recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Zotac IONITX kørt passivt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketZotac IONITX kørt passivt?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Morten_P Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2009
Status: Offline
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Emne: Zotac IONITX kørt passivt?
    Sendt: 07-Januar-2010 kl. 19:30
Hej med jer
 
Er der nogen der har erfaringer med at køre Zotacs IONITX-A eller D boards i et passivt set-up - altså i maskiner helt uden blæser? Jeg lurer på om man kunne lave en helt lydløs HTPC i sådan én her http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=346603&SamleMenuID=20&gruppe=1003&Extended=&SiteID=1&Show_description=0&serie=&producent=AOpen&utm_source=&utm_medium=&utm_term=&utm_content=&utm_campaign= eller HFX Micro (men uden at bruge deres heatpipes, da de jo ikke passer på Zotac'en). Øvrige komponenter skulle i så fald være noget SSD eller en stille 2.5" disk (Seagates Momentus skulle ikke larme over 20db ifølge SilentPCReview, så hvis det er eneste komponent der laver lyd skulle maskinen stadig blive lydløs) og intet optisk drev.
 
-Hvordan får man iøvrigt installeret Win7 på en maskine uden optisk drev???
 
På forhånd tak
 
Wink Morten
 
 
Til top
JBtv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 92
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 20:40
Hej,
 
Jeg har netop sat et Zotac IONITX-A system op - det skal bruges som WHS maskine, menpt laver jeg nogle test med Win7 og HTPC.
 
Umiddelbart vil jeg ikke mene du kan undvære blæseren - jeg har prøvet, men sålænge det er en dual core, så skal der noget køling til. Men jeg har så sat en spændingsdeler på den medfølgende blæser, så den kun lige kører rundt. Det er mere end rigeligt til at køle systemet og i praksis ikke til at høre - den ligger på bordet ved siden af mig nu - og jeg skal anstrenge mig en del for at høre den Smile
 
Jeg har en WD Green 1TB HD liggende, den larmer mere end blæseren, men er iøvrigt yderest støjsvag. Hvis det hele pakkes ind i en kasse, istedet for at ligge på bordet, så vil jeg påstå man ikke kan høre noget!
 
Og hvis den kun skal være HTPC og ikke lave andet, så tag et af de andre boards med enkel core (230 istedet for 330 ATOM), så er der ingen blæser.
 
/JBi
 
Til top
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 09:58
Jeg har stort set købt de komponenter du snakker om:
HFX Micro
Zotac IONITX-F
Seagate Momentus (7200 omdr) 500GB
Dog har jeg invisteret i et Optiarc BC-5600S BD drev

Jeg har valgt at bruge deres heatpipes - det kan godt lade sig gøre (på IONITX-F bundkortet) - det kræver enten at man saver lidt i deres heatpipe eller at man saver i den køleprofil som kommer sammen med Zotac bundkortet.

Skal derudover have invisteret i et DVB-T kort...

Har endnu ikke fået samlet det hele - der er en del andre som har på hfx hjemmesiden under support


Redigeret af Helmø - 10-Januar-2010 kl. 10:28
Til top
diazz Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Juni-2008
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 15:09
Morten Mht at installere Windows 7 på din HTPC uden optisk drev, kan du alternativt lave en USB boot disk :) 
Til top
gkev Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-Marts-2008
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 13:17
Det kan sagtens lade sig gøre.
 
Min opsætning er:
Zotac ITX-A (overclocket til 2.0 Ghz)
2x2 GB RAM
Sony 5600s blueray disk
7200 o/m HDD
2 x Terratec DVB-C tuner
mini-ATX kabinet (selvdesignet) i Aluminium
 
Jeg kører med 1 heatpipe fra CPU til den ene køleplade, og 2 heatpipes fra Chipsetet til hhv den ene og de nanden køleplade.
Jeg har kørt SiSoft Sandras burn-in i 2 døgn, og systemet har ikke været overophedet eller ustabilt på noget tidspunkt. Så gi' den bare gas :)
 
 


Redigeret af gkev - 10-Januar-2010 kl. 13:18
Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2009
Status: Offline
Point: 373
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af Helmø Helmø skrev:

J
eg har valgt at bruge deres heatpipes - det kan godt lade sig gøre (på IONITX-F bundkortet) - det kræver enten at man saver lidt i deres heatpipe eller at man saver i den køleprofil som kommer sammen med Zotac bundkortet.
 
Heatpipe er et lukket kondens/fordampningssystem, så det er nok ikke en super god ide at save i dem :-) 
 
Til top
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 20:01
Ok - tak for info - det var jeg ikke klar over. De ser ellers ud til at være gangske almindelige rør... (De er selvfølgelig lukkede)

Redigeret af Helmø - 11-Januar-2010 kl. 09:10
Til top
Tranholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 20:51
Hej,
 
Hvilken RAM har I brugt til jeres setup ?
 
Mvh
 
Søren
Til top
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 09:39
Fandt min faktura frem og der står:
DDR2 800MHz 4GB CL5 DIMM (Kit of 2)

(Tror nok det var Kingston ValueRam jeg valgte - sidder på arbejdet så jeg kan ikke checke. Har i øvrigt ikke fået samlet hele systemet endnu - det har ligget stille 14 dage Cry )


Redigeret af Helmø - 28-Januar-2010 kl. 09:41
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 11:20
det burde da ikke være et issue at køre det passivt.

har en AMD athlon cpu mener det er en 4480BE den hedder, der kører i et case med Gemin II passiv køling, den holder fine temps. som server. ingen mekaniske blæsere i overhovedet.

JA den er varmere under lang tid load end med stock køler, men kun marginalt. men der er luft omkring case..
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu