recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - signal fra fjernbetjeninger
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketsignal fra fjernbetjeninger

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 310
Direkte link til dette indlæg Emne: signal fra fjernbetjeninger
    Sendt: 13-Februar-2010 kl. 18:13
Hej.
HJÆLP. Mine fjernbetjeninger vil ikke betjene min settopboks!
Alm dansk TV-opsætning med Philips 42", Philips Bluray-afspiller, Denon surround reciever, panasonic hdd-recorder, samt settopboks fra Dansk Bredbånd til Viasat. Alt betjenes med en Logitech harmonie fjernbetjening, men ... og her kommer det underlige.
Ovennævnte har virket fint i ca 1½ år (undtagen blu-ray afspilleren der er kommet til for ca 8 mdr siden), men forrige uge begynde settop boksen at have mere end svært ved at fange signalerne fra fjernbetjeningen. Jeg prøvede så den originale fjernbetjening til settopboksen, men den ville heller ikke. Begge fjernbetjeninger virker dog fint hvis man befinder sig max ½ meter fra settopboksen!
De fleste gange, men ikke altid, hjælper det, hvis jeg lige skruer op eller ned for lyden på TV med Harmony-fjernbetjeningen, for derefter at skifte kanal på settop-boksen. Lydstyrken bestemmes af TV'et.
Aha, mente den kloge, "der skal en ny settopboks til!". Jeg fejlmelder den til DB, får en ny boks og ny fjernbetjening tilsendt, udskifterboks og remote, og alt virker fint ... i ca ½ time, så er jeg tilbage til samme fejl igen. jeg har haft flyttet på settopboksen, den har stået under TV'et, oven på stereo-racket ved siden af TV'et, længere væk fra TV'et, og hver gang den flyttes virker det fint i 10-30 minutter, hvorefter den er gal igen.
Det er KUN settopboksen der har disse problemer, så hvad kan det være? 
Jeg vil blive dybt taknemmelig for noget hjælp til dette, for mig, mystiske problem.
Venlig hilsen

Sven

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2010 kl. 19:16
Oprindeligt skrevet af Tarzan Tarzan skrev:

Ovennævnte har virket fint i ca 1½ år (undtagen blu-ray afspilleren der er kommet til for ca 8 mdr siden), men forrige uge begynde settop boksen at have mere end svært ved at fange signalerne fra fjernbetjeningen. Jeg prøvede så den originale fjernbetjening til settopboksen, men den ville heller ikke. Begge fjernbetjeninger virker dog fint hvis man befinder sig max ½ meter fra settopboksen!
........
Det er KUN settopboksen der har disse problemer, så hvad kan det være? 
Jeg vil blive dybt taknemmelig for noget hjælp til dette, for mig, mystiske problem.
 
Har du ændret belysning fornylig, f.eks. til lavenergipærer  Smile
 
For nogle modeller kan udsende lys der generer IR modtager i settopboks.
Og det kan afhænge af hvad der er af lysfilter i den pågældende boks, så ikke nødvendigvis problem for andre. Wink
 
Mvh JørgenT
Til top
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 310
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2010 kl. 00:15
Nej, dvs ja for ca ½ år siden skiftede vi til lavenergi pærer, men dette forekommer i dagtimerne, om natten, når KUN TV 'et er tændt, og ved alm. lampebelysning.
Logitech Harmony kam styre TV, Denon og BluRay-afspiller, selvom jeg peger den mod bagvæggen bag ved mig (den er modsat udstyret), men settopboksen er yderst svagtseende, som nævnt undtagen lige de første 10-30 minutter efter den får en ny placering (????)
Venlig hilsen

Sven

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu