recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Scan af kanaler(Yousee)-NetværksID 151?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketScan af kanaler(Yousee)-NetværksID 151?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Emne: Scan af kanaler(Yousee)-NetværksID 151?
    Sendt: 02-November-2009 kl. 08:58

Igår 1. nov startede jeg dagen ud med at udføre en full scan (143 mHz og netværks ID 150). Dette resultere i at jeg fandt de sædvanlige ca 220 kanaler men fjernsynet kunne alligevel ikke vise kanalerne. Senere på aftenen var jeg så inde på Yousee hjemmeside under driftsinfo og fandt følgende:

"LCN Netværk for fladskærme er aktiveret korrekt kl. 0915 (Har ej virket fra Søndag 0000-0915) LCN => Det almindelige YouSee netværksnummer +1 samt Fladskærme skal tilbage til Fabriksindstillinger hvorefter der vælges = >>For en stor del af Fladskærme fungere Land = Danmark ikke !!!<< Land = Suomi/Findland ell. Sveden/Sverige, Sprog = Dansk... Netværk = YouSee boks +1... Scanningstype = Hurtig Scann eller den indstilling der tillader følgende inddateret: Frekvens = 143000 / 143 mHz... Nsymb = 6875... Venlig Hilsen YouSee driftcenter."

Herefter foretog jeg så en hurtig scan med 143 mHz, 6875 symb, og 151 net ID. Efter dette kunne tv'et (Toshiba LCD) så godt vise kanalerne OG hvor scan tidligere var adskillige kanaler som jeg ikke kunne se så resulterede denne scan i at kanalerne var nummereret så dem der kunne ses lå fra nummer 1 og fremefter. Her skulle jeg så ikke bruge tid på spring-over funktionaliteten! Efterfølgende spørger tv'et dog (efter sluk) om der skal foretages ny scanning da der er ændret på kanalerne igen! Gang-I-Den!!!!    

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu