recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste Digital boks under 1000?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste Digital boks under 1000?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
grunts Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste Digital boks under 1000?
    Sendt: 22-Oktober-2009 kl. 12:37

Jeg er på udkig efter en digital boks, så jeg fra 1/11 kan se MPEG4 kanaler på min panasonic fladskærm (kun MPEG2). Jeg skal desuden kunne optage fra MPEG 4 på min Pioneerr harddiskoptager (analog tuner kun).

Har I kyndige mennesker nogle gode bud. Jeg vil helst ikke tegne boxer abbonnement, men kan det svare sig, hvis jeg kan få en god boks (dvs. ikke Sagem..) med et eller andet sted?

Lars

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2009 kl. 15:10

Har selv prøvet at købe en FTA box i Føtex til 500 kr. Men den var for ringe, så jeg har tegnet abbonnement hos Boxer, hvor du hvis du køber boxen hos f.eks. Netto-sat.dk kan få andre end Sagem boxe. Den jeg får gratis er en Triax HD405VA

Alle boxene har et eller to scartstik til at optage analogt fra. Og så selvfølgelig HDMI



Redigeret af Kampus - 22-Oktober-2009 kl. 15:13
Til top
grunts Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2009 kl. 15:13

Hej Kampus

Har du fået den endnu - og hvis ja er du tilfreds. Hvis ikke, hvorfor har du valgt den?

Lars

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2009 kl. 15:20

Nej den er på vej. Du kan se Forbrugerstyrelsens test af digi-boxe her

http://www.forbrug.dk/test/testbasen/digi-modtagerbokse/

Nr 1 har ikke kortlæser. Nr to er en Maximum, samme mærke som jeg kasserede fra Føtex. Og nr 3 er gået konkurs. Så valget blev nr 4, fordi den har et lavt strømforbrug og høj score på de væsentligste parametre

Til top
RootKid Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-September-2009
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2009 kl. 15:56
Købte omtalte Triax HD405VA af en bruger her på recordere.dk, og var så skuffet over den, at jeg solgte den videre (med en lille fortjeneste :)) på dba.dk.

Var meget skuffet over menuerne. Uoverskuelige - specielt EPG-delen. Tekst-tv vises ikke på hele skærmen, men kun en del af den, så man stadig har billedet i en ramme omkring tekst-tv. P*sse irriterende. Og så lå fjernbetjeningen bare helt forkert i min hånd. :)

Så jeg købte en brugt Philips DTR220 (af netop Kampus), og den er et studie i brugervenlighed værd. Desværre har Philips ikke lavet en MPEG4-udgave af den, hvilket man kun kan ærgre sig over.
Til top
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2009 kl. 16:00
Jeg har valgt at flytte emnet, til et mere korrekt forum.

/Zirio
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2009 kl. 16:35

Oprindeligt skrevet af RootKid RootKid skrev:

   Så jeg købte en brugt Philips DTR220 (af netop Kampus), og den er et studie i brugervenlighed værd. Desværre har Philips ikke lavet en MPEG4-udgave af den, hvilket man kun kan ærgre sig over.

Det er jeg helt enig i. Og også den box med den hidtil bedste billedkvalitet jeg har set - kun matchet af min int tuner i mit Pio TV.

Kan kun håbe på at Philips får taget sig sammen til at lave mpeg4 boxe

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2009 kl. 19:30

Oprindeligt skrevet af RootKid RootKid skrev:

Købte omtalte Triax HD405VA af en bruger her på recordere.dk, og var så skuffet over den, at jeg solgte den videre (med en lille fortjeneste :)) på dba.dk.

Var meget skuffet over menuerne. Uoverskuelige - specielt EPG-delen. Tekst-tv vises ikke på hele skærmen, men kun en del af den, så man stadig har billedet i en ramme omkring tekst-tv. P*sse irriterende. Og så lå fjernbetjeningen bare helt forkert i min hånd. :)

Jeg er lodret uenig med dig. Triax'en er fantastisk Min anmeldelse:

Har modtaget Triax'en og installeret den.

Og hold da ferie hvor er der forskel på den og den billige fra Føtex. Den oser af kvalitet. Remoten har tyngde og er lækker med den sorte matte overflade. Men hjulet er lidt usmart, da der er to ringe og knapperne sidder for tæt. Men måske et spørgsmål om vane, da jeg synes det allerede går lettere.

Installationen er meget hurtig og er på dansk. Menuerne er flotte med (KURO) sort transparent baggrund. EPG'en er opbygget på den mest hensigtsmæssige måde med alle kanalerne over hinanden på det samme tidspunkt. Med pilene <--> vælges der et andet tidspunkt, og med INFO knappen er det let at få omtaler af hvert enkelt program.

TTV er i formindsket 16:9 udgave, så noget af billedet ses bagved. Der er hukommelse til min 100 sider, da jeg uden videre bladrede hurtigt frem fra 300 - 500 uden ophold. Men med den overordentligt gennemtænkte EPG, tror jeg ikke at TTV vil blive brugt ret meget.

Og så det allervigtigste: Billedkvaliteten. Den er nogenlunde den samme som der er på min int tuner, og det er supergodt. Så nu ka' DRHD bare komme an - udstyret er iorden.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu