recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IBetjenings vejledning SONY
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIBetjenings vejledning SONY

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 815
Direkte link til dette indlæg Emne: IBetjenings vejledning SONY
    Sendt: 21-November-2009 kl. 17:19
Hej
Jeg har et problem som jeg syntes er lidt mærkeligt.Sagen er som følger :
Sidste år i maj køber jeg hos Komplett et 32 w 4000 til min kolonihave og det kommer også efter et par dage.Fint nok men da jeg pakker det ud kan jeg se at der ikke er nogen dansk b.v.med,kun en masse græsk italiensk osv.og det kan jeg jo ikke læse så jeg ringer til Komplett som så fortæller at jeg kan hente den danske på nettet og at de vil sende den til min e.mail.dette er bare ikke iorden for det er noget bøvlet at skal ind og bladre i disse sider når man sidder med et nyt tv man ikke kender.Men nå gudske lov er det meget nemme menuer i tv'et så det gik jo godt nok uden og så glemmer jeg alt om det.
Så her i oktober køber jeg en blu ray afspiller til min søn bdp s 360.Alt i orden dansk b.v.så jeg tænker sådan en må jeg også have og køber så en til mig selv men hvad sker der så ? Rigtig gættet ingen b.v. på dansk.Ringer til Komplett som ikke kan forklare problemet men lover at printe det ud og sende det til mig.
Men her stopper farcen ikke for i begyndelsen af måneden bestiller jeg et 32 w 5500 og alt er i den skønneste orden da det ankommer dvs.med dansk b.v.
Ugen efter bestiller jeg et 46 w 5500 som også kommer inden for kort tid men Angry ja der er ingen præmie for at gætte om der var dansk b.v. med for det var der nemlig ikke.
Hvad fanden sker der for SONY eller Komplett ?Ja jeg syntes ikke det er i orden da det jo er samme produkter i samme serie.
Mit spørgsmål er derfor: Skal der ikke være dansk betjenings vejledning med produkter som sælges i Danmark.??
 
     carsten
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 18:52
Nej! Lovgivningen foreskriver at der skal være vejledning på skandinavisk sprog, i de fleste tilfælde svensk. Og så foretrækker jeg engelsk...
Til top
Ole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

recordere.dk teamet

Oprettet: 04-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 874
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 19:16
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Nej! Lovgivningen foreskriver at der skal være vejledning på skandinavisk sprog, i de fleste tilfælde svensk. Og så foretrækker jeg engelsk...

Så vidt jeg ved er lovgivningen ikke så firkantet.

Det kommer an på, hvor komplekst produktet er, og hvem der forventes at bruge det.
For at stille det lidt på hovedet, så kan man næppe forvente, at der er dansk brugervejledning med til en engelsk windows, som sælges i Danmark.
- Og man kan ikke forvente, at der overhovedet er brugervejledning med til en bogWink

MEN - jeg mener nu, at man kan forvente, at der er brugervejledning til et TV.. Om den må være på svensk er jeg ikke sikker på, det kan godt være, at Kampus har ret dér..

...Ole
Moderator, recordere.dk
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2009 kl. 13:28
tak for svarene men i det her tilfælde var det jo hverken svensk eller engelsk men derimod forskellige europæriske sprog : DE - ES - FR - IT - NL - PT.
Jeg syntes ikke det er iorden og der må da være klokke klare regler som skal overholdes når man sælger rimelig avanceret electronik.Jeg er sikker på at "gamle hr.Jensen" aldrig havde fået indstillet hverken tv eller blu ray afspiller via overstående sprog og så er der kun tilbage at tilkalde teknisk support.ergo har tv'et kostet mere end man havde regnet med.
 
    carsten
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2009 kl. 13:35
Nej det er slet ikke iorden at der ikke er dansk vejledning når produktet er købt i Danmark.
Sidder selv med en engelsk manual til min Dansk købte reciever. Absolut en hæmsko...
 
Det skal så siges at jeg flere gange har været ude for at man har medleveret en dansk forfattet vejledning på færre sider med de allervigtigste instruktioner til apparatet. Og når man så skal lave noget avanceret i indstillingerne, har det alligevel været nødvendig at ty til den engelske.


Redigeret af Kampus - 22-November-2009 kl. 13:38
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2009 kl. 14:34
Ja det er skide iriterende da "brugs forviringer" selv på dansk kan være temlig belastende at komme igennem og skal man så kigge i en hollansk så bliver det da helt sort.
Men der må være nogle klare regler på området !!
 
       carsten
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2009 kl. 14:39
I følge http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/afgoerelser/foto/digitalkamera-med-en/ har man krav på en vejledning på dansk eller andet skadinavisk sprog der beskrider de mest nødvendige funktioner. Medmindre andet er oplys når man han handler. Køber man f.eks et digital kamera der er paralel importeret fra Tyskland og sælger oplyser at der kun er tyskvejledning til, så har man ikke krav på en dansk vejledning, for så kan man købe det lidt dyrer danske produkt.
 
For mig lyder det til at de TV/BD du har fået er paralel importede produkter og derfor er der ikke dansk vejledning med.
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2009 kl. 16:56
Jeg tror ikke det er det man kalder paralel impoterede produkter.Det burde det ikke være i.flg Komplett og som jeg skriver så var der dansk b.v. med til 32 w5500 men ikke til 46 w5500.
Lige ledes var der kun dansk b.v. med til den ene s 360 som jeg købte til min søn.der er også danske menuer på skærmen og alt fungerer fejlfrit.
     carsten
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu