recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Designforskelle på dyrt og billigt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDesignforskelle på dyrt og billigt

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
thniels Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Oktober-2005
Sted: Varde
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Emne: Designforskelle på dyrt og billigt
    Sendt: 10-Oktober-2005 kl. 12:26

I min jagt på en, om ikke ligefrem billig, så betalelig HDD-recorder er jeg faldet over en interessant lille detalje, jeg ikke kan lade være med at bemærke: at der blandt de "dyre" tilsyneladende er en overvægt af forplademærkater om dette og hint, mens de billige i højere grad gør en dyd af diskretion. Det er selvfølgelig rart at vide hvilke formater optageren understøtter og hvilke patenterede teknologier der er indeni; men markedsføringsfolkene gør jo nærmest nar ad de stakkels designere, der har udtænkt de ellers nydelige chassis'er.

Der er jo ikke noget nyt i det, for stereoanlæg så jo ligesådan ud for føje år siden, omend det dengang var omvendt - de billige havde klistermærkerne og den skurede front, og de dyre de blankpolerede, uspolerede ydrer.

Generalisering er et fremragende værktøj, for selvølgelig er det ikke kun sådan. Tankevækkende finder jeg det dog, at tendensen trods alt er der.

Thomas Nielsen

BOGT
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2005 kl. 12:56

Hej Thomas

Mærkerne kan heldigvis nemt tages af - og de efterlader ingen mærker

Men du har ret, jeg bryder mig heller ikke om den tendens hvor apparaterne skal overklistres med egne reklamer.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2005 kl. 12:59

Desværre er der nogle som er trykt på maskinen, de kan desværre ikke pilles af !!

Synes det var bedre førhen hvor man ofte så at der sad en gennemsigtig strimmel på især tv. Den kunne let pilles af!!

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu