recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsmål ang. backup til nas
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSpørgsmål ang. backup til nas

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 19:21
Jeg har valgt at synkronisere udvalgte mapper op mod min nas med et program der hedder Unison og derudover har jeg også adgang til NAS'en "udefra" - det betyder at uanset om jeg fjerner eller tilføjer filer på computeren eller nas'en så vil ændringen også træde i kraft på "modparten" pga. synkroniseringen.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 19:54
hvis man har en nas som har fornuftig hastighed, så vil jeg da helt klart bruge den som netværksdrev istedet for backup, og så kører raid på diskene, så du har sikkerhed for data på nas, så er du også fri for du har mapper du skal sync op, og du har dine data et sted.

en blanding kan være fordelagtig, da du så kan have en simpel mappe på hver bærbar, som sync´er så du ikke skal huske at ligge det over på nas når du kommer hjem, nogle filer er jo rare at have med ude.

så kan du have resten delt over et web interface, hvis du får brug for dem, et andet sted end hjemme.


Redigeret af Rasmusdc - 28-Januar-2010 kl. 19:56
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 20:12
Rasmus: At bruge nas'en som netværksdrev med fornuftig hastighed kræver vel et trådet gigabit-net for ikke at blive lidt småtræls - uanset hastighed af nas. En løsning hvor du bruger computerens egen lagerplads og har automatiseret synkronisering mod NAS'en er vel den hurtigste løsning samlet set?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 08:56
Jeg har en Synology 209+. M.h.t. støj, så lægger jeg slet ikke mærke til at den kører. Den står lidt over hovedhøjde, ca. en meter fra, hvor jeg sidder. Så den må siges at være ganske støjsvag - men det afhænger selvfølgelig også af den disk man stopper i. Wink
 
M.h.t. diskmontering, så kan det ikke gøres nemmere, end i en Synology. Lige så let ja, men ikke nemmere...
 
Der medfølger backup software til Synology'en, men jeg har ikke leget med det, så jeg ved ikke, hvilke muligheder der er i det. Kunne være at man skulle undersøge det.
 
M.v.h.
Til top
binne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Vallensbæk, KBH
Status: Offline
Point: 435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 09:43
jeg har selv flere NAS kørene. en 119P turbo og 207+ og en 107+ samt min første 106e. Der bliver dog solgt lidt ud her snart. jeg kører en backup af min computer til nas. dvs billeder, og musik. dvs På pc og NAS ligger altid det samme. Jeg bruger de programmer der følger med, og det virker fint. Grunden til jeg ikke kører raid 1 på NAS udover 207+ er jeg altid har det samme på pc, og dermed ikke gider betale ekstra for de større NAS. Grunden til NAS for mit vedkommende er at alt min musik kører via Sonos og jeg altid har adgang til mine ting.
Udover denne backup brænder jeg mine billeder ud på bluray som bliver opbevaret hos andet familie medlem, for ved indbrud, brænd osv, så tager de sku nok både pc, og nas, og vil ikke miste mine billeder. Jeg ved jeg tænker worstcase, men sådan er det jo altid.
Jeg tror dog du vil komme lang med de medfølgende backup programmer til at starte med. :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu