recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af fladskærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af fladskærm

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tommy_DK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af fladskærm
    Sendt: 09-November-2009 kl. 20:23
Hej.
Mit gamle samsung 32" (1½år gammelt) skal udskiftes da mit kun har digital Mpeg2 tuner og jeg har også opsagt mit viasat abb. da det er skod..
 
Da jeg også har købt hus og dermed har fået en rimelig stor stue på 46m2 er det ikke andet en rimeligt at der kommer en 40-42" op på væggen..
 
Jeg har kigget på følgende modeller
 
Philips 42PFL8404H
Sony KDL 40W5500
Panasonic TX-P42S10E
 
De ligge alle i et fornuftigt prisleje. Jeg bruger kun tv'et til at se film på, altså ikke til spillekonsol (det er meget sjældent hvis det skulle ske)
Vi har vores egen husantenne, så det er ikke noget med kabel, fiber og alt det fine.
 
Hvad ville i vælge og hvad mener i er fordel og ulemper ved disse nævnte modeller. Har i andre forslag til mærker og model må i meget gerne komme med dem.. Det eneste krav jeg stiller er at det er min. 100Hz og full HD
M.V.H
Tommy
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 20:25
hvor langt kommer du til, at side fra tv'et? men så stor stue, ville jeg måske kigge efter en 50" istedet.
Til top
Tommy_DK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 20:51
Hej.
Ca. 3-3½ meter (måske 4)
Men nu findes de forskellige modeller jo i flere størrelser, så det skal man nok lige måle på. Det jeg mest spørger efter, er hvad er fornuftigt og hvad skal man holde nallerne fra Wink
M.V.H
Tommy
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 20:53
Ud af de 3, ville jeg klart gå efter Panasonic TX-P42S10E
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 21:02
Omkring Philips skærme, der skal du være opmærksom på, at de har deres egen instilling til, hvordan et godt billede skal være. Nogle er vilde med det, andre er ikke - især ikke dem, som helst vil ha et korrekt billede.  

Redigeret af kskruger - 09-November-2009 kl. 21:05
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 21:09
Hvis du vil have et så korrekt billede så muligt, samt mulighed for at have korrekt farver på TV'et, uanset hvilken vinkel du ser billedet fra, så skal du satse på Pana S10.
 
M.v.h.
Til top
Tommy_DK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 21:34
hvad med f.eks Sony?? er det skod?
Med henhold til philips, så kan jeg kun sige at ikke alt hvad de skriver om deres produkter er lutter og lagkage.. Det har jeg ihvertfald fundet ud af med deres soundbar's Hvis de mener at deres soundbar har en suveræn lyd, så vil jeg sgu nødig hører noget der er elendigtLOL
Den må bare ikke stå på alm. stereo, for det lyder godt nok plastik agtigt. Så jeg kører konstant med Ambisound til..
 
Nå, men derfor kan deres tv jo godt være udemærket.. Lillemor er bare faldet lidt for det dersends AmbiLight.
M.V.H
Tommy
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 21:38
 
 Ambilight, det er IMHO aldeles ikke andet end noget undværligt lir. Den ting sælger aldrig mig et TV.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af Tommy_DK Tommy_DK skrev:

hvad med f.eks Sony?? er det skod?
Med henhold til philips, så kan jeg kun sige at ikke alt hvad de skriver om deres produkter er lutter og lagkage.. Det har jeg ihvertfald fundet ud af med deres soundbar's Hvis de mener at deres soundbar har en suveræn lyd, så vil jeg sgu nødig hører noget der er elendigtLOL
Den må bare ikke stå på alm. stereo, for det lyder godt nok plastik agtigt. Så jeg kører konstant med Ambisound til..
 
 
Sony er ikke skod. det er faktisk noget af det bedste billede - indenfor LCD. Og rigtig godt m.h.t. lav fejlrate. Men det er stadig en LCD, med hvad dertil hører - f.eks. dårlig betragtningsvinkel.
 
M.h.t. Soundbar, så har du helt ret, skal man have en sådan, så er der i mine øjne (ører) kun én der gælder, når vi taler fornuftigt priseje - Yamaha!
 
M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu