recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kalibrerings DVD/BlueRay
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKalibrerings DVD/BlueRay

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thomas L Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Emne: Kalibrerings DVD/BlueRay
    Sendt: 20-November-2009 kl. 11:35
Hej Gutter
 
Jeg har førsøgt at finde ud af hvilken dvd/blueray jeg skal købe for at kalibrerer mit tv.
 
Jeg ønsker en af dem hvor man får hjælp til at indstille grundfarver m.m.
 
Dem jeg har kunne finde, justere udelukkende farver, kontrast, lys m.m. 
 
Kender I en hvor der er farvekort m.m. med så man kan få sat gråscala, grundfarver m.m.?
 
Vh
Thomas
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2009 kl. 11:40
 
  DVE.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Thomas L Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2009 kl. 12:38

Det er også dem jeg har kigget på men der er vist ikke noget farvekort m.m. til at indstille grundfarver.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2009 kl. 12:48
 
 Den har jeg brugt, med meget fint resultat.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-August-2009
Status: Offline
Point: 756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2009 kl. 13:12
HVad er prisen på den sådan ca.?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2009 kl. 13:18
 
 Den er vist ikke så dyr nu, Kr 150 for BD versionen tror jeg.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2009 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af Thomas L Thomas L skrev:

Det er også dem jeg har kigget på men der er vist ikke noget farvekort m.m. til at indstille grundfarver.
Det er ikke umiddelbart muligt at indstille gråtoneskala og farvegengivelsen vha, et farvekort: Farverne der ses på et farvekort er bestemt af selve kortet og det lys, som kortet betragtes i.
 
Hvis et farvekort skal fungere som en optisk komparator, skal man have en D65-lyskilde til rådighed til belysning af kortet - men selv hvis dette er opfyldt vil det være meget svært at indstille gråtoneskalaen bare nogenlunde.
 
Det farvefilter, der følger med DVE, giver ikke nødvendigvis en korrekt indstilling af farvestyrken - og værdien af filtre er afhængig af den teknologi, som skærmen bruger til at gengive primærfarverne. Den største værdi af diverse testskiver er typisk som udmærket hjælp vd indstilling af BRIGHTNESS og SHARPNESS.
 
Hvis man ikke har adgang til måleudstyr, kan man komme i den rigtige retning ved indtilling af farvetemperatur og COLOR ved at bruge vejledninger, der typisk er i gode anmeldelser af skærmen - men man kan ikke uden videre bruge indstillingerne for gråtoneskala og CMS (Colour Management System), da der kan være ret store forskelle mellem panelerne (selv indenfor samme TV-model).
 
Et alternativ til DVE er THX-testbillederne, der ligger på mange DVD'er (bl.a. Star Wars, så vidt jeg husker).
/lars
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu