recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Svagt eller intet signal"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket"Svagt eller intet signal"

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Eco2001 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Emne: "Svagt eller intet signal"
    Sendt: 05-November-2009 kl. 17:39
Hej,

Jeg har en Samsung LED 7070, og er super glad for den. Digitaliseringen gik også udmærket med det indbyggede CAM modul og YouSee kort.

Men idag så jeg så at mange af mine kanaler giver beskeden "Svagt eller intet signal" - huh? Men det freakede er, at jeg stadig kan tage TV2 Sport HD og TV2 Film - men ikke deres SD kanaler...

Andre betalingskanaler, såsom BBC HD, TV1000, NG HD osv giver beskeden "Kodet Signal".

Nogen der ved hvad "Svagt eller intet signal" skal betyde?


Redigeret af Eco2001 - 05-November-2009 kl. 17:39
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2009 kl. 17:57
Har du fuldpakken?
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Eco2001 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2009 kl. 18:10
Ah, nope. Fandt nyligt ud af vi pga. et eller andet spejl-something gør vi kunne se nogle ekstra kanaler fra mellempakken, herunder den eneste vigtige TV2 Sport. Så det er den "fejl" yousee har rettet op på nu, eller?

Synes bare det er mærkeligt at de ikke rammer i "Kodet signal", hvis ikke jeg de er en del af min pakke?
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2009 kl. 18:21
Oprindeligt skrevet af Eco2001 Eco2001 skrev:

Ah, nope. Fandt nyligt ud af vi pga. et eller andet spejl-something gør vi kunne se nogle ekstra kanaler fra mellempakken, herunder den eneste vigtige TV2 Sport. Så det er den "fejl" yousee har rettet op på nu, eller?

Synes bare det er mærkeligt at de ikke rammer i "Kodet signal", hvis ikke jeg de er en del af min pakke?


Det kan være fordi de ligger ukrypteret på fuldpakke frekvenserne, og dem kan du ikke modtage når du kun har mellempakken (YouSee sætter et fysisk filter på som blokerer/dæmper frekvenserne). Det kunne godt give fejlen "svagt signal" fordi der dæmpes.

Lige nu roder YouSee rundt med kanalplaceringer og kryptering, så mange kan se mere end hvad de har betalt for.Wink


Redigeret af JesperLund - 05-November-2009 kl. 18:22
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
hyllested Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2010 kl. 22:38
Jeg har fuldpakken og oplever fejlen på flere kanaler, bl.a. TV3, TV3 Puls, TV2 Film m.fl.
 
Har i øvrigt samme model fra Samsung som ECo2001.
Med venlig hilsen

Kasper Hyllested
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu