhusBruger skrev:

Sender Boxer med færre KW end digitv fra de samme master?

Jeg undrer mig over at jeg kan finde "TV2 (Syd)" her i Århus, men ikke kan finde Canal9 (ukodet) eller Boxer kanalerne (kodet).

Så vidt jeg kan se burde de begge komme fra Hedensted.

Det undre mig mere, at du kan fange Hedensted inde i Århus ?

Boxer og DR/figi-tv sender med samme styrke allerede, men Boxer sender med flere databits (75%) og færre fejlrettebits (25%) end DR gør (66.7% og 33.3%). Det betyder at DR's signal kan rette nogle flere fejl og derfor virker  lidt mere robust end Boxers signal - men forskellen er normalt ikke stor. 

Der er imidlertid forskel på, hvordan de enkelte frekvenser udbredes, hvormeget  din antenne forstærker signalet ?  om der er filtre i signalvejen? ol.     Midlertidigt - nu og  indtil næste sommer - anvendes kanaler i 60'erne af Boxer visse steder, men efter hukommelsen gælder det ikke fra Hedensted.

I Århus er det ikke beregnet, at man skal modtage Hedensted, men derimod Søsterhøj og Hadsten.

Lars  



Redigeret af reslfj - 02-Oktober-2009 kl. 22:16
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
AarhusBruger Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-September-2009
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 19:22
Nu fangede jeg pludselig alle Boxer kanalerne fra Hedensted. Det hakker dog en del, men her til aften kører det ret godt.

Underligt nok kan jeg se dem allesammen, selvom mit Boxer abonnement først gælder fra den 1. November
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu