recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Modtage Svenske FTA kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketModtage Svenske FTA kanaler

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ankere Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Emne: Modtage Svenske FTA kanaler
    Sendt: 15-December-2009 kl. 08:52
Jeg har forsøgt at sætte mig ind i hvad der skal til for at modtage alle de FTA kanaler som der sendes fra Sverige. Jeg bor selv i Gladsaxe. Som jeg forstår det skal jeg have en ekstra antenne som peger imod Hørby, men hvordan kobler jeg det sammen med min nuværende antenne? Kort sagt:
- Hvad skal der til af stumper
- Hvor sikker er jeg på at kunne modtage alle Svenske kanaler?
- Er der andre ting jeg skal være opmærksom på?

Mvh Anker
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-April-2009
Status: Offline
Point: 655
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2009 kl. 09:20
Jeg er temmelig overbevist om, at du blot behøver en enkelt antenne, og at den skal rettes mod Hörby. De danske kanaler vil den sagtens kunne tage alligevel der hvor du bor.
Du skal ikke benytte noget filter, og vil kunne tage samtlige svenske FTA kanaler.

Jeg kan selv gøre dette fra København. Uden antenneforstræker med en middelstor UHF antenne, noget lignende en Triax unix 52. Dette er en gammel analog antenne, og er sikkert meget større end nødvendigt. Til gengæld sparer jeg så forstærker/strøm. Jeg har også signal nok til at splitte det op i 6 strenge.

Kort sagt har det aldrig været lettere med TV antenner, hvis man altså bor det rigtige sted...

/B

NB! Skal du også have FM antenne op, så skal du benytte et samlefilter som samler UHF og FM.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu