recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kiss KMM3010-DK-A - hot eller not?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKiss KMM3010-DK-A - hot eller not?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
8sen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-December-2009
Sted: dk
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Emne: Kiss KMM3010-DK-A - hot eller not?
    Sendt: 11-December-2009 kl. 10:13
Jeg har med mit nye HomeTrio-abonnement modtaget en Kiss KMM3010-DK-A settop boks.
 
Jeg oplever problemer med uldne farver, og en sort gengivelse der i den grad mangler detaljer i forhold til det DVB-T signal, jeg kan hente direkte fra antennen. Confused
 
Så vidt jeg kan se, har YOUSEE kunderne herinde SAMSUNG boxe. Da jeg ikke selv har haft indflydelse på hvilken box jeg har fået da TDC var forbi, vil jeg høre, om Kiss'n er en gammel - eller mindre optimal løsning. Har TDC taget r#ven på mig?

Manualen viser desværre ikke hvordan man kommer ind til evt. avancerede settings for farvevalg, HDD optagekvalitet ect. Kan man det?

Jeg har et Pio 5090h TV, så jeg er nok lidt kræsen Embarrassed
 
Jeg ved det var mange spørgsmål, men håber alligevel på en masse respons, da jeg er lidt lost ...


Redigeret af 8sen - 11-December-2009 kl. 10:14
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2009 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af 8sen 8sen skrev:

Jeg har med mit nye HomeTrio-abonnement modtaget en Kiss KMM3010-DK-A settop boks.
 
Jeg oplever problemer med uldne farver, og en sort gengivelse der i den grad mangler detaljer i forhold til det DVB-T signal, jeg kan hente direkte fra antennen. Confused
 
Så vidt jeg kan se, har YOUSEE kunderne herinde SAMSUNG boxe. Da jeg ikke selv har haft indflydelse på hvilken box jeg har fået da TDC var forbi, vil jeg høre, om Kiss'n er en gammel - eller mindre optimal løsning. Har TDC taget r#ven på mig?

Manualen viser desværre ikke hvordan man kommer ind til evt. avancerede settings for farvevalg, HDD optagekvalitet ect. Kan man det?

Jeg har et Pio 5090h TV, så jeg er nok lidt kræsen Embarrassed
 
Jeg ved det var mange spørgsmål, men håber alligevel på en masse respons, da jeg er lidt lost ...
Du er jo kunde hos TDC, vi andre i dette forum er kunder hos YouSee og det er ikke det samme. Beklager. Wink
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2009 kl. 11:38
Du burde kunne finde brugervejledningerne her.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
8sen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-December-2009
Sted: dk
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2009 kl. 23:41
Hej Joern.
 
Først og fremmest tak for begge svar!
 
Jeg har bladet manualen igennem igen, men fandt heller ikke rigtig noget der denne gang ...
 
Du skriver jeg er TDC kunde og I er YOUSEE ditto. Men går det ikke ud på ét? Jeg mener YOUSEE er da TDC og omvendt. Eller hvad? Confused
 
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2009 kl. 00:07
Oprindeligt skrevet af 8sen 8sen skrev:

Hej Joern.
 
Først og fremmest tak for begge svar!
 
Jeg har bladet manualen igennem igen, men fandt heller ikke rigtig noget der denne gang ...
 
Du skriver jeg er TDC kunde og I er YOUSEE ditto. Men går det ikke ud på ét? Jeg mener YOUSEE er da TDC og omvendt. Eller hvad? Confused
 
Ja, TDC ejer YouSee, men det er to selskaber og de produkter de sælger, er ikke ens. Dansk Supermarked ejer både Bilka og Føtex, men det er ikke ét fedt, hvor man handler.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Bet@ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2009 kl. 12:38
YouSee vs TDC
Der er tale om to forskellige teknologier. TDC er baseret på telefonforbindelser (kobberkabler), hvor YouSee er baseret på "hybridnettet" via coax kabler.

Derfor har det betydning i hvilket forum du stiller dine spørgsmål :-)
Til top
8sen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-December-2009
Sted: dk
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2009 kl. 13:22
Jamen du godeste, hvad er det da for noget snak?
 
Hurra for TDC/YouSee og YouNameIT. Det er sørme gennemskueligt og kundevenligt. Her burde selv min svigermor kunne være med. Nå, indrømmet. Jeg er ikke den store nørd, og det skal man åbenbart være for at kunne gennemskue TDC mastodontens tilbud Thumbs Down
 
En stor tak til Bet@, fordi du åbnede mine øjne. Næste punkt for mig er at finde ud af, om jeg er TDC eller YouSee kunde. God damn! Angry
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2009 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af 8sen 8sen skrev:

Jamen du godeste, hvad er det da for noget snak?
 
Hurra for TDC/YouSee og YouNameIT. Det er sørme gennemskueligt og kundevenligt. Her burde selv min svigermor kunne være med. Nå, indrømmet. Jeg er ikke den store nørd, og det skal man åbenbart være for at kunne gennemskue TDC mastodontens tilbud Thumbs Down
 
En stor tak til Bet@, fordi du åbnede mine øjne. Næste punkt for mig er at finde ud af, om jeg er TDC eller YouSee kunde. God damn! Angry
1. Det kan da ikke være svært - se på regningen.
2. YouSee har IKKE HomeTrio - se hvem du har indgået aftale med.
3. Man behøver ikke være en nørd for at vide, om man er kunde hos YouSee og/eller TDC, men det
    er selvfølgelig en fordel at kunne læse. Wink
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
8sen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-December-2009
Sted: dk
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2009 kl. 18:48
Hov hov, ro på nu Jørn Lomborg! Vi havde lige sådan et godt klima ... Tongue

Redigeret af 8sen - 13-December-2009 kl. 18:51
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu