recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skal der bruges driver til Samsumg UE55B7070
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSkal der bruges driver til Samsumg UE55B7070

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Andrik Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: Skal der bruges driver til Samsumg UE55B7070
    Sendt: 26-Januar-2010 kl. 15:51
Hej,
 
Jeg har netop købt et Samsung 55" LED (UE55B7070). Jeg har tilsluttet min PC via HDMI, men bogstaverne er meget gnidrede. Mangler jeg en driver for at få et mere klart billede? Eller skal skærmen stå med en bestemt indstilling i en af menuerne?
 
Hvis jeg skal bruge en driver, ved I så hvor jeg kan hente den? Jeg har søgt på Google, men kan ikke rigtig finde det (hvilke peger i retningen af at det jo nok er en indstilling på TV'et).
 
Tak for hjælpen.
 
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2010 kl. 16:11
Skal du ikke bare skrue ned for skarphed?
Til top
Andrik Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2010 kl. 16:39

Jeg har forsøgt de basale ændringer i skarphed, lys, kontrast og lignende. Jeg har også forsøgt en række pre-definerede skærmopsætninger så som "normal", "film" og lignende. Men uanset hvad jeg vælger, så forbliver teksten gnidret.

På en "almindelig" pc monitor, ville jeg til en hver tid, tro det kunne klares med en korrekt skærm-driver. Men jeg kan bare ikke finde en driver til mit TV, hvilket er gunden til at jeg tænker det kunne være en opsætning et eller andet sted jeg skal ha' fundet.
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2010 kl. 19:47
Kører du med 1:1 pixelmapping? Har du valgt den korrekte format-indstilling på tv'et?
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2010 kl. 19:55
Hvad er der af skærme kort i din PC og har tv VGA indgang ?
Til top
Andrik Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 12:49
Jeg har været gennem menuerne og manualen for at finde et emne omkring pixelmapping. Jeg kan ikke finde det noget sted, så jeg ved ikke om jeg anvender pixelmapping. Ved du hvor jeg skal kigge?
 
Hvad angår opløsning, så anvender jeg 16:9 og tv'ets OSD skriver at jeg kører 1920x1080@60 - så det burde passe fint sammen.
 
TV'et har en lang række af forskellige indgange. Jeg anvender HDMI fra min PC. Min PC har en on-board HDMI out såvel som VGA og DVI. Men kvalitetsmæssigt må det være HDMI eller DVI som giver det optimale billede. Grafikkortet som leverer output er et ATI HD3300, og jeg har opdateret det til de nyeste drivere.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu