recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 5xDALI + Sub. Reciever?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket5xDALI + Sub. Reciever?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
40508450 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Januar-2010
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: 5xDALI + Sub. Reciever?
    Sendt: 23-Januar-2010 kl. 23:58

Hej. Så gik den lørdag med at trække kabler rundt i hele stuen. Har fået overbevidst Fruen om, at jeg skal have nyt legetøj. Har slæbt hende med i HIFIklubben for at se på højtalere. Hun udtrykte det meget godt "De mindst grimme højtalere er....".  Nå til sagen - er faret lidt vild i mulighederne, så håber I kan hjælpe. Har valgt følgende grej, som skal bruges til sourround til film DVD/Bluray + musik.

3 x DALI Motif LCR (front + center)
2 x DALI Fazon SAT (baghøjtalere)
(ikke valgt pga udseende, men de er pæne....)
 
Reciver?
Reciever. Overvejet DENON 1910/2310. Har læst en masse på dette forum, hvor mange anbefaler Onkyo. har også været inde på at det skal være en Harman/Kardon. Anbefal en reciver i et prisniveau max 5.000-6.000 kr.
 
SUB?
Her er jeg helt blank. Det letteste vil være at tage en DALI, men vil helst have mest for pengene. Niveau 4.000 kr.
 
Skriv endelig, hvor det kan købes....
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 01:19
Oprindeligt skrevet af 40508450 40508450 skrev:

Har læst en masse på dette forum, hvor mange anbefaler Onkyo. har også været inde på at det skal være en Harman/Kardon. Anbefal en reciver i et prisniveau max 5.000-6.000 kr.

 
Du er jo selv lidt inde på det - nogen anbefaler det ene andre det andet - og du kan ikke bruge nogen af anbefalingerne til noget som helst. Så kan du ligeså godt købe en i blinde, og vælge ud fra antallet af HDMI porte, eller andre features..eller bare penge pungen.
 
Ellers må du ud og lytteSmile
Til top
act_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Maj-2007
Status: Offline
Point: 233
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 02:01
Har du overvejet ren stereo med dit budget? du kan næsten selv regne på når der skal købes 6 højttalere for 4000kr - og forhandleren + producenten skal tjene lidt er der altså ikke bygget højttalere for mange penge!

Du vil til gengæld få nogle rigtig fine (og hvis brugte meget fine) stereo-højttalere for de penge.. Og en stereo-forstærker til de samme penge.. Og god stereo er altså langt bedre end low-end surround - specielt i musik, men så absolut også i film.. Og kunne forestille mig fruen synes bedre om to end 5(+sub) ;)

Du kan eventuelt også starte med en surround-receiver og stereohøjttalere og så udvide efterhånden som det kan tillades?

De små Denon har eftersigende (=har ikke selv erfaring med det) ikke mange kræfter - kig på Marantz SR6003 da den yder fornuftigt i forhold til det der er opgivet..
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 08:08
Tror han mener at han har maks 4000 til en sub?
Til top
40508450 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Januar-2010
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 09:47

Er fuldt klar over at der ikke fåes meget andet end papmache højtalere og gamle spoleradioer for 4.000 kr. Smile

Mit samlede budget ligger på 25-30.000 kr. men de får også ben at gå på.
 
Har været ude at lytte. Denon til højtalerne lyder meget fornuftigt, men det er ikke let at prøve Onkyo og højtalere sammen i forretningen. Har stor tillid til hvad jer som har prøvethørt de forskellige recievere skriver.
 
 
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 09:53
Hvor i landet er du bosat? Jeg vil mene du får langt mere ved at se andre veje end Dali. F.eks. Monitor Audio, DLS, Rega, Acoustic Energy, KEF, Klipcsh, XTZ og AudioVector.

Særligt Acoustic Energy og XTZ. Hvis du har mulighed for at lytte til disse, bør du uden tvivl gøre det. Mangler stadigt at høre bedre til prisen i mine ører. Sammen gælder dem jeg har været ude at lytte med/hos.
Til top
40508450 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Januar-2010
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 15:36

Har valgt Dali-højtalere. Spiller godt og ser endnu bedre ud... Det handler om kompromis Smile

Kan I hjælpe med mine spørgsmål for oven så skriv endelig ellers ender det bare med et skud i tågen....
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 15:44
Dali hænger mere i den lyse ende. Jeg ville vælge en Marantz SR5004. Fantastisk lyd, god stereo gengivelse og samtidigt ser den godt ud.

Men ellers: Lyt, lyt lyt.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu