recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Der var ikke noget tv-signal da programmet ..."
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket"Der var ikke noget tv-signal da programmet ..."

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
RMortensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-November-2009
Status: Offline
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Emne: "Der var ikke noget tv-signal da programmet ..."
    Sendt: 07-Februar-2010 kl. 20:00
Jeg bruger 7MC, DVB-T, boxer abb. med en Happauge USB DVB-T tuner + CI løsning. Bruger tagantenne.
 
Nogen gange - tilsyneladende kun på MPEG4 kanaler (6'eren, DR HD, m.fl) - optages programmer ikke med med beskeden "Der var ikke noget tv-signal da programmet blev planlagt til optagelse" i Oversigten.
 
Endvidere: Midt i optagede programmer blir skærmen blå også med en besked om manglende TV signal - for blot efter nogle sekunder og være ok igen.
 
Sker sjældent, men gerne når det er mest irriterende Cry
 
Er mit TV signal blot lige på grænsen? Er der noget sw hvormed man kan tjekke DVB-T signal styrken? Er det bedre og bruge en intern PCI tuner?
 
Still learning ...
Til top
RMortensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-November-2009
Status: Offline
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 08:43
nogen der kan hjælpe ?
Still learning ...
Til top
SSvenSSon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 09:37
Har du ordentlige antennekabler og HF-tætte stik?
Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2006
Status: Offline
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 10:08
Jeg har også problet med to forskellige tunerfabrikater, og det er ret udbredt:
 
 
Det anses mest for at være et tunerdriverproblem, men en af trådene har denne interessante forklaring:
 
"If you were using 3+ tuners, I'd be looking at tuner priority settings, but with 2 tuners that shouldn't be a problem. It definitely sounds like it's trying to change back to the recording tuner for live TV when the recording ends, so the question is why.

Look up the history (under scheduled recordings) & the Media Center event log - see if there are some messages about it needing to choose a different tuner than the expected one due to signal (apologies, can't remember exact words). I'd say that your record preferred tuner is getting slightly less signal than it needs for a fast channel lock. The recording then switches to the watch preferred tuner & when you start viewing, you end up using the record preferred tuner. When the recording finishes, Media Center then tries to switch to the "right" tuner & that causes the no signal.

An amplified splitter (such as a Kingray) can sometimes help people in this situation. If you get one, make sure you can return it if it doesn't do the job."
 
Så jeg skal hjem og kigge i logfiler. Jeg har nemlig det problem, at hvis jeg kigger under de enkelte kanaler, så vokser antallet af tunere - DR1 er oppe på otte. Det er fandme irriterende, når man kun har tre, at man med jævne mellemrum skal ind at fjerne flueben fra tunere, der ikke er der. Jeg kan forestille mig, at det kan være en del af problemet.
 
Mvh.
 


Redigeret af enand - 11-Februar-2010 kl. 10:09
Til top
RMortensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-November-2009
Status: Offline
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af SSvenSSon SSvenSSon skrev:

Har du ordentlige antennekabler og HF-tætte stik?
Det skulle jeg mene. Jeg ved nu ikke helt hvad der foregår fra stikket i vægen og hen til den udendørs antenne. Ville ønske 7MC oplyste signalstyrken/kvaliteten el.ling.
Still learning ...
Til top
RMortensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-November-2009
Status: Offline
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af enand enand skrev:

Jeg har også problet med to forskellige tunerfabrikater, og det er ret udbredt
 
Det anses mest for at være et tunerdriverproblem, men en af trådene har denne interessante forklaring:
 
"If you were using 3+ tuners ...
 
Jeg har én Hauppauge USB tuner samt én Terratec H7 usb tuner (2 i alt). Jeg er ikke 100% sikker, men jeg vil mene at problemet er opstået med begge tunere.
 
Jeg har tjekket for "bøvl" i recording history og kan ikke se at der prøves en anden tuner. I går skete det faktisk midt i en udsendelse hvor jeg sad og så et program live på TV2 - altså en MPEG2 kanal. Troede ellers at det kun var for MPEG4 kanaler Ouch Jeg ventede længe, skiftede kanal frem og tilbage - og så kunne jeg se programmet igen.....
Still learning ...
Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2006
Status: Offline
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 15:04
Fuldstændig som hos mig. Det kunne jo så tyde på, at den netop prøver at optage med den tuner du ser livetv på - jeg tror faktisk der er noget om snakken.
 
Jeg mener signalstyrken vises, når du i "rediger kanaler" vælger "vis kilde" (der hvor der er en masse tunere med flueben udfor :-).
 
Mvh.
Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2006
Status: Offline
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 15:25
Du kan også kigge her (sidste indlæg): http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69663&PN=2&title=kanaler-krypteret-7mc-yousee
Du skal bare regne med, at det skal gøres med jævne mellemrum - fluebenene kommer tilbage...
 
Mvh.
Til top
RMortensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-November-2009
Status: Offline
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2010 kl. 09:39
Oprindeligt skrevet af enand enand skrev:

Du kan også kigge her (sidste indlæg): http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69663&PN=2&title=kanaler-krypteret-7mc-yousee
Du skal bare regne med, at det skal gøres med jævne mellemrum - fluebenene kommer tilbage...
 
 
Hhmmm.... Det var da som s....
 
Ganske rigtigt, alle 6 tunere er checket af selvom jeg kun har to! Jeg vil prøve og fjerne fluebenene og se om det løser problemet! MANGE TAK for tippet!
 
Spørgsmål:
- Er dette så vidt du ved kun hvis man bruger forskellige fabrikater?
- Hvor tit skal man (gen)fjerne fluebenene?
Still learning ...
Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2006
Status: Offline
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2010 kl. 14:48
1. Ingen idé om det
2. jeg gør det ikke efter et fast skema - blot når det giver knuder
Mvh.
Til top
RMortensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-November-2009
Status: Offline
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 09:33
Blot for og følge op:
 
Jeg har skiftet fra to USB to to 2 nye interne PCI tunere, begge Hauppauge, en ny og dyere antenneforstærker, samt nye antenne kable!
 
Jeg ved ikke præcist der har gjort forkellen, men jeg får ikke længere "Der var ikke noget tv-signal da programmet blev planlagt til optagelse" i Oversigten Smile
 
MEN: Stadigvæk har jeg set meddelelsen om manglende TV signal når jeg ser Live TV - men det løses med og gennemgå tunerne og disable "fake" tunere som angiven af enand. Tak for tippet!
 
Mega bummer at 7MC ikke kan holde opsætningen i sær eftersom at i mit setup er den kun én af Hauppauge tunerne der er tilknyttet WinTV CI/Boxer  Angry
Still learning ...
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu