recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kapitler på mkv film!!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKapitler på mkv film!!!

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
xEmiilx Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Emne: Kapitler på mkv film!!!
    Sendt: 13-December-2009 kl. 19:22
Hej
Jeg har ripped tak for i aften til en mkv fil med programmet "MakeMKV", men jeg kan ikke spole i den når jeg bruger det via Windows Media Center, det virker til den ikke har kopieret kapitlerne med hvad gør jeg for at få dem med? Håber i kan hjælpe Smile
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2009 kl. 20:07
Tror ikke der er noget galt med MKV filen. Det var nemlig en af de ting der irriteredemig grænseløst med MC at jeg ikke kunne spole i MKV filer.
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2009 kl. 20:32
En af de ting der irriterer mig grænseløst er at du ikke kan bruge diesel i benzinbiler, det ville være billigere.
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
xEmiilx Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2009 kl. 20:34

Okay træls for jeg har ellers lige sat hele mit medie center til at køre med Windows Media Center.

Men kender du så et program som kan rippe en tv sæson eller sådan noget som tak for i aften i de forskellige afsnit der er?
 
Når jeg ripper dem med DVDFAB bliver det hele bare samlet i en stor Video_TS mappe, kan man ikke sætte indstillingerne så der kommer 8 Video_TS mapper, 1 mappe for hver afsnit, håber du/i kan hjælpe Smile
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2009 kl. 20:34
Har du prøvet med VLC player?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2009 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

En af de ting der irriterer mig grænseløst er at du ikke kan bruge diesel i benzinbiler, det ville være billigere.

Hvad har det med noget at gøre. Er det ikke normalt at man kan spole i video-filer måske.
Jeg forklarede bare manden at det ikke er fordi der er noget galt med hans MKV filer, men at det er MC der ikke kan spole i de filer. Og så sagde jeg at det irriterede mig grænseløst. Det kan godt være jeg har forskruede forventninger af et afspiller program, men det var en af grundene til at jeg skiftede til et alternativ. Og så lad da være med at tage det som et personligt angreb mod dig.

Oprindeligt skrevet af xEmiilx xEmiilx skrev:

Okay træls for jeg har ellers lige sat hele mit medie center til at køre med Windows Media Center.

Men kender du så et program som kan rippe en tv sæson eller sådan noget som tak for i aften i de forskellige afsnit der er?
 
Når jeg ripper dem med DVDFAB bliver det hele bare samlet i en stor Video_TS mappe, kan man ikke sætte indstillingerne så der kommer 8 Video_TS mapper, 1 mappe for hver afsnit, håber du/i kan hjælpe Smile

Her kan jeg desværre ikke lige hjælpe dig. Har ikke så meget erfaring med at rippe tv-serier på den måde.

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Har du prøvet med VLC player?

Det er jo ikke så god en løsning. Vi andre bruger et frontend for at slippe for at se på windows overfladen og styre det hele gennem mapper. Det er ikke så nemt at sælge idéen om en HTPC til kone og børn, hvis det hele skal styres fra windows med mus og tastatur. Det skal jo helst være let og overskueligt.
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2009 kl. 04:29
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

En af de ting der irriterer mig grænseløst er at du ikke kan bruge diesel i benzinbiler, det ville være billigere.

Hvad har det med noget at gøre. Er det ikke normalt at man kan spole i video-filer måske.
Jeg forklarede bare manden at det ikke er fordi der er noget galt med hans MKV filer, men at det er MC der ikke kan spole i de filer. Og så sagde jeg at det irriterede mig grænseløst. Det kan godt være jeg har forskruede forventninger af et afspiller program, men det var en af grundene til at jeg skiftede til et alternativ. Og så lad da være med at tage det som et personligt angreb mod dig.

Oprindeligt skrevet af xEmiilx xEmiilx skrev:

Okay træls for jeg har ellers lige sat hele mit medie center til at køre med Windows Media Center.

Men kender du så et program som kan rippe en tv sæson eller sådan noget som tak for i aften i de forskellige afsnit der er?
 
Når jeg ripper dem med DVDFAB bliver det hele bare samlet i en stor Video_TS mappe, kan man ikke sætte indstillingerne så der kommer 8 Video_TS mapper, 1 mappe for hver afsnit, håber du/i kan hjælpe Smile

Her kan jeg desværre ikke lige hjælpe dig. Har ikke så meget erfaring med at rippe tv-serier på den måde.

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Har du prøvet med VLC player?

Det er jo ikke så god en løsning. Vi andre bruger et frontend for at slippe for at se på windows overfladen og styre det hele gennem mapper. Det er ikke så nemt at sælge idéen om en HTPC til kone og børn, hvis det hele skal styres fra windows med mus og tastatur. Det skal jo helst være let og overskueligt.


Jeg tager det ikke personligt. Jeg er bare spydig. Hvis man ripper en DVD eller bluray mhp at bruge den et givent sted, hvorfor gemmer man så ikke bare i et format der virker til dette.

DVR-MS toolbox kan nemt konvertere en MKV til DVR-MS og det kan automatiseres.


Redigeret af Patriarken - 14-December-2009 kl. 05:12
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2009 kl. 15:40
Du kan da til dels have ret. Men i forhold til DIVX/XVID formate, så giver X264 i en MKV container mange flere muligheder. Har kan du bibeholde hele strukturen fra dvd'en. Dvs. du kan hive samtlige lydspor og tekstspor med over, sammen med menuer og kapitler, og alt sammen i en enkelt fil. Det er ikke muligt med AVI containeren. Set i forhold til dvd'ens oprindelige MPEG2 format, så fylder X264 mindre selv ved samme kvalitet.
Det er i hvert fald derfor jeg ripper mine dvd'er til det format. Jeg sparer plads, men beholder stadig kvaliteten og strukturen fra dvd'en.
Jeg har ingen erfaring med DVR-MS, men hvis den kan det samme som MKV containeren, ja så er der selvfølgelig ingen problemer i det.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu