recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Storbritanien skifter til DVB-T2" ??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket"Storbritanien skifter til DVB-T2" ??

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Mills Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-September-2007
Status: Offline
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2009 kl. 23:00
Tror I vi ser DVB T2 i næste års fladskærme i DK? Det ville jo være godt at være bare lidt fremtidssikret. 

Redigeret af Mills - 01-November-2009 kl. 23:07
Jeg og Zincks tanker om SPOT 07
http://www.hifi-musik.dk/?page=visartikel&id=139
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2009 kl. 14:24

Oprindeligt skrevet af Mills Mills skrev:

Tror I vi ser DVB T2 i næste års fladskærme i DK? Det ville jo være godt at være bare lidt fremtidssikret. 

I England kommer også skærmene i antal i de første måneder af 2010. Det forventes at alle ledende mærker vil have DVB-T2, som standard inden julen 2010. 

Skærmene og boksene i UK vil have  MHEG - et interaktiv system - indbygget i firmware. Det anvender vi ikke i Danmark, så vi vil nok ønske en anden firmware her.

Indtil der faktisk sendes med DVB-T2 fra Danmark eller Sverige, så vil man jo ikke kunne modtage andet end det DR, TV2, Boxer, samt evt svensk/tysk tv som andre DVB-T/MPEG-4 modtagere også kan modtage. 

Lars

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
wads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 338
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2009 kl. 14:30

Syntes jeg har læst noget om, at der kommer et CA modul til Pio LX og KRP så den kan tage DVB-T2. Er der nogen der kan bekræfte det??

Pft

Wads

Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2009 kl. 16:29

Oprindeligt skrevet af wads wads skrev:

Syntes jeg har læst noget om, at der kommer et CA modul til Pio LX og KRP så den kan tage DVB-T2. Er der nogen der kan bekræfte det??

Uden at vide noget konkret om Pio, så tør jeg godt afkræfte det med meget stor sikkerhed. Et CA-modul kan ikke afhjælpe mangler i tuner-hardwaren.

miri
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2009 kl. 18:13
Oprindeligt skrevet af wads wads skrev:

Syntes jeg har læst noget om, at der kommer et CA modul til Pio LX og KRP så den kan tage DVB-T2. Er der nogen der kan bekræfte det??

CA moduler duer ikke til andet end dekryptering ved betalings-TV.  

GLEM ALT OM CA MODULER  TIL ANDRE FORMÅL.  Oversmarte fjante-enheder.

I særlig grad DVB-T/T2 skal indarbejdes i hele TV'ets remote system - NEJ NEJ  NEJ.

Et helt og nyt TV koster nu under 3000 kr.  Kan du ikke råd til det, så anbefales en FM radio.  Der må sgu da være grænser.

Lars

 

 

 



Redigeret af reslfj - 02-November-2009 kl. 18:14
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
wads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 338
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2009 kl. 18:29
Hej Lars

Det var da en mærkelig og ubehagelig måde at svare på. Det har da intet at gøre med om jeg skal have et nyt TV eller ej. DVB-T2 eller ej, så ryger mit Pio ingen steder :o)

Kan bare se, at der er skrevet en del om det på avforum, så var det bare rat at få af eller bekræftet
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2009 kl. 18:40
Jeg vil medgive at Lars godt kunne have svaret lidt mere pædagogisk, men du skal vide at du er ramlet ind hans hadedebat nummer 1, om hvorvidt et CA modul kan benyttes til andet end dekryptering og det kan det ikke.
Man kan ikke "dekryptere" mpeg4 således at det kan afvikles på et tv med mpeg2, ligeledes kan man heller ikke "dekryptere" DVB-T2, således at det kan afvikles i en DVB-T tuner.
Både mpeg4 og DVB-T2 er nyere, bagudkompatible standarder men det kræver reencoding at afvikle en nyere standard på en gammel standard.

Når DVB-T2 bliver standard herhjemme, så kræver det (desværre) investering i nyt udstyr.
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-April-2009
Status: Offline
Point: 655
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2009 kl. 19:45
Så lad os da få endnu en smart lille dims med mindst DVB-T9, der kan sættes i en HDMI indgang, og som får strøm fra TV'ets USB port, som jo bør kunne levere 5 watt.

Jeg vil have løsninger, ikke begrænsninger. Første mand gik på månen for 40 år siden. Hvor svært kan det være!!



/B
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 13:59

Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

Jeg vil medgive at Lars godt kunne have svaret lidt mere pædagogisk, men du skal vide at du er ramlet ind hans hadedebat nummer 1,

Jeg skriver nu mange lange og uddybende svar og jeg hader nu normalt ikke.  Men... 

Det er jo indenfor - nærmest timer - at vi igen skal opleve, at sådan oversmarte udtalelser har fået andre uvidende mennesker til at tro på noget helt urealistisk og endnu værre - handle derefter.  

Jeg er ikke en kirkens mand, men "Led os ikke i fristelse, ... "  er nu en god leveregel overfor andre.

Noget andet er, at wads skriver "Syntes jeg har læst noget om,..."  UDEN at angive, hvad og hvor det er læst.

Men det ved han åbenbart  godt alligevel: "der er skrevet en del om det på avforum..."

Se så synes jeg altså, man holder andre for nar, når han ikke fremlægger sine informationer andet i rygteform.

Ja, end ikke her i anden post henviser til 2-4 konkrete poster fra avforum - eller  fx blot angiver URL til avforum så andre lettere kan tjekke selv.  

Er det det i øvrigt det norske eller engelske avforum?

Lars

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu