recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 3126 udgangsopløsning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket3126 udgangsopløsning

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
huiron Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2008
Status: Offline
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Emne: 3126 udgangsopløsning
    Sendt: 18-Januar-2010 kl. 16:27
Jeg har tænkt over dette før men har aldrig fået skrevet om det, så nu skal det være.

3126 boksen ( og 3106 formoder jeg ) skal indstilles til en bestemt opløsning ud.
Det virker dumt at man ikke bare kan bede den sende signalet videre, altså direkte igennem, så at et SD signal kommer ud i den opløsning, og hd signaler kommer ud i 720p eller 1080i afhængig af kanal og materiale. Det må da faktisk være lettere end at omkode signalet.

For at gøre det værre har jeg også lagt mærke til at selv full hd signaler ikke sendes i fuld billede, men skal have TV'et til at hjælpe med overscan for at få fuldt billede. Dette svarer jo til at man laver en skalering af et måske 1800*1000 signal til 1920*1080. Det hjælper naturligvis ikke på billedet. Om dette stammer fra yousee, boksen eller kanal udbyder kan jeg ikke sige. Måske nogen med media centre kan være behjælpelig her.

Lad os se om vi kan finde ud af hvad der er sandt og falsk i dette ( jeg kunne jo tage fejl ) og så få nogen forbedrings forslag til yousee.
Til top
huiron Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2008
Status: Offline
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 08:46
Slet ingen kommentarer omkring dette?

Til top
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af huiron huiron skrev:

Slet ingen kommentarer omkring dette?

 
jeg skrev til Yousee om emnet, og de svarede 07.10.2008:
 
"Med hensyn til skift af opløsningen er det et ønske men jeg kan ikke give dig et tidspunkt. "
 
så altså ikke meget klogere end dig, men savner også funktionen.
Alternativt bare en nem måde selv at skift opløsning på.
mvh.

Thomas
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu