recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Closed Captioned ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketClosed Captioned ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
alpha10 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juli-2008
Status: Offline
Point: 200
Direkte link til dette indlæg Emne: Closed Captioned ?
    Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 16:03

Hejsa, jeg har et par import DVD uden undertekster i region 1, men på DVD'en står der at den er "Closed Captioned for the hearing impaired", kan man få det frem på nogen måde?

Jeg har søgt på nettet uden resultat.

Takker

Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 16:29
Jeg kender ingen DVD afspillere (her i landet) som kan vise Closed Captions, men det er da muligt at de findes.

Nogen DVD afspiller programmer på pc kan vise Closed Captions. Så vidt jeg husker kan min efterhånden gamle PowerDVD 5 vise Closed Captions.


Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 16:31
Du kan med en software afspiller.

Hardware kan du godt glemme, da europæiske TV ikke har CC decoder (som er et lovkrav i USA; CC udsendes som linje 21 i det analoge "TV" signal, ligesom tekst-TV, se her).

Jeg har gjort dette engang, men jeg kan ikke huske om det var med VLC eller Zoomplayer (EDIT: nu hvor jeg ser DrageMesters indlæg kan det også have været PowerDVD...).

Man kan også finde software som kan demuxe CC subtitles fra en DVD og lave almindelige DVD subtitles, som kan remuxes til en ny DVD. Men så vidt jeg ved er der ikke nogen one-click løsning, og det er temmelig bøvlet.

Man skulle tro at CC subs gik af mode på DVD når der er bedre alternativer, men jeg har  set det på nogle nyere TV boxe (for eksempel TV serien "Kidnapped" som blev sendt på NBC i 2006 og udgivet på DVD i 2007; det er en discount-løsning og sådanne boxe har typisk også hard telecine i stedet for 2:3 pulldown).


Redigeret af JesperLund - 20-Oktober-2009 kl. 16:39
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Jeg kender ingen DVD afspillere (her i landet) som kan vise Closed Captions, men det er da muligt at de findes.

Nogen DVD afspiller programmer på pc kan vise Closed Captions. Så vidt jeg husker kan min efterhånden gamle PowerDVD 5 vise Closed Captions.


Meningen er at CC subs informationen skal sendes vidrere som linje 21 i det analoge output til TVet, og amerikanske TV skal have en CC decoder jf FCC regulation. Som sådan er det TVet der fortolker CC subs informationen, ikke DVD afspilleren. System svarer i grove træk til undertekster via tekst-TV som vi bruger i Danmark.


Redigeret af JesperLund - 20-Oktober-2009 kl. 16:36
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 19:52

 

 Det var noget der blev brugt på VHS, ikke nødvendigt på DVD/BD hvor der er SHD tekst, som kan vises som et normalt tekstspor.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 20:26
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det var noget der blev brugt på VHS, ikke nødvendigt på DVD/BD hvor der er SHD tekst, som kan vises som et normalt tekstspor.


Der er også DVD'er med CC. Det er en del af NTSC DVD standarden.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 00:42
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Det var noget der blev brugt på VHS, ikke nødvendigt på DVD/BD hvor der er SHD tekst, som kan vises som et normalt tekstspor.


Der er masser af dvd'er med cc, hvor der ikke er andet tekst.

Venlig hilsen
KB
Til top
alpha10 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juli-2008
Status: Offline
Point: 200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 12:42
Tak for svarene, lader til at software på PC er den nemmeste løsning.
Til top
Palleba Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Februar-2009
Sted: Faroe Islands
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2009 kl. 04:34
Ja, selv Windows Media Player klarer disse tekster...
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu