recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Popcorn Hour C-200 problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPopcorn Hour C-200 problem

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Direkte link til dette indlæg Emne: Popcorn Hour C-200 problem
    Sendt: 13-Januar-2010 kl. 05:42
Hej,
 
Jeg har lagt et par BD filen over på min C-200 i mappestruktur. Afspilningen går fint. Men hvis jeg først slukker maskinen (et tryk på power on knappen) og dernæst trykker igen for at tænde den, så virker det ikke, den prøver at starte filmen men der kommer kun sort skærm. Hvis jeg derimod holder power on knappen inde i et par sek. så maskinen slukker ned og dernæste tænder den igen, så virker det fint og filmen starter.
 
Har i andre også det problem med BD film i mappestruktur.
 
Der sidder en WD greenline harddisk på 1TB i maskinen. Selv om jeg lader det sorte skærmbillede stå så kommer filmen aldrig igen.
 
Pft.
 
Mvh. Torben
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 17:23

Hej igen,

Ingen som kan hjælpe ??
 
Mvh. Torben
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 18:09
1 kort tryk på power knappen sætter maskinen i standby (slukker video output og harddisk), 1 tryk mere vækker den (tænder video output og harddisk)
 
1 langt tryk (4 sek) genstarter maskinen helt
 
Fortæller du at hvis du forsøger at afspille en BD folder efter maskinen har været i standby og du har vækket den igen, så får du bare sort skærm, men hvis du så genstarter den så virker det fint igen (indtil næste gang du har haft den i standby)  ??
 
Det lyder som en bug - jeg tester det lige
 
Update: virker fint her, har testet både fra netværk og harddisk efter standby
 
Giver du harddisken tid til at spinne ordentligt op inden du starter afspilning ?
Hopper du ud i menuen inden du slukker, eller lader du den stå inde på harddisken når du slukker så den starter op samme sted ?
 


Redigeret af spawn - 14-Januar-2010 kl. 18:45
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 22:15

Hejsa,

Har netop forsøgt lidt mere. Har efter opstart (fra genstart) testet BD filmene på disken -  det virker fint. Dernæst sætter jeg den i standby og starter den igen. BD filem virker stadig fint. Hvis jeg sætter den i standby og venter nogel dage og dernæst tænder den - så har vi balladen. Jeg sætter den i standby når den står i det menubilledet (billedet før jeg viser indholdet fra harddisken.
 
Syntes det er underligt. Har du opdateret med den firmware som kom her i januar 2010 ? Hvordan opdatere jeg NMT programmeren ? De siger at firmware og NMT programmer ikke stemmer overens.
 
Pft.
 
Mvh. Torben
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 22:32
ok - jamen jeg kunne så ikke nå at teste den i standby nogle dage før jeg svarede - hehehe Wink
Min står heller aldrig i standby i dage, det når den slet ikke. Den kører hver dag. Og iøvrigt bruger jeg heller ikke standby, men slukker den helt når jeg ikke bruger den.
 
Men med hensyn til at have den på standby i længere tid, så lyder det til at der er noget der alligevel bruger ressourcer, hvorved den løber tør. Hvis du har nogen af NMT applikationerne og screensaver aktiv, kan det være noget af det. Jeg skal prøve at sige det videre så det kan blive undersøgt. Men ellers så vil jeg da generelt anbefale at bruge fuld shutdown ved at holde sluk knappen inde de 4 sek. - man kan jo stadig tænde den fra remoten, og ligesom en almindelig computer så fungerer en NMT også bedst hvis den er frisk genstartet når man skal bruge den.
 
Ja, jeg kører med den nyeste firmware som du.
NMT programmerne opdaterer du fra menuen, ligesom du gjorde da du installerede dem oprindeligt med NMT wizarden. NMT applikationerne skal altid passe til den konkrete firmware der benyttes, hvis man kører med forkert NMT pakke i forhold til Firmware, kan dette også giver forskellige stabilitets problemer. Når du henter firmwaren så vil der i zip filen også være en ny NMT apps fil, hvis der er en ny pakke til en firmware. I den seneste firmware zip fil ligger der også en fil kaldet apps.nmt - dette er de nye nmt apps og de skal installeres efter du har installeret den nye firmware.
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 22:38
He he he Big smile Jeg har netop opdateret NMT programmerne og dernæst genstartet maskinen. Jeg har dernæst sat den i stand by og vil prøve at starte en BD film i morgen inden jeg tager på arbejde.
 
Det er super at du fortæller problemet videre - mange tak.
 
Mange tak for hjælpen indtil videre. Jeg vender tilbage med svar på min test :-)
 
Mvh. Torben
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 22:40
Hej igen :-)
 
Jeg har alle NMT applikationer startet - nok bedst at jeg lukker nogle ned.
 
Mvh. Torben
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 07:05
Hej / godmorgen :-)
 
Så har jeg testet - det virker stadig fint. Vil prøve at lade den stå nogle dage og se om NMT opdateringen har løst problemet. Vender tilbage :-)
 
God weekend.
 
Mvh. Torben
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 07:29
Godmorgen Torben - lyder godt :)
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 07:46
Hejsa igen :-)
 
Så skete det igen. Jeg havde haft den tændt fra fredag til lørdag aften. Havde overført film til den interne disk via FTP. Alle NMT programmer var aktive. Da sidste film var overført ville jeg lige checke om det virkede. Jeg får fint lov til at slukke maskinen via fjernbetjeningen (lang sluk - holder knappen inde i 4 sek.) Dernæst startede jeg den igen og filmen virker fint. Nu har jeg slukket alle NMT programmer og vil se om jeg kan få den til at fejle igen.
 
God søndag.
 
Mvh. Torben
 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu